اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

توسعه سبد محصولات خودروهای برقی لکسس

پایان رویکرد محافظه‌کارانه تویوتا و لکسس

احتمالاً می‌توان با اطمینان گفت که لکسس آنچنان پیشرو در برقی‌سازی صنعت خودرو نیست. مطمئناً، این برند ژاپنی در حال حاضر برخی از بهترین مدل‌های هیبریدی موجود در بازار را دارد، اما از اکثر خودروسازان قدیمی در صحنه خودروهای برقی عقب مانده است.

اما این رویکرد تا حدودی محافظه‌کارانه که توسط تویوتا و لکسس دنبال می‌شود، اکنون به پایان مسیر خود رسیده است؛ چرا که این دو برند در حال تسریع توسعه خودروهای الکتریکی با ده‌ها مدل جدید برای عرضه در اواخر این دهه هستند.

یکی از این خودروها نوعی هاچ بک به نام LF-ZC است که اولین نمایش خود را در نمایشگاه موبیلیتی ژاپن انجام داد.

خودرویی که در سگمنت خاصی قرار نمی‌گیرد!

Lexus Future Zero-Emission Catalyst؛ این نام کامل و نسبتاً گیج کننده‌ای است که متعلق به این خودرو است. از نظر طراحی، توصیف سگمنت آن کمی دشوار است، اما ما ترجیح می‌دهیم آن را یک سدان بنامیم تا یک هاچ بک یا حتی یک کراس اوور. در واقع، لقب لیفت بک احتمالاً مناسب‌تر است.

این خودرو تقریباً به اندازه IS فعلی خواهد بود، اما در حال حاضر مشخص نیست که آیا جایگزین سدان خواهد شد یا این دو به صورت مسالمت آمیز همزیستی خواهند کرد.

فضای داخلی LF-ZC با کابینی که دارای یک فرمان یوغ است و همچنین صفحه نمایش غول پیکری که جلوی سرنشین قرار می‌گیرد، موضوع آینده نگرانه نمای بیرونی را ادامه می‌دهد. راننده یک نمایشگر بسیار کوچکتر در پشت فرمان دارد. آخرین پیشرفت‌ها در بخش هوش مصنوعی لکسس و همچنین سیستم تشخیص صدا پشتیبانی می‌شوند.

این خودروساز می‌گوید که این دو سیستم، مسیرها و حالاتی را ارائه می‌کنند که با ترجیحات راننده و الگوهای فعالیت روزانه و خلق و خوی آن‌ها هماهنگ است. این شرکت همچنین بر مفهوم به اصطلاح Bamboo CMF تاکید دارد که در ترجمه، رویکردی برای استفاده از مواد پایدار در سراسر کابین است.

متأسفانه، لکسس اطلاعاتی در مورد اندازه و نوع باتری و همچنین مشخصات مربوط به پیشرانه الکتریکی ارائه نمی‌دهد. با این حال، این شرکت می‌گوید این کانسپت از «نسل بعدی باتری‌های منشوری با کارایی بالا» استفاده می‌کند که حدود دو برابر خودروهای الکتریکی عادی، برد ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا