اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

تولید یک پلتفرم جدید توسط فولکس واگن برای پیشی گرفتن از BYD

شکست از رقیب قدرتمند چینی!

فولکس واگن طرحی را برای تقویت موقعیت خود در چین با پلتفرم کاملاً جدید برای خودروهای برقی مقرون به صرفه ارائه کرده است. این خبر روز جمعه توسط Ralf Brandstaetter، رئیس بخش چین، در جریان افتتاح یک مرکز توسعه و تدارکات جدید خودروهای الکتریکی به اشتراک گذاشته شد.

به گزارش رویترز، فولکس واگن پلتفرم جدیدی را در سطح پایه و مخصوص چین توسعه خواهد داد که در حال حاضر به عنوان “A Main Platform” شناخته می‌شود.  پلتفرم جدید از معماری الکتریکی مدولار (MEB) مشتق خواهد شد

Ralf Brandstaetter توضیح داد که بازار خودروهای الکتریکی چین بسیار “حساس به قیمت” است و نیاز به بهینه‌سازی هزینه‌ها دارد.

بیایید به یاد بیاوریم که برند فولکس واگن دیگر پرفروش ترین برند در چین نیست (BYD در اواخر سال ۲۰۲۲ از فولکس واگن پیشی گرفت)، بیشتر به دلیل کاهش فروش خودروهای بنزینی (موتورهای برقی بخش کوچکی از حجم این برند هستند و کندتر از حد انتظار رشد کردند).

کاهش قیمت مدل ID.۳ فولکس واگن در چین به فولکس واگن اجازه داد تا حجم فروش را از میانگین ۲۲۰۰ دستگاه در ماه به حدود ۱۰۰۰۰ دستگاه در ماه (در ماه های جولای تا اکتبر) افزایش دهد.

کاهش حساسیت به قیمت در چین

پلتفرم جدید بخش پایه را با محدوده قیمت ۱۹۵۷۰ تا ۲۳۷۶۰ دلار هدف قرار می‌دهد.  بر اساس این گزارش، قرار است چهار مدل بر اساس پلتفرم جدید معرفی و از طریق سرمایه گذاری مشترک موجود با SAIC و FAW که مدل‌های مبتنی بر MEB را نیز تولید می‌کنند، تولید شوند.

علاوه بر این، فولکس واگن امیدوار است که از سال ۲۰۲۶، دو مدل تمام برقی دیگر را که با مشارکت XPeng توسعه یافته، عرضه کند. در مجموع، شش مدل جدید وجود خواهد داشت.

پیش از آن، تا سال ۲۰۲۶، فولکس واگن قرار است ۱۰ خودروی تمام الکتریکی جدید را در سطح جهانی عرضه کند و همچنین سرعت عرضه خودروهای جدید را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا