اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

جزئیات بیشتری از هیوندای کونا الکتریکی منتشر شد

خودروی برقی مقرون به صرفه در آمریکا

هیوندای جزئیات بیشتری را در مورد کونا الکتریکی ۲۰۲۴ منتشر کرد که شامل بردهای تخمینی اولیه، مشخصات و در دسترس بودن در ایالات متحده می‌شود. نسل فعلی یکی از معدود خودروهای برقی مقرون به صرفه در ایالات متحده است که از کمتر از ۳۵ هزار دلار شروع می‌شود.

این خودروساز کره ای در اوایل سال جاری جزئیات قوای محرکه و تولید را به اشتراک گذاشته بود، اما اکنون جزئیات بیشتری در مورد مدل مخصوص ایالات متحده ارائه می‌دهیم.

طراحی جدید هیوندای

دماغه کونا الکتریکی، آیرودینامیک‌تر بوده و همچنان از طراحی چراغ‌های جلو تقسیم‌شده برخوردار است؛ اگرچه LED DRL اکنون تمام عرض است.
طراحان همچنین سعی کرده‌اند که تم طراحی پارامتریک Ioniq ۵ را با شکستگی‌های روی نمای جانبی تلفیق کنند. ضریب درگ ۰.۲۷، نسبت به مدل قبلی (۰.۲۹) بهبود یافته است.

ارتقای بیشتر باتری

این هیوندای EV، عریض‌تر بوده و در مقایسه با مدل قبلی خود فاصله محوری بزرگ‌تری دارد. طول آن ۱۷۱.۵ اینچ (+۵.۹ اینچ)، عرض آن ۷۱.۹ اینچ (+۱ اینچ) و ارتفاع آن ۶۲.۲ اینچ است.
رقیب شورولت بولت EV دارای بسته باتری کمی بزرگتر است، اما برد تخمینی تقریباً یکسان است. کونا الکتریکی فعلی از یک بسته ۶۴ کیلووات ساعتی نیرو می‌گیرد، در حالی که مدل ۲۰۲۴ دارای ظرفیت باتری ۶۴.۸ کیلووات ساعتی است. آزمایشات داخلی اولیه هیوندای حاکی از برد ۲۶۰ مایلی است که فقط دو مایل بیشتر از برد ۲۵۸ مایلی EPA نسل فعلی است. تخمین زده می‌شود که باتری استاندارد، ۱۹۷ مایل برد داشته باشد.

مدت زمان شارژ کمی بهبود یافته است. ۱۰ تا ۸۰ درصد حالت شارژ (SoC) را می‌توان در ۴۳ دقیقه با شارژ سریع ۴۰۰ ولت سطح ۳ DC به دست آورد. مشتریانی که در مناطق سردتر ایالات متحده زندگی می کنند نیز می‌توانند پیش تهویه باتری را انتخاب کنند.

قدرت خروجی یکسان باقی می‌ماند، با موتور الکتریکی روی محور جلوی نسخه دوربرد که ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۴ نیوتون متر گشتاور ارائه می‌کند.

فضای داخلی بهبودیافته با نور محیطی، رنگ‌های جدید کابین و صفحه‌نمایش پانورامای دوگانه ۱۲.۳ اینچی و سایر موارد، از جمله ویژگی‌های جدید هستند.

کونا الکتریکی در اواخر پاییز ۲۰۲۳ برای سفارش در دسترس خواهد بود و هیوندای احتمالاً قیمت‌ها را نزدیک به آن بازه زمانی اعلام خواهد کرد. قیمت نسل جدید بدون احتساب مالیات و کارمزد، از ۳۳۵۰۰ دلار شروع می‌شود.

کونا الکتریکی ۲۰۲۴ به مقصد آمریکای شمالی، در کارخانه هیوندای در اولسان کره جنوبی ساخته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا