اخبار خارجیاسلایدر

جانشین مکلارن P1 با بیش از 1000 اسب بخار قدرت !

طبق گزارش‌ها، هایپرکار جانشین مک‌لارن P1 امسال با قوای محرکهٔ V8 هیبریدی و بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت معرفی خواهد شد.

به گزارش دنده 6 : یازده سال از زمانی که مک‌لارن P1 معرفی شد می‌گذرد و هرچند از آن زمان شرکت بریتانیایی مدل‌های قدرتمندی مثل سنا و اسپیدتیل را به بازار فرستاده اما جانشین واقعی P1 هنوز دیده نشده است. بااین‌حال، تا پایان امسال ممکن است بالاخره بتوانیم هایپرکار پرچم‌دار جدید مک‌لارن را ببینیم. به گزارش اتو نیوز اروپا، این خودرو با کد داخلی P18 شناخته می‌شود و از قوای محرکهٔ V8 پلاگین‌هیبریدی استفاده می‌کند که مجموعاً بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

این ماشین از شاسی فیبر کربنی کاملاً جدیدی بهره می‌برد که برای کاهش وزن، صندلی‌ها روی این شاسی پیچ می‌شوند. همچنین گفته شده برخی قطعات سیستم تعلیق هم با استفاده از پرینت سه‌بعدی ساخته خواهند شد. هرچند خودروهای مک‌لارن با درهای پروانه‌ای شناخته می‌شوند اما ظاهراً P18 از درهای گالوینگ استفاده خواهند کرد. منابع نزدیک به مک‌لارن همچنین به اسپویلر عقب فعال و همین‌طور دیگر ویژگی‌های آیرودینامیکی برگرفته از فرمول یک هم اشاره داشته‌اند. گفته می‌شود این هایپرکار در جلو از چراغ‌هایی به سبک آرتورا استفاده خواهد کرد.

به گفتهٔ اتو نیوز، مهندسان مک‌لارن هم‌اکنون در حال تنظیم دقیق این هایپرکار جدید هستند. گفته شده قوای محرکهٔ هیبریدی این خودرو توسعهٔ جدیدی خواهد بود و ۷۰ درصد سبک‌تر از چیزی است که هم‌اکنون در آرتورا استفاده می‌شود. اینکه جانشین P1 خودرویی تمام الکتریکی نخواهد بود عجیب نیست زیرا مدیرعامل مک‌لارن «مایکل لیترز» گفته است تا قبل از سال ۲۰۳۰ سوپراسپرت‌های واقعی بدون پیشرانهٔ درون‌سوز محقق نخواهند شد. بااین‌حال، هم‌اکنون سوپرکارهایی الکتریکی مثللوتوس اوایا، ریمک نورا و پینین‌فارینا باتیستا را می‌بینیم و ظاهراً قرار است تسلا رودستر جدید هم تا پایان امسال معرفی شود.

در همین حال، فراری از عرضهٔ اولین خودروی الکتریکی خود در سال ۲۰۲۵ خبر داده و پورشه هم برنامهٔ تولید کانسپتمیشن X را دارد. علاوه بر این، در چین اخیراً بی‌وای‌دی سوپرکاری تمام الکتریکی بنام یانگ‌وانگ U9 را معرفی کرده و از ژاپن هم آسپارک اوول را داریم. بااین‌حال، مک‌لارن هنوز اعتقادی به سوپراسپرت تمام الکتریکی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا