اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

تویوتا، خودروساز شماره یک جهان!

از زمانی که گروه فولکس واگن اعلام کرد ۹.۲۴ میلیون خودرو فروخته است، منتظر بودیم تا تویوتا اطلاعات فروش سال ۲۰۲۳ را منتشر کند. اعداد و ارقام کاملاً مشخص است و همانطور که انتظار می‌رفت، این خودروساز ژاپنی توانست به راحتی رقیب آلمانی خود را با فروش رکوردشکن ۱۱۲۳۳۰۳۹ وسیله نقلیه در سال گذشته شکست دهد. این رقم نسبت به سال گذشته ۷.۲ درصد رشد داشته و تویوتا را برای چهارمین سال متوالی به پرفروش‌ترین خودروساز جهان تبدیل می‌کند.

نگاهی دقیق تر به اعداد نشان می‌دهد که برندهای تویوتا و لکسس ۱۰۳۰۷۳۹۵ خودرو در سال ۲۰۲۳ تحویل داده‌اند که ۷.۷ درصد بیشتر از سال قبل بوده و یک رکورد جدید محسوب می‌شود. دایهاتسو نیز با رشد ۳.۲ درصدی به ۷۹۰۴۴۱ دستگاه، نتایج خوبی را به ثبت رساند.
فروش این خودروساز در خارج از ژاپن در سال گذشته، به بالاترین حد خود رسید که نسبت به سال قبل ۴.۱ درصد افزایش داشت. برندهای اصلی تویوتا و لکسس با ۸ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۴۲۵ خودرو، بیشترین فروش را به خود اختصاص دادند که ۴.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد داشت و رکورد دیگری را به ثبت رساند. ایالات متحده با ۲,۶۱۷,۰۳۳ خودرو یا ۷ درصد بیشتر از سال قبل، بزرگترین بازار تویوتا بود.
لکسس در سال ۲۰۲۳ پس از ارسال ۸۲۴,۲۵۸ خودرو، به رکورد فروش دست یافت.  سایر خودروسازان بزرگ در سال ۲۰۲۳ چگونه بودند؟

سه خودروساز هیوندای، کیا و جنسیس مجموعا ۷.۳۲ میلیون دستگاه خودرو (+ ۶.۷ درصد افزایش) به فروش رساندند تا آخرین جایگاه روی سکو را به خود اختصاص دهند. جنرال موتورز هنوز آمار فروش جهانی سال قبل را منتشر نکرده است. نیسان هم در ۱۲ ماه گذشته ۳,۲۲۵,۶۳۲ خودرو فروخت که نشان دهنده افزایش ۴.۶ درصدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا