اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

جدیدترین خودروی کارما با نام جایسرا رونمایی شد

عقب‌گرد به سبک فیسکر

سال ۲۰۲۴، دهمین سالگرد کارما اتوموتیو به عنوان تنها سازنده خودروهای فوق لوکس ایالات متحده است. این بیانیه به اندازه گذشته پر فراز و نشیب این برند، بحث برانگیز است و جدیدترین خودرو، طرحی قدیمی‌تر را به تصویر می‌کشد. مدل Gyesera، نسخه تکامل یافته GSe-۶ است، یک سدان کاملاً الکتریکی که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. GSe-۶ طراحی شبیه به Revero پلاگین هیبریدی در سال ۲۰۱۶ داشت که جایگزین فیسکر کارما معرفی شده در سال ۲۰۱۱ شد.

تقریباً تمام پنل‌های بدنه جایسرا در مقایسه با Revero جدید هستند. تنها بخشی از پنل‌های یک چهارم عقب جابجا شده است، اما با این وجود، همه ما می‌توانیم موافق باشیم که ظاهر آن آشنا به نظر می‌رسد. بدنه از ترکیب آلومینیوم و فیبر کربن بر روی شاسی اسپیس فریم ساخته شده از آلومینیوم ساخته شده است.

ضعیف‌تر از رقبا 

جایسرا جدید ۱۹۹.۹ اینچ طول، ۷۸.۹ اینچ عرض و ۵۲.۴ اینچ ارتفاع، با فاصله بین دو محور ۱۲۴.۴ اینچ است. برای در نظر گرفتن این اعداد، ۳.۹ اینچ طولانی‌تر و ۱.۶ اینچ پهن‌تر از تسلا مدل S است.
کارما جایسرا دیفرانسیل عقب با هدف ارائه ۵۹۰ اسب بخار قدرت و ۹۴۰ نیوتن متر گشتاور، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۴.۲ ثانیه و حداکثر سرعت بیش از ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. مشخصات خودرو وزنی معادل ۲۴۰۴ کیلوگرم را نشان می‌دهد. یک بسته باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی برای مسافت بیش از ۴۰۰ کیلومتر وجود دارد.

تولید محدود و گران‌تر از رقبا

شرکت خودروسازی کارما قصد دارد تا قبل از پایان سال جاری تولید خود را آغاز کند، اما عرضه اولیه آن به بازار در اوایل سال ۲۰۲۵ را رد نمی‌کند. این سدان برقی یک خودروی محدود خواهد بود و تنها حدود ۲۰۰۰ دستگاه در طول یک دوره تولید چهار یا پنج ساله ساخته خواهد شد.

طبق اخبار خودرو، قیمت آن بین ۱۷۵ تا ۲۲۵ هزار دلار خواهد بود. این امر آن را بسیار گرانتر از تسلا مدل S، پورشه تایکان، مرسدس EQS یا آئودی E-Tron GT می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا