اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

جانشین مکلارن P1 به زودی رونمایی می‌شود

یازده سال از زمانی که مک لارن P۱ رونمایی شد، می‌گذرد. اگرچه از آن زمان تاکنون مدل‌های ویژه‌ای از این خودرو وجود داشته، اما جانشین واقعی P۱ هنوز رونمایی نشده است. اما تا پایان سال، ممکن است بالاخره شاهد یک پرچمدار جدید از این برند بریتانیایی باشیم که همچنان موتور احتراقی با حجم زیاد خواهد داشت.

به گزارش اتوموتیو نیوز اروپا، هایپرکار جدید مک لارن با کد داخلی «P۱۸» شناخته شده و از پیشرانه V۸ پلاگین هیبریدی استفاده می‌کند. انتظار می‌رود موتور بنزینی و موتورهای الکتریکی با یک شاسی فیبر کربنی کاملاً جدید، خروجی ترکیبی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار را ارائه دهند. طبق گزارش‌ها، صندلی ها برای کاهش وزن و افزایش استحکام، روی شاسی پیچ شده‌اند، در حالی که گفته می‌شود برخی از اجزای سیستم تعلیق با چاپ سه بعدی ساخته شده‌اند.

در حالی که مک‌لارن‌ها به‌خاطر درب‌های دو وجهی‌شان شناخته می‌شوند، P۱۸ ظاهراً با استفاده از درب‌های گالوینگ نشان‌دهنده گسست از هنجار است. این واقعیت که این مدل، یک مدل الکتریکی خالص نخواهد بود جای تعجب ندارد؛ چرا که مایکل لیترز، مدیرعامل این شرکت گفته است که سوپراسپرت‌های واقعی بدون موتور احتراقی قبل از سال ۲۰۳۰ محقق نمی‌شوند.

اما در حال حاضر چند خودروی الکتریکی با عملکرد بالا وجود دارد: ریماک نورا، لوتوس اویجا و پینین فارینا باتیستا. ظاهراً تسلا رودستر جدید تا پایان سال عرضه می‌شود در حالی که اولین خودروی برقی فراری برای عرضه در سال ۲۰۲۵ تایید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا