اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

تنها 5 خودروی مک لارن F1 LM تا کنون تولید شده است

تنها 5 خودروی مک لارن F1 LM تا کنون تولید شده است و یک نام بزرگ 3 تا از آنها را خریداری کرده است
به گزارش دنده 6 ، دلایل مختلفی وجود دارد که مک لارن F1 LM یک خودروی خاص است.
اولاً، این سریعترین و قدرتمندترین مک لارن F1 است که تا به حال ساخته شده است.
شاید خاص ترین چیز در مورد F1 LM نادر بودن آن باشد – تنها پنج مورد تا کنون تولید شده است.
بله، واقعاً یک شاهکار کمیاب – اما آنچه واقعاً باورنکردنی است این است که یک نام شخصیت معروف سه تا از آنها را خرید.درست است، سلطان برونئی سه خودرو از پنج خودروی مک لارن F1 LM را خرید.
ظاهراً دو نفر باقی مانده هم یکی  یوشیو تسوزوکی ژاپنی و دیوید موریسون، بریتانیایی هستند.
LM دومی در نهایت راه خود را به مجموعه عظیم خودروهای رالف لورن پیدا کرد.
ممکن است شما  اطلاعات زیادی در مورد مک لارن F1 LM نداشته باشید ، بنابراین ما شما را به سرعت آن را به شما معرفی می کنیم .
F1 LM برای ارج نهادن به تسلط F1 GTR در لمانز در اواسط دهه 90 ساخته شد، از این رو LM به معنای Le Mans نامیده می شود.
به طور خلاصه، F1 LM بسیار کمیاب و محدود، اساساً یک ماشین مسابقه ای برای جاده است، کمی شبیه به مک لارن سنا GTR که به تازگی برای استفاده در جاده ها تولید شده است.
پنج نمونه برای قدردانی از پنج F1 GTR ساخته شد که مسابقات 24 ساعته لمانز 1995 را به پایان رساندند و هر کدام سایه مشخصی از نارنجی پاپایا را بر تن داشتند.
همچنین دارای شاسی با تریم مشکی و خاکستری هستند، شبیه به F1 GTR برنده تحت حمایت کلینیک Ueno.

برخلاف مدل پایه مک لارن F1، که به عنوان سریع‌ترین خودروی جاده‌ای که تا به حال تولید شده طراحی شده بود و دارای امکانات رفاهی و راحتی زیادی بود، F1 LM هیچ گونه فداکاری را انجام نداد.
مک لارن F1 GTR که LM بر اساس آن ساخته شده است، به طور خاص برای شرکت در سری مسابقات با سیستم تعلیق سفت تر، آیرودینامیک پیشرفته تر، بدنه سبک تر و موتور قوی تر اصلاح شد.
اگرچه F1 همه این عناصر را از پسرعموی مسابقه‌ای خود به ارث برده است، اما باید تغییرات زیادی برای قانونی کردن جاده F1 GTR انجام می‌شد.
بسیار خوب، این بدان معناست که وزنی به شکل ویژگی های غیر ضروری برای یک خودروی مخصوص پیست اضافه شده است، اما LM اکنون از هر گونه محدودیتی که سری مسابقه برای آن اعمال کرده بود، آزاد بود.

از نظر عملکرد، LM دارای یک موتور 6.0 لیتری V12 تنفس طبیعی است که 668 اسب بخار قدرت و 520 پوند فوت گشتاور تولید می کند.
شتاب 0-60 مایل در ساعت (0-97 کیلومتر در ساعت) را در 2.8 ثانیه انجام می دهد و به حداکثر سرعت 225 مایل در ساعت (362 کیلومتر در ساعت) می رسد.
نیازی به گفتن نیست که مک لارن F1 LM سریعترین و قدرتمندترین F1 است که تا به حال ساخته شده است و به لطف آن ارقام عملکردی چشمگیر چندین رکورد را در اختیار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا