اخبار خارجی

تِمراریو، نام جانشین لامبورگینی هوراکان

تمراریو می‌تواند نام جانشین لامبورگینی هوراکان باشد. این خودرو ممکن است از پیشرانهٔ V8 هایپرکار لمانز لامبورگینی با ردلاین ۱۰ هزار rpm استفاده کند.

به گزارش دنده 6 – لامبورگینی در حال آماده شدن برای معرفی جانشین هوراکان است اما نام این خودرو زودتر افشا شده است. لامبورگینی در ادارهٔ مالکیت معنوی اروپا نام تمراریو (Temerario) را به ثبت رسانده است و با توجه به اینکه سازندهٔ ایتالیایی در حال حاضر فقط یک محصول جدید در راه دارد، به‌احتمال‌زیاد این نام برای جانشین هوراکان ثبت شده است. می‌دانیم که لامبورگینی تقریباً برای همهٔ خودروهای خود از نام گاوهای جنگی معروف استفاده می‌کند و به‌عنوان‌مثال، نام روئلتو از یک گاو جنگندهٔ اسپانیایی گرفته شده است که در آگوست ۱۸۸۰ در بارسلون مبارزه کرد. بااین‌حال، هیچ گاو نر جنگی با نام تمراریو پیدا نکرده‌ایم اما این کلمه در اسپانیایی به معنای بی‌پروا است که نام مناسبی برای سوپراسپرت سنت آگاتا محسوب می‌شود.

در مورد پیشرانهٔ جانشین هوراکان، لامبورگینی قبلاً خبر از یک قوای محرکهٔ V8 هیبریدی بجای موتور V10 قبلی داده است ولی هنوز نمی‌دانیم در تمراریو از چه موتور هشت سیلندری استفاده خواهد شد. لامبورگینی چندین سال است که در اوروس از یک موتور V8 توئین توربو استفاده می‌کند اما این پیشرانه ساخت آئودی و پورشه است درحالی‌که گفته شده جانشین هوراکان به موتور V8 اختصاصی مجهز می‌شود. در سال ۲۰۲۲، گزارش شد این سوپرکار جدید به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو با ردلاین ۱۰ هزار rpm مجهز می‌شود که پیشرانهٔ کاملاً جدیدی خواهد بود و از اوروس گرفته نمی‌شود. پس‌ازآن گزارشات، لامبورگینی یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 کاملاً جدید ۹۰ درجه را برای هایپرکار لمانز SC63 معرفی کرد.

بنابراین، ممکن است همین موتور را در تمراریو ببینیم. قدرت این قوای محرکهٔ هیبریدی در هایپرکار مذکور به دلیل قوانین مسابقات روی ۶۷۰ اسب بخار محدود شده است اما قطعاً لامبورگینی می‌تواند در نسخهٔ جاده‌ای قدرت بیشتری از این پیشرانه بیرون بکشد. در همین حال، برند ایتالیایی در زمان معرفی این پیشرانهٔ V8 جدید به‌وضوح اظهار داشت که می‌خواهد از آموخته‌های لمانز در خودروهای جاده‌ای خود استفاده کند؛ بنابراین، ازآنجایی‌که بسیاری از خودروسازان پیشرانه‌های هیپرکارهای لمانز خود را بر اساس موتورهای جاده‌ای تولید می‌کنند، عجیب نخواهد بود که لامبورگینی هم همین کار را البته به‌صورت برعکس انجام دهد.

طبق شایعات، لامبورگینی طی ماه جاری یک محصول جدید را در رویدادی در پیست ایمولا رونمایی خواهد کرد. قبلاً تصور می‌شد این خودرو جانشین هوراکان باشد اما بعداً احتمال معرفی اوروس پلاگین‌هیبریدی و نسخهٔ ویژه‌ای از هوراکان با نام STJ هم مطرح شد. به همین دلیل، شایعات دیگری به معرفی تمراریو در رویداد دیگری که در اواخر آوریل یا اوایل می در نقطهٔ دیگری از جهان برگزار می‌شود اشاره کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا