اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

جزئیات جالب درباره تسلا مدل 3 فیس‌لیفت

با رونمایی بزرگ از تسلا مدل ۳ به روز شده، زمان آن فرا رسیده که علاقه‌مندان کنجکاو به همه نوع جزئیات جالب در مورد خودروی الکتریکی، دست به کار شوند!

یک واقعیت واضح در مورد سدان تمام برقی اصلاح شده، این است که مانند مدل ۳ پیش از فیس‌لیفت، تسلا برخی از کنترل‌ها را روی خود فرمان و برخی دیگر را روی صفحه لمسی مرکزی قرار می‌دهد.

در خودروی برقی قبل از فیس‌لیفت، انتخاب دنده در بخش سمت راست فرمان انجام می‌شد. با فشار دادن به سمت پایین برای حرکت به جلو، به سمت بالا برای رفتن به عقب، و با فشار دادن انتهای آن، برای پارک. اما اکنون، بدون دکمه فیزیکی، کاربر باید از صفحه نمایش برای انتخاب دنده استفاده کند، مانند مدل S و مدل X اصلاح شده.
مانند صفحه نمایش تلویزیون یا گوشی‌های هوشمند، صفحه نمایش لمسی مرکزی در مدل ۳ ممکن است  از کار بیفتد و رانندگی در هر جایی را غیرممکن کند؛ اینجا جایی است که مجموعه‌ای از دکمه‌های فیزیکی وارد عمل می‌شوند.

مدل S و مدل X دارای نواری از دکمه‌های خازنی در اطراف دکمه چراغ‌های خطر در کنسول مرکزی هستند، اما مدل ۳ فیس‌لیفت شده این ویژگی را ندارد. در عوض، یک جفت پد شارژ بی‌سیم در زیر صفحه نمایش تعبیه شده است.

در پروژه موسوم به پروژه هایلند تسلا، این دکمه‌ها بین دو آفتاب‌گیر و در کنار آینه دید عقب قرار گرفته‌اند. نوع دیفرانسیل عقب قادر به تولید ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور است. در عین حال، نسخه چهار چرخ محرک دارای دو موتور بوده که ۴۴۳ اسب بخار قدرت و ۵۵۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا