اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

تیزر فیس لیفت محبوب‌ترین شاسی بلند اشکودا منتشر شد

محبوب‌ترین شاسی بلند جمهوری چک

کودیاک که محبوب‌ترین خودروی اسپرت برند اشکودا بوده و از زمان عرضه آن در سال ۲۰۱۷ تاکنون ۸۴۱۹۰۰ دستگاه فروش داشته است، در آینده شاهد تغییراتی خواهد بود. تیزرهای جدید نگاهی اجمالی به طراحی بیرونی دارند.

همانند سایر شاسی بلندهای اشکودا، کودیاک ۲۰۲۴ نیز چراغ‌های دوگانه را حفظ خواهد کرد. ما تصور یک فیس لیفت را داریم تا یک خودروی نسل جدید، چرا که استایل آن آشنا به نظر می‌رسد.

مدل همزاذ آن، یعنی فولکس واگن تیگوان، تغییرات ظاهری قابل توجهی را برای مدل تازه عرضه شده داشته است. این مدل صرفاً به صورت پنج نفره فروخته خواهد شد تا جا را برای Tayron سه ردیفه باز کند، در حالی که اشکودا قصد دارد کودیاک را با انتخاب بین پنج تا هفت صندلی عرضه کند.

دو طراحی متفاوت در نمای عقب!

تیزرها، دو طرح مختلف چراغ عقب را نشان می‌دهند، اما مشخص نیست که کدام یک در دسترس خواهد بود. شکل C مانند در هر دو مورد قابل توجه بوده و در خودروی زرد رنگ برجسته‌تر است، در حالی که نمونه نقره‌ای دارای نوار نوری است که در تمام عرض درب عقب کشیده شده است.

خودروسازان به ندرت خودرویی با دو مجموعه چراغ عقب ارائه می‌کنند زیرا این امر هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد، بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم کدام یک از این دو در مدل تولیدی نصب خواهد شد.
ما نمی‌توانیم از روی این طرح‌ها تشخیص دهیم، اما اشکودا قبلاً اعلام کرده که کودیاک جدید ۶۱ میلی متر (۲.۴ اینچ) طویل‌تر خواهد بود در حالی که فاصله بین دو محور نیز ۲۷۹۱ میلی متر (۱۱۰ اینچ) خواهد بود.

ظرفیت بار در مدل ۵ نفره، با تا شدن نیمکت عقب با ۷۵ لیتر افزایش به ۹۱۰ لیتر رسیده است. مدل سه ردیفه حداکثر ۸۴۵ لیتر ظرفیت را داراست. همچنین فضای سر کمی بیشتر از قبل برای سرنشینان عقب وجود دارد.

انحراف بزرگ از نسل اول در کابین

کابینی که قبلاً تصاویر آن فاش شده بود، نشان دهنده یک انحراف بزرگ از نسل اول Kodiaq است. این خودرو دارای یک نمایشگر کیلومترشمار ۱۰.۲۵ اینچی، یک سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۳ اینچی و سه عدد به اصطلاح Smart Dial با قطر ۱.۲۵ اینچی خواهد بود.

این صفحه نمایش‌های کوچک برای دسترسی به مجموعه وسیع‌تری از عملکردها بدون درهم ریختن کنسول مرکزی با تعداد زیادی دکمه قابل تنظیم هستند.

کودیاک ۲۰۲۴ با تکیه بر آنچه که گروه فولکس واگن از آن به عنوان پلت فرم MQB Evo یاد می‌کند، از پیشرانه‌های معمولی استفاده می‌کند: ۱.۵ TSI ۲.۰ ،TSI، و ۲.۰ TDI که همگی به یک گیربکس دو کلاچه و هفت سرعته متصل خواهند شد.

بزرگ‌ترین خبر زیر کاپوت، یک پیشرانه پلاگین هیبریدی مبتنی بر ۱.۵ TSI و متصل به یک گیربکس DSG شش سرعته است. بسته به موتور، برخی از نسخه‌ها دیفرانسیل جلو و برخی دیگر AWD هستند.

اولین نمایش جهانی قرار است در روزهای آینده برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا