اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

تویوتا از سدان با شکوه کراون رونمایی کرد

۱۶امین نسل یک تویوتا!

تویوتا کراون که از اواسط دهه ۱۹۵۰ پا به عرصه گذاشت، در طول سال‌ها شکل‌های مختلفی به خود گرفته است. از خودروهای سدان و استیشن واگن گرفته تا پیکاپ و کوپه، این نام برای انواع مختلف بدنه استفاده شده است.

این خودروساز ژاپنی سرانجام در اوایل دهه ۱۹۹۰ از فرمول سدان برای این خودرو استفاده کرد، تا قبل از اینکه سال گذشته کل خط تولید را مجدداً با چهار مدل جداگانه راه اندازی کند: دو سدان و دو کراس اوور.

پا به پای لکسس

سدان بلند شده در حال حاضر در ایالات متحده موجود است. همانطور که انتظار می‌رفت، ژاپن هر چهار مدل را دریافت می‌کند و آخرین موردی که وارد بازار شده، یک سدان معمولی است که جایگزین مدل نسل پانزدهم می‌شود. کراون در حال حاضر در نسل شانزدهم خود است.

انصافاً برای پوشیدن نشان لکسس به اندازه کافی شیک به نظر می‌رسد و یک ماشین فوق العاده بزرگ است که ۱۹۸ اینچ طول و ۷۴.۴ اینچ عرض دارد.

فاصله بین دو محور سخاوتمندانه ۱۱۸.۱ اینچی به این معنی است که فضای پای عقب کافی وجود دارد، به طوری که تویوتا کراون سدان ۲۰۲۴ را می‌شود یک خودروی راننده محور دید. این یک سدان باشکوه دیفرانسیل عقب است که فضای داخلی آن تا حد زیادی با دیگر مدل‌های نسل جدید کراون مشترک است.

سدان کراون ۲۰۲۴ را می‌توان به عنوان یک خودروی پیل سوختی در اختیار داشت، در این صورت، ساختار هیدروژنی را از میرای به ارث برده است. با پر بودن سه مخزن هیدروژن، می‌تواند تا ۵۱۰ مایل را قبل از پر کردن مجدد بپیماید، که تویوتا می‌گوید این کار باید سه دقیقه یا تقریباً به اندازه سوخت‌گیری یک خودروی احتراقی طول بکشد.

از طرف دیگر، تویوتا، کراون سدان را با پیشرانه هیبریدی ۲.۵ لیتری جدید که ترکیبی از یک موتور بنزینی با دو موتور برقی است، به فروش خواهد رساند. مشخصات فنی کامل آن هنوز منتشر نشده است.

کراون سدان به طور رسمی در ژاپن معرفی شده و از ۱۳ نوامبر در بازار داخلی خود به فروش می‌رسد. تویوتا ۴۸,۵۰۰ دلار برای مدل هیبریدی و ۵۵,۲۰۰ دلار برای نوع هیدروژنی پیل سوختی قیمت تعیین کرده است. هدف فروش، ۶۰۰ واحد در ماه اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا