اخباراخبار داخلیچینی

اس 5 اتوماتیک 88 میلیون، پیش فروش از اول بهمن ماه

قیمت و نحوه فروش:

پس از عرضه موفقیت آمیز محصول شاسی بلند «اس5» از سوی کرمان موتور، این شرکت خودروسازی بخش خصوصی تولید «اس5 اتوماتیک» را در برنامه تولید خود دارد بطوریکه قرار است پیش فروش این محصول از فردا(اول بهمن ماه) آغاز شود.
براساس این گزارش، “اس5 اتومات” 880 میلیون ریال قیمت گذاری شده است و در پیش فروش اولیه با 20 میلیون ریال تخفیف به خریداران واگذار خواهد شد.
در طرح پیش فروش این شاسی بلند اتوماتیک، علاقمندان با پرداخت 450 میلیون ریال برای تحویل خودرو در تیرماه سال آینده با سود مشارکت 20 درصدی می توانند نسبت به خرید این خودرو محبوب اقدام کنند.
محصول «اس5 اتومات» یک خودرو 4سیلندر 16 سوپاپ با حداکثر قدرت 174 اسب بخار است که از موتور بنزین سوز مجهز به سیستم پرخوران از نوع توربو شارژر به حجم 2000سی.سی بهره می برد. “اس5 اتومات” به گیربکس اتوماتیک دو کلاچه(6سرعته) مجهز شده و با مخزن سوخت 55 لیتری از حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت برخوردار است.

 

ابعاد این خودرو شاسی بلند 1660×1840×4430 میلی متر(ارتفاع×عرض×طول) می باشد که فاصله دو محور آن 2645 میلی متر و وزن خالص آن 1545 کیلوگرم است.

امکانات و تجهیزات این خودرو
امکانات و تجهیزات این خودرو شامل سان روف، آینه های جانبی برقی همراه با گرمکن، آینه های جانبی تا شونده برقی، چراغ های عقب LED، دارای دیمر(تنظیم كننده نور صفحه كیلومتر)، کامپیوتر سفری، تنظیم برقی صندلی راننده، مموری صندلی راننده، مجهز به گرمكن صندلی های جلو، مجهز به سیستم ISOFIX، سیستم ترمز كمكی هیدرولیك HBA، سیستم توزیع الكترونیكی نیروی ترمز EBD، سیستم پایداری الكترونیكی ESC، سیستم كنترل سرعت خودرو در سر پایینی HDC، سیستم كنترل ایستایی در سر بالایی HAC، ترمز پارك برقی EPB، کیسه هوا راننده و سرنشین جلو+ كیسه هوای جلو و جانبی (4عدد) است.
یادآور می شود که «اس5 اتومات» به اخطاردهنده فشار باد چرخ ها، فرمان برقی + Servomotor، سنسور جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سیستم پخش 5MP با خروجی USB ، IPod،AUX ،GPS، بلوتوث، دارای 6 بلندگو، كلیدهای مولتی مدیا روی فرمان، خروجی پاور 12ولت، شیشه Reflex، چراغ های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، سنسور باران، گرمكن شیشه جلو، استارت دكمه ای و سیستم ورود بدون كلید نیز مجهز شده است.

JAC_S5_auto

تجربه رانندگی

یک سال از ورود JAC S۵ به بازار کشور می‌گذرد.خودرویی که با قیمت ۷۳.۹ میلیون تومان اواخر سال گذشته تحویل مشتریان شد و در بازار آزاد و در داغ‌ترین معاملات شب عید قیمتش به مرز ۹۵ میلیون تومان نیز رسید.استقبال از S۵ با پیشرانه ۲ لیتری توربو که بیش از یک هیوندای توسان یا کیا اسپورتیج قدرت داشت به حدی زیاد بود که حتی باوجود فروش استثنایی سدان جک J۵ این شاسی‌بلند تازه‌وارد به پرفروش‌ترین خودرو کرمان موتور بدل شد.بهره‌گیری از مجموعه گسترده امکانات ایمنی و رفاهی ، طراحی ظاهری جذاب ، پیشرانه بسیار قدرتمند در کنار گیربکس ۶ سرعته تنها بخشی از عواملی بودند که موجب اوج گرفتن S۵ در بازار ایران شدند.دراین‌بین تنها یک خلاء برای شاسی‌بلند محبوب بازار ایران حس می‌شد و آن بهره‌گیری از گیربکس اتوماتیک روی S۵ بود.

به نظر می‌رسد انتظار‌ها به پایان رسیده و کرمان موتور به‌زودی نسخه اتوماتیک این شاسی‌بلند را روانه بازار کشور خواهد کرد.این شاسی‌بلند شهری در ظاهر به‌خصوص در بخش جلو تفاوت‌های محسوسی با جک S5 دنده‌ای ندارد و برای انتقال قدرت نه‌تنها به گیربکس اتوماتیک مجهز شده است بلکه این گیربکس اتوماتیک از نوع “دوکلاچه” است که با تکنولوژی نوین هم سرعت تعویض دنده‌ها را تسریع می‌کند و هم موجب کاهش محسوس مصرف سوخت می‌شود.در قلب S5 همان پیشران 2 لیتری توربو 174 اسب‌بخاری می‌تپد و امکانات و طراحی داخلی خودرو نیز نسبت به مدل دنده‌ای تغییری نکرده است.
مدتی قبل همزمان با سفر به شهر بم برای بازدید از کارخانه کرمان موتور ، فرصتی دست‌ داد تا با محصولات جدید این شرکت آزمایش فنی کوتاهی را تجربه کنیم.یکی از این خودرو‌ها همان S5 موعود با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو‌کلاچه بود که در ادامه برای آشنایی بیش‌تر شما با این خودرو جدید به بررسی مشخصات فنی و عملکرد خودرو خواهیم پرداخت.
با همان ظاهر سابق:
S5 اتوماتیک عرضه شده توسط کرمان موتور با همان ظاهر سابق بدون تغییر وارد بازار خواهد شد.دو خروجی اگزوز ، آینه‌های مجهز به راهنمای LED باقابلیت جمع‌شوندگی دستی نیز مانند مدل دنده‌ای در این خودرو به چشم می‌خورند اما رینگ‌ها از سایز 17 روی مدل دنده‌ای یک اینچ بزرگ‌تر شده و روی تایر‌های 225/55 R18 جلوه ظاهری متفاوتی به S5 اتوماتیک داده است.وزن S5 اتوماتیک نیز با افزایش 40 کیلوگرمی در مقایسه با نسخه دنده‌ای به 1545 کیلوگرم رسیده است.
همچنین در داخل کابین آپشن هایی نظیر تنظیم برقی صندلی راننده و ترمز برقی به‌جای اهرم ترمزدستی دستخوش تغییر شده‌اند.
در بخش دیگر این خودرو مانند مدل دنده‌ای به آپشن‌هایی نظیر سیستم کنترل سرعت در سراشیبی ، کنترل ایستایی در سربالایی ، سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD در کنار سیستم کنترل پایداری ESP مجهز است.
S5 تمام تلاشش را کرده تا در بازار ایران رقیب هم‌ترازی باکره‌ای‌های همکلاسش باشد و به همین دلیل‌، طول و عرض این خودرو کاملاً مشابه اسپورتیج و توسان است اما وقتی نوبت به ارتفاع می‌رسد S5 حدود 2سانتی‌متر بالاتر از کره‌ای‌ها می‌ایستد‌. طول 4.4‌، عرض 1.8 و ارتفاع 1.66 متری S5 در مقایسه با ام‌وی‌ام X33 در همه جهات به غیر از ارتفاع بزرگ‌تر است‌. ابعاد خارجی می‌تواند تأثیر بسزایی در فضای سرنشینان داشته باشد به همین جهت فاصله بین دو محور به‌عنوان معیاری اساسی در خودرو‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد چراکه فضای سرنشینان درواقع بین دو محور در نظر گرفته می‌شود‌. فاصله بین دو محور S5 عدد 2645 میلی‌متر را نشان می‌دهد که 10 سانتی‌متر بیشتر از ام‌وی‌ام X33 است و در ترازی کاملاً مشابه اسپورتیج و توسان قرار می‌گیرد‌. فاصله S5 از سطح زمین در حالت ایستاده و بدون سرنشین و بار 21 سانتی‌متر است که در حالت فول ازنظر تعداد سرنشین و بار حداقل به 17 سانتی‌متر و عددی مشابه رقبای کره‌ای می‌رسد‌.
فضای بار در S5 حدود 500 لیتر است که با خواباندن صندلی‌ای عقب این فضا به 1100 لیتر افزایش حجم‌می دهد و این مشخصه از S5 خودرویی مناسب برای خانواده‌ها می‌سازد.

 

jac_s5_auto2

مشخصات فنی :
در قلب S5 اتوماتیک مانند مدل دنده‌ای پیشرانه 2 لیتری مجهز به توربوشارژر قرار دارد. حداکثر توان این پیشرانه ساخته JAC در دور 5200 به 173 اسب بخار یعنی عددی مشابه اسپورتیج و توسان می‌رسد و حداکثر گشتاور آن نیز 235 نیوتن متر را نشان می‌دهد که در نمودار گشتاور این خودرو از دور موتور 2000 تا 4000 به دست می‌آید و این یعنی دستیابی به بهترین کشش در بیشترین بازه دور موتور! تمام این اعداد و ارقام در S5 اتوماتیک به‌واسطه یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو‌کلاچه به محور جلو منتقل می‌شود.گیربکس دو کلاچه در هرلحظه از طریق کلاچ دوم ، دنده بعدی را برای تعویض آماده نگاه می‌دارد تا مدت‌زمان تعویض دنده نسبت به گیربکس‌های اتوماتیک معمولی کاهش بیابد.رانندگی با چنین گیربکس‌هایی موجب نرمی بیش‌تر در تعویض دنده ، افزایش شتاب و همچنین کاهش محسوس مصرف سوخت می‌شود. سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل مک فرسون است و در عقب سیستم تعلیق مستقل چند تکه E شکل قرارگرفته و ترمز‌ها نیز در جلو و عقب به‌صورت دیسکی هستند‌. مصرف سوخت ترکیبی در S5 اتوماتیک حدود 9 لیتر در 100 کیلومتر است . بر اساس آزمایش‌های انجام‌شده توسط نشریات کشور چین ، این مصرف در شهر حدود 10.5 لیتر و در جاده حدود 7 لیتر را نشان می‌دهد.
سیستم توربو فشار پایین این خودرو پیشرانه 2 لیتری استاندارد 147 اسب بخاری را به حدود 173 اسب بخار رسانده است‌. سیستم توربوشارژر به‌صورت محسوس در عمده دنده‌ها از دور موتور 2 تا 3 هزار وارد مدار می‌شد و این ورود با شتابگیری ناگهانی خودرو محسوس است.

jac_s5_auto3

پشت فرمان جک S5 اتوماتیک :
پس از تجربه رانندگی با جک S5 دنده‌ای با قرار گرفتن پشت فرمان مدل اتوماتیک این خودرو ابتدا ترمز برقی را غیرفعال کردیم و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته دو‌کلاچه را در حالت اتوماتیک D قراردادیم.تعویض دنده‌های بسیار نرم ، بدون وقفه محسوس و بدون ضربه انجام می‌شود و در مانور‌ها دنده‌معکوس‌های موردنیاز به‌خوبی و بدون مکث از طریق سیستم گیربکس اعمال می‌شوند.به نقل از عصر خودرو-  عایق‌بندی کابین همانند مدل دنده‌ای برتری محسوسی نسبت به دیگر رقبای موجود در بازار دارد و این برتری وقتی با نشیمن مناسب صندلی‌ها همراه می‌شود شرایط نسبتاً لوکسی را برای سرنشینان فراهم می‌کند که شاید با پرداخت 2 برابر قیمت این خودرو بتوان آن را در یک کراس‌اوور کره‌ای لمس کرد ،شتاب‌گیری خودرو در دنده‌های 1 و 2 نسبتاً کند است اما با گذر از دنده 2 ، شتاب‌گیری سرعت بیش‌تری پیدا می‌کند و در مانور‌ها راننده را مأیوس نخواهد کرد.

جایگاه در بازار و زمان عرضه :
کرمان موتور قیمت این خودرو را 88 میلیون تومان تعیین کرده است. این در حالی است که S5 اتوماتیک  2 رقیب را پیش رویش می بیند. یکی چری تیگو5 و دیگری هایما S7 ایران‌خودرو که به ترتیب در فول‌ترین مدل اتوماتیک 92.7 و 78.9 میلیون تومان قیمت دارند.S5 دنده‌ای نیز هم‌اکنون با قیمت 75.4 میلیون تومان توسط کرمان موتور به فروش می‌رسد. در این شرایط و با توجه به قیمت‌گذاری منطقی کرمان‌موتو به نظر می رسد بار دیگر تجربه موفق s5 دنده ای این بار برایS5 اتوماتیک هم تکرار می‌شود و به‌یقین شاهد رقابت داغ بین شاسی بلندهای اتوماتیک زیر 100 میلیون تومان خواهیم بود.

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

128 دیدگاه

  1. پسرای حاجی صاحب کرمان موتور چه شیرینی چرب و چیلی به اخبار دادن که براشون اینجوری تبلیغ میکنه 🙂
    چنان تبلیغی برای جک اتومات کرده که بنتلی و پورش برای ماشینهاشون نمیکنن
    حالا خوبه موتور جک هم عین موتور های داخلی پاشش چند نقطه ای هست در صورتی که تمام موتورهای کره ای پاشش مستقیم هستن
    فرق پاشش مستقیم و چند نقطه ای دقیقا مثل فرق انژکتور و کاربراتوره.
    توربوشارژ با سیستم انژکتوری چند نقطه ای یعنی مصرف خیلی بالا و آلودگی و خرج زیاد و سنگینی در عوض کمی شتاب
    توربوی ماشینهای اروپایی و ژاپنی زمین تا آسمون با توربوی این جک و توربوی سمند سورن فرق داره.

    1. موتور افسانه ای 4g63 میتسوبیشی سالها با سیستم پاشش چند نقطه ای سردمدار موتورهای توربو جهان بود

      1. ولی خوب همین موتور از 2007 به بعد تغییرات زیادی کرد از 4g63 به 4B11T با تکنولوژی MIVEC و بلوک چدنی سیلندر آلمنیومی شد و…
        همه این تغییرات به خاطر کم کردن وزن کم کردن مصرف سوخت در ازای افزایش توان بوده .

      2. این چه جور دابل کلاجیه که توی درگ از دنده دستیش عقب افتاده؟ 🙂
        داستان از آن شروع می‌شود که می‌خواهید توربو جک S5 را تست کنید. تخت گاز می‌روید و هرچه تلاش می‌کنید رفتاری درخور یک موتور توربو از S5 نمی‌بینید. حال احتمال دارد فکر کنید توربوی خودرو خوب عمل نمی‌کند. ولی مساله چیز دیگری است. گیربکس خودرو است که دست‌و‌پای موتور توربو را می‌بندد. با مثالی ساده این مساله را می‌شکافیم. خودروی همراه با تیم خبری، یک جک S5 دنده‌ای بود. در انتهای پیست یک تست درگ ساده بین نسخه اتوماتیک و دنده‌ای برگزار کردیم. کاری به معیارهای رسمی و شرایط استاندارد آن چنانی نداشتیم، ولی نتیجه عجیبی شاهد بودیم. جک S5 دنده‌ای با اختلاف بیش از چهار خودرو در بدو حرکت از نسخه اتوماتیک جلو افتاد. چیزی که ما اصلا فکرش را نمی‌کردیم که تفاوت به این حد زیاد باشد.
        منبع:
        http://www.javankhodro.ir/13881/%D8%AC%DA%A9-s5-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%AC%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%B9%DA%A9%D8%B3/#

  2. از فروش بالا معلومه که مردم فهمیدن جک ماشینیه که به قیمتش می ارزه،منتها دیگه این مدلی تعریف کردن از یک خودرو به نظرم بیشتر به خودزنی میمونه،بهتره برای اینگونه مطالب عنوان ” رپرتاژ آگهی” استفاده بشه تا
    ” بررسی “.به اعتبار سایت هم ضربه میزنه.

  3. اگه مثل مدل دنده ای خوش دست و چابک باشه ماشین خوبیه و برای مصارف شهری هم علاوه بر رانندگی جاده وسیله مناسبیه ولی برای اینکه سهم بیشتری از بازار را بدست بیاره در شرایط فعلی قیمت آن باید کاهش پیدا کنه

  4. تحویل تیرماه … D:
    ب ام و ایکس 5 سفارشی تحویلش 180 روزس
    اونوقت اینا با پیش فروش بنجل چینی در بازار انحصاری میخوان پول راه اندازی خط تولیدش هم دربیارن

  5. با اضافه شدن این همه آپشن نسبت به مدل دنده ای قیمت فقط 13 میلیون تغییر کرده. (گیربکس دابل کلاچ شش سرعته، صندلی برقی و گرمکن ، ایربگ های جانبی ، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، ترمز دستی برقی ، گرمکن صندلی های جلو، کنترل فشار لاستیک و … ). این نشون میده که چینی ها مطابق با فضا طوری قیمت میگذارند که داخل بازار خودرو توان رقابت با رقبا روداشته باشند. (شاید اگه مدل دنده ای هم توی فضای پسابرجام ارایه میشد قیمت پایین تری میخورد. ) با این قیمت رقابت این خودرو با رقبایی مثل هایما، تیولی ، تیگو 5 و دسته دوم های کره ای و ژاپنی در همین رنج به راحتی امکانپذیره. خصوصاً اینکه مدل دنده ای امتحانشو نسبتاً خوب پس داده. البت توی این لیست بلند بالای امکانات متاسفانه مثل مدل دنده ای ظاهراً کروز کنترل و تهویه اتوماتیک دیده نشده که برای یک ماشین با این قیمت و این لیست طولانی امکانات یک کم عجیبه.

    1. چنان میگی فقط 13 میلیون که انگار باید 30 میلیون اضافه میکردن. اتفاقاً خیلی هم زیاده. یه گیربکس اتومات گذاشتن، 13 میلیون قیمت رو بالا بردن. بقیه امکانات رو قبلاً هم داشت. دسته دنده های بی ام و کجا و این دسته دنده بدقواره اتومات که روی تمام چینی ها نصب میشه کجا

      1. من البته جک ندارم و قصد خرید هم ندارم ولی باید منصفانه قضاوت کرد نمیدونم چرا بعضی ها دوست دارند از هر چیزی هر طور شده بدگویی و انتقاد کنند. همین طور که بالا گفتم به این ماشین به خاطر نداشتن کروز کنترل و تهویه اتوماتیک انتقاد وارد هست ولی این دلیل نمیشه که چشم روی لیست امکانات بلند بالای این ماشین بست. گیربکس دوکلاچه تقریباً آخرین و به روزترین گیربکس موجود توی بازاره به اضافه اینکه امکانات مختلف دیگه ای به این ماشین اضافه شده که توی نسخه دستی وجود نداشته. پس اضافه قیمت 13 میلیونی واقعاً منطقی بوده. به جای اینکه بگیم این ماشین قیمتش بالاست بهتره مقایسه ای با ماشین های مشابه داشته باشیم. اسپورتیج با امکاناتی تقریباً مشابه با این ( جز اینکه ایربگ های پرده ای اضافه تر داره و دو دیفرانسیل هم هست به اضافه کروز کنترل و تهویه اتومات ) الان حدود 182 قیمتش شده. یعنی بالای دو برابر قیمت این ماشین. سانگ یانگ تیولی با موتور ضعیفی که داره و با امکانات تقریباً مشابه این تقریباً توی همین رنج قیمتی هست ( فراموش نکنیم که تیولی جزو معدود خودروهایی هست که قیمت گذاری مناسبی شده) ، رنو کپچر با موتور ضعیف ، فضای کوچک اتاق ، بدون سانروف و با ترمز های کاسه ای در عقب قیمتش 105 میلیون هست (درسته که این فرانسویه و این چینی ولی مگه چقدر دیگه اختلاف باید بین این دو باشه ؟ باز هم باید توجه که کپچر هم نسبتاً قیمتگذاری مناسبی شده) . رنو داستر با موتور ضعیفتر ، بدون ایربگهای جانبی ، با امکاناتی خیلی محدود نزدیک به 100 میلیون قیمت داره.
        بیاییم به جای غر زدن های بیخودی و ایراد گرفتن به هر چیز و به هر قیمت کمی منصف باشیم. به نظر من که این خودرو به همراه خودروهای تیولی و هایما در بین SUV های زیر 100 میلیون ، قیمت گذاری مناسبی شده و واقعاً ارزش فکر کردن برای خرید دارند.

  6. این همه پول بده آخرش کروز کنترل نداره، سینی موتور نداره، معلوم نیست صندلی های جلو برقی هست یا نه، بهترین قیمت رقابتی برای این تا بتواند خوب فروش کند 82 میلیون می باشد. با این قیمتگذاری تو رقابت با رقبای دیگر بازار را از دست خواهد داد

  7. من از طرف قدیمی ترین گروه تلگرام جک اس5 میگم که فیس جدید اگر بخواد حذف بشه کرمان موتور با شکست سختی روبرو میشه و باید فیس جدید در ورژن اتومات قرار داده بشه

    ********** یا فیس جدید یا تحریم **********

    1. فیس لیفت جدید که فقط سپرجلو و جلو پنجره تغییر کرده !!!
      انقدر محسوس نیست!

  8. اگه قراره با فیس قدیم باشه و رینگ قدیمی 17 اینچ نمی ارزه
    یا با قیس جدید
    یا قیمت و کم کنن (80)
    من منتظر ثبتنام بودم اما با این شرائط پشیمون شدم میرم سراغ گزینه های دیگه

    1. منم ماشینمو دو هفتس فروختم میخواستم بین هایما اس7 و جک اس5 اتومات انتخاب کنم با این شرایط باید هایما بخرم واقعا ناامید شدم مدل اتومات معرفی کرده با کلی افزایش قیمت ولی آپشنهای استاندارد مثل تهویه دیجیتال، کروز کنترل، صندلی برقی، سینی موتور نداره، دیگه فیس جدید و رینگ جدید هم نمی خواهیم

        1. آنچنان هم تفاوت نداره شتابشون تو نمونه اتوماتیک :دی
          حداقلش اینه موتور هایما استحلاک موتور توربو رو نداره قیمتشم تو نمونه فول 10 میلیون کمتره .

  9. نمیدونم چرا اینهنه در جهان سوم آپشن حرف اول و آخر میزنه درصورتیکه کیفیت در جوامع اروپایی و آمریکای شمالی کره و ژاپن حرف اول و آخر در کنار ایمنی و مصرف و برند معتبر میزنه
    شما بگو جک شده هواپیما دوتا بال کم داره بازهم برسد بالا بیایید پایین چینیه چینی متاسفانه کد انجین های قدیمی و دیس کانتینیو شده در میاسو نهایتا به چینی ها میرسه اونم لا مهندسی معکوس انجین و گیربکس اینخودرو باهم همخوانی دارد یا ندارد بعدا مشخص میشه منتهی این وسط قیمت 88 ملیونی برای خودروی جی ای سی واقعا بیش از حد غیرمنطقی هست
    من کیفیت تریم داخلی اینخودرو از نزدیک دیدم قابل قبول هست اما کیفیت رنگ و خارج خودرو واقعا جالب نیست و با این قیمت ولو دبل کلاچ هم ارزش خرید ندارد مگر اینکه قیمت پایین بیاورند

    1. فکر میکنم دلیل اصلی این قضیه این هست که اکثر مردم در کشور ما بر اساس چشم و هم چشمی ماشین میخرن نه نیاز، اما در کشور های پیشرفته طرف اول به نیازش نگاه میکنه و حتی اگر آپشنی هم میخواد بر اساس نیاز سفارش میده نه کلاس گذاشتن
      اگر نگاه کنید می بینید که در بازار وارداتی ها همینطوره و کمتر ماشین وارداتی پیدا میکنید که “برای مثال” فول ایربگ باشه و سانروف نداشته باشه اما تا دلتون بخواد ماشین سانروف دار دو ایربگ هست
      چون مردم فکر میکنن سانروف کلاس داره (من که نمیفهمم کجاش کلاس داره؟؟!!)
      البته بخشی از این طرز فکر هم مربوط به بازار انحصاری هست که سالها شیشه برقی رو به عنوان نهایت آپشن ارائه میکرده …

  10. یک تست درگ ساده بین نسخه اتوماتیک و دنده‌ای برگزار کردیم. کاری به معیارهای رسمی و شرایط استاندارد آن چنانی نداشتیم، ولی نتیجه عجیبی شاهد بودیم. جک S5 دنده‌ای با اختلاف بیش از چهار خودرو در بدو حرکت از نسخه اتوماتیک جلو افتاد. چیزی که ما اصلا فکرش را نمی‌کردیم که تفاوت به این حد زیاد باشد.
    برای دیدن متن کامل تست اجمالی جک اتوماتیک به لینک زیر مراجعه کنید
    http://www.javankhodro.ir/13881/%D8%AC%DA%A9-s5-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%AC%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%B9%DA%A9%D8%B3/#

    1. سلام
      نسخه اتوماتی که تست شده نسخه 1500 توربو بوده و به دلیل همین کمبود کشش با نسخه 2 لیتری جایگزین شده

      1. دوست عزیز برعکس گفتی موتور 1500 توربو که برای نسخه اتوماتیک در چین استفاده میشه قدرت موتور 171 یعنی تقریبا برابر با موتور 2000 داره ولی در عوض گشتاور 251 داره که در برابر 235 موتور 2لیتری خیلی بهتره نمیدونم حالا چرا تو ایران از اون موتور استفاده نکردن چون اتفاقا با توجه به گشتاور بالاتر میتونست این ضعف شنابش رو جبران کنه در ضمن مصرف سوختش هم خیلی کاهش پیدا کرده نسبت به موتور 2 لیتری فکر کنم این کرمان موتور دنبال سود خودش بوده اون موتور رو نیاورده

  11. اول که این ماشین اومد گفتند باید اتومات باشه حالا که اتوماته میگن باید فیس جدید باشه بالفرض اگر فیس جدید شد نمیدونم چه بهانه ای می خواهید بیارید

    1. نگران نباش. بهانه گیری خیلی ساده است. بالاخره یک چیزی پیدا میشه کرد که تو بوق کنی برای کوبیدن چیزی که دوستش نداری.

  12. من که شک کردم!!!
    چرا قیمتش این قدر کم هست؟
    البته قیمت این هم کم نیست ولی نسبت به واردکننده های دله دزد دیگه به نظر میاد که این کمتر سود میکشه روش!!!
    چه ریگی به کفش داره نمیدونم!

    1. این ماشین مونتاژیه نه وارداتی
      و تعرفه گمرکی CKD کمتر از SKD هست
      اگر خودرویی مثل داستر که الان وارداتیه، مونتاژ میشد (بدون داخلی سازی) حداقل باید 20 درصد قیمتش کاهش پیدا میکرد و بجای 100 میلیون، 60 تا 80 میلیون عرضه میشد
      پس اگر این قیمت بسیار بالا نباشه، پایین هم نیست

  13. پیش بینی قیمت حدود 83-84 برای اتوماتش بود
    ولی با توجه به گیربکس خوبی که براش انتخاب شده (6 سرعته دو کلاچه ) تو بازار فعلی ایران ارزشش داره .
    گیربکس های اتومات مزخرفی رو بعضی ماشین های چینی سوار شده . روی این مدل خوشبختانه گریبکس خوبی سوار شده .
    اگه پس از رفع تحریم شرایط بازار و واردت خودرو تغییرات زیادی نکنه
    شک ندارم فروش خوبی رو تجربه میکنه و پرفروشترین خودرو تو رنج 70-100 میشه .
    چیزی برای موفقیت تو بازار فعلی ایران کم نداره .
    چهره ی جذاب و به روز + موتور پرقدرت + گریبکس اتومات خیلی خوب و آپشن های فراوان !
    بعضی مثل اینکه فراموش کردن دارن درباره چه بازاری صحبت میکنن !

    1. این ماشین روی کاغذ خیلی خوب هست و چهره خیلی خوبی هم داره
      اما به چند نکته توجه کنید
      این ماشین موتور توربو ، گیربکس دو کلاچه و تعداد زیادی آپشن داره
      این ها همه در نگاه اول بسیار عالی به نظر میرسن. من هم میخواستم ماشینی اروپایی با این مشخصات که به زودی وارد میشه رو خریداری کنم و منتظرش بودم، اما کمی درباره این آپشن ها تحقیق کردم و از خرید چنین ماشینی در ایران پشیمون شدم.
      به نظر من این موارد اگر در کوتاه مدت دردسرساز نباشن قطعا در طولانی مدت هستن (بخصوص در ایران)
      بر فرض اینکه موتور توربو این ماشین در طراحی و ساخت مشکلی نداشته باشه (که در این مورد فعلا نمیشه قضاوت کرد) حداقل نیازش بنزین با کیفیت و اکتان بالا هست (نیاز هر موتور توربو) که در ایران فراهم نیست.ضمن اینکه موتور های توربو نیاز به روغن موتور مخصوص با دوره تعویض کوتاه تر دارن. حالا یا باید قید دور موتور بالا و استفاده از توربوشارژر رو بزنید یا اینکه ریسک خرابی و هزینه های سرسام آور تعمیر توربوشارژ رو بپذیرین.
      گیربکس دابل کلاچ جزو پیشرفته ترین گیربکس ها هست که در نمونه هایی که روی خودرو های خانوادگی نصب میشه هم، زمان تعویض دنده رو بسیار کاهش میده. اما تابحال به خرابی این نوع گیربکس فکر کردین. گیرکس های دو کلاچه بسیار پیچیده ان و تعمیر اون ها کار هر کسی نیست و فعلا در ایران ممکن نیست و حتی در نمونه های معتبر هم نرخ خرابی نسبتا بالایی دیده میشه. هزینه تعمیر و تعویض هم بالاست.
      آپشن ها هم به نوبه خودشون میتونن دردسرساز باشن و خرابی اونها دامنگیر ماشین بشه. اگرچه در هنگام خرید کمتر به این مورد توجه میشه.
      البته شرایط بازار انحصاری، همه رو برای خرید چنین ماشینی وسوسه میکنه اما اگر قصد دارین برای مدت طولانی از این ماشین استفاده کنین، نکات ذکر شده رو هم در نظر بگیرین

      1. بریم گاری بخریم که خودمون تعمیرش کنیم یا اونم پیچیدست؟
        بیخیال بابا با این توجیه ها

  14. ماشين چيني بدرد نميخوره ميخاد اس٥ اتومات باشه ميخاد اس ٥٠٠ اتومات باشه. همينكه چيني باشه كافيه تا بعد ده هزار تا تبديل بشه به لگن.دو از بهتريناشو خودم تجربه كردم هردو بعد ٥٠٠٠ تا شدن جيه لگن پرسروصداي پرخور اصاب خوردكن.ديدگاه جامعه هم به ماشين چيني خيلي بده برا همين باعث ميشه صاحب اولش موقع فروش يه ضرر اساسي بكنه. خودم بسرم اومده كه ميگم.يه كره ايه تو بورس ادم بخره خيلي بهتره حالا نو هم نشد نشد چون اكثر كره ايها گارانتي ٥ ساله دارن دست دومشم عاليه

    1. من اس فایو دنده ای دارم و تا الان ۱۵۰۰۰ کیلومتر کارکرده و هیچ مشکلی نداشته. هرروز هم بیشتر ازش خوشم میاد.

  15. بنده هم با شما موافقم متاسفانه خودروهای چینی سابقه خوبی را ندارند بعنوان مثال لیفان های ایکس 60 بیشترین آمارخرابی دارند و یا ام جی 6 و ام جی 350 بیشترین گزارشات از سروصدای اتاق تنها پس از4 هزار کیلومتر اول و یا مشکل در بوستر و خورده شدن مداوم لنت ها چری ایکس 33 یا همان mvm جدید هم مشکلات خاص خودش داره حتی جک جی 5 که کم آذارترین چینی بازار هست مشکل ترمز در هنگام صبح داره و کوبش شدید کمک های عقب خلاصه اینکه با تمام این بزک دوزک ها که فقط برای مجاب کردن مشتری ایرانی برای خرید این نوع خودرو بصورت ترفند ارائه میشه خریدار قبل از خرید باید در اولین مورد به کیفیت ساخت نوع برند هزینه خرابی آپشن ها مورد استفاده آپشن ها نمایندگی در دسترس تعمیرکاران ماهر بازار دست دوم مطلوب و جایگاه خودرو در بین مردم و نیازهای شخصی و خانوادگی فکر کنه و با یک جمع بندی به سراغ دبل کلاچ یا سوپر شارژر یا توربو و غیره و ذالک برود که البته بعیده در ایران کسی با این افکار برای خرید پیش بره و اکثر مردم تنها برای چشم و هم چشمی اقدام به خرید میکنند

    1. دوست عزیز جک جی ۵ بعد از مراجعه به نمایندگی کرمان موتور با اپدیت ecu مشکل ترمز در اول صبح رو دیگه نداره..,و کمکهای عقبش هم مشکل کوبش اصلا نداره…پس شما اگر سوار یه ماشینی مثل النترا بشین چی میگین که بسیار خشکه..

  16. به نظرم اونایی که ماشین چینی 90 تومنی با کره ای 180 تومنی یا اروپایی ها مقایسه میکنن به شعور ما دارن توهین میکنن.شما فکر کردی ما عقلمون نمیرسه اینها از نظر کیفیت متفاوتن؟اصلا اگه تفاوت در کیفیت نداشتند این اختلاف قیمت توجیه داشت؟
    من از ماشینهای چینی که جک بوده لیفان هم بوده رضایت کامل نداشتم.مخصوصالیفان که اصلا ازش راضی نبودم.اما سگشون شرف داره به پژوهای موجود و سمند و … .ال 90 خوب بود و من با جک هم رده میبینمش.

    1. درسته اختلاف کیفیت دارند امااااااااااا نه در حد دو برابر قیمت!!!!!!! تعرفه واردات رو شما داری با تعرفه CKD مقایسه میکنی دانشمند!
      اگر اس5 هم مثل ix35 و اسپورتیج وارداتی بود که الان قیمتی نزدیک به 120 میلیون داشت

      1. دانشمند بزرگ تعرفه وارداتش کمتره چون هزینه کارگر میده و کارمند و آب و برق و حمل از بندر تا بم و از بم به نقاط مختلف کشور.هزینه رنگ هم اضافه کن.دانشمند دانشمند دانشمند اول فکر کن بعد حرف بزن

  17. سلام ما تو شهرمون بنزین سوپر نداریم؛ این ماشین با بنزین معمولی خراب میشه واقعا؟؟؟

    1. من کلا از بنزین معمولی همیشه استفاده میکردم، کلا این همه از توربو بد میگفتن ما که بدی ندیدیم
      نه صدای ناکی داشت نه شتابش کم شد
      این موتور و توربو با شرایط بنزین ایران کاملا سازگاره

  18. خیلی جلب گیربگس اتومات دو کلاچ همراه با زوزی باور نکردنی دقیقا مثل اس5 دندی که همه میدون که زوزی گیربگسش زبون زد شده

  19. خدا کنه که حداقل ی متخصص هم داشته باشید که درصورت مراجع مشتریان برای صدای زوزه جوابی مثل همشون اینطور یا کاریش نمیشه کرد یا شما حساس هستید ویا من میگم ولی نگی که من گفتم بهتر بری دفتر مرکزی شکایت کنی و…….////اگر از تبلیغ کم کنید وبه خدمات اضاف کنید تبلیغ نمیخواد مردم خودشون این کارو میکنند..

  20. سلام،من جزو اولین نفر در خرید جک j5 و سپس s5 بودم،که خدا را شکر s5 را تونستم بموقع بخاطر مشکل گیربکسش و مصرف بالابفروشم وj5 اتومات را نگه داشتم البته اینم مشکلات خودشو مثل تنبلی گیربکس و رنگ بی کیفیت را داره.(هنوز کارشناسان کرمان موتور دارن تحقیق میکنن)!!!!
    قبلش منتظر اتومات s5 بودم ولی الان منصرف شدم پولم (45میلیون)را 6 ماه میذارم بانک،(43میلیون)هم حداقل یک ماه با سود بانکی 22%حساب کردم دیدم ارزش پول دادن یه هندوانه در بسته دیگه را نداره، اگه ماشبن بهتری تا اون موقع اومد میرم سراغ اون،در غیر اینصورت منتظر کیفیت این اتومات میشم تا اگه خوب بود نقدی بخرم.

  21. دوستان سلام مراقب تبلیغات کرمان موتور باشند ..توجه.. توجه در رونمایی اس5 اتومات در شرکت کرمان ودر شهر کرمان اس5 اتومات دارای 1.. دیلات چراغ زیر سپر و2.. شکل جلو پنجری متفاود از اس5 دندی و3…داشتن گنترگروز میباشد …برای دیدن شکل اس5اتومات درسایت به گزینه رونمایی از اس5 اتومات را وارد وکلیک کنید..در ضمن من اس5 دندی داشتم وبه علت زوزی گربگسش و مصرف بسیار بالای سوخت ومراجع بیش از حد به نمایندگی جهت رفع ایرادهای متعدد مجبور به فروش شدم….امیدوارم اتوماتش همچین مشکلاتی رو نداشته باشه

    1. گنترگروز ، زوزی ، دندی ، متفاود ، مراجع (به جای مراجعه)
      هرچقدر هم صحبتت درست باشه ولی با این اشکالات املایی و دستوری این تصور ایجاد میشه که طرف سواد نداشته ولی اومده در مورد ماشین نظر داده

  22. بابا دکترلیسانس با سواد ….. توی تایپ کردن اشکالات املایی پیش میاد اینو هم میدونیم… توهم معلوم یااز کارمندای کرمان موتور هستی ..یا این که اس5 دندی داری نمیخوای کس بفهمه که ماشین چه ایرادای داره چونکه برای فروش بعدا باید التماس کنی….اس5 دنده ای هم زوزه داره هم مصرف بالا هم نداشتن افراد قابل برای برطرف کردن ایراد خودرو….

    1. ما ایرانی ها همینیم، به جای اینکه اشتباه خودمون رو قبول کنیم، چهارتا تهمت و چرت و پرت بار طرف مقابل میکنیم تا بلکه خودمون رو توجیه کنیم.
      اینم بگم من نه کارمند کرمان موتور و فلان موتورم، نه جک دارم. اگه داشتم هم طرفداری بی مورد نمیکردم. اونور دنیا چینی ها سودشو میبرن بعد ما توی سر و کله هم بزنیم؟ کل حرف من این بود که یه نفر که میخواد فنی صحبت کنه باید کامل و درست منظورش رو بگه نه اینکه به کروزکنترل بگه گنترگروز!!!

  23. با سلام،

    راستش قصد نداشتم که دراین بخث اظهارنظر کنم، ولی موارد خلاصه ای را به شرح زیر مینویسم، امیدوارم مفید باشد:

    1) شرکتهای چینی با انجام ذائقه شناسی ، میل و کشش بازار هر کشور برای هرمحصول رو دریافت میکنند و براساس آن محصول روانه بازار هدف میکنند. درخصوص بازارخودرو در ایران، در دوران تحریم و براساس یک برنامه 5 تا 10 ساله، میبینیم که تعداد قابل توجهی محصول بصورت CKD یا مونتاژ شده و با همکاری شرکای متعدد ایرانی بوسیله چینیها وارد بازارشده است که بتوانند نظرتمام سلائق را تامین کنند. درابتدا با تعداد محدود برای کشف سلیقه و سپس عرضه بالا. در میان خودروهای عرضه شده، شاید اغلب دچار مشکلات طراحی وتواید کم و بیش قابل توجه باشند ولی بعضی شرکتها در حال بهینه سازی محصولات خود هستند تا این مشکلات رو رفع کنند. برخلاف خودروسازان داخلی که بدون توجه به نیاز بازار محصولاتی را که دوره عرضه آنها تمام شده است را با افزایش قیمت سالانه روانه بازار میکنند. نمونه بارز انها پراید، 405 و…. است.
    2) خودروهای چینی برخلاف خودروهای اروپایی، کره ای و ژاپنی که سری های اول آنها کیفیت بالاتری دارند، بتدریج به بلوغ میرسند،که این اشکالات به دلیل عدم آموزش خدمات بعد از فروش در هنگام عرضه، اشکالات طراحی و در بعضی موارد کیفیت پایین قطعات میباشند. اما برای بعضی سازندگان باهوش چینی، این یک فرصت است تا اشکالات خودروهای خودرا دریک بازار غیررقابتی نظیر ایران تجزیه و تحلیل و رفع کنند تا برای رقابت دربازارهای بزرگ رقابتی دیگر آماده شوند.
    3) درخصوص خودرو جک S5، ایرادهای ذاتی این خودرو به نسبت دیگر خودروهای موجود در بازار با درنظر گرفتن اقبال عامه و تیراژ، نه کم است نه زیاد. براساس بررسیهای اینجانب درخصوص عیوب، تعداد قابل توجهی از آنها به مونتاژ در داخل ایران و بعضی به عدم آگاهی و آمزشهای سرویس خدمات پس ازفروش کرمان خودرو برمیگردد. کیفیت قطعات با توجه به آنکه اغلب آنها تحت لیسانس شرکتهای معتبر سازنده قطعات خودرو در چین تولید میشوند، با درنظرگرفتن قیمت قابل قبول است.
    4) درصورتیکه درک علت و رفع مشکلات دیده شده دراین خودرو بوسیله خدمات پس ازفروش در یک بازه زمانی حداکثر یک ساله از زمان عرضه اولین محصول رخ دهد، این خودرو میتواند تجربه نسبتا موفقی برای شرکت JAC و کرمان خودرو باشد. افزایش زمان و مسافت (کیلومتر) گارانتی این خودرو، عرضه لوازم یدکی گسترده و با قیمت مصوب و خدمات پس از فروش مناسب میتواند باعث جلب رضایت مشتریان گردد.
    5) یکی از مشکلات عمده این خودرو قیمت خودسرانه و با کیفیت پایین نصب اقلام آپشن در نمایندگیهای مختلف است، که میبایست به صورت سیستماتیک تحت یک قاعده کلی و با استفاده از آپشنهای کمپانی مادر (JAC) و با قیمت مناسب قرارگیرد. زیر هرگونه دستکاری خارج از دستورالعملهای صادره توسط سازنده درقسمتهای مختلف این خودرو بویژه قسمت برقی (با توجه به تکنولوژی بکاررفته درآن) باعث مشکلات مختلف در آینده خواهد شد.
    6) درآخر ارتقاء کیفیت رنگ، مونتاژ و بررسی کیفی کل خودرو قبل از خروج از خط تولید میتواند ضامن کیفیت باشد.
    7) تجربه نشان داده است شرکتهایی خودرویی موفق خواهند بود که به چهارعامل کیفیت محصول، به روز بودن محصول، خدمات پس از فروش عالی و قیمت متناسب توجه داشته باشند.

    به خاطر طولانی شدن مطالب پوزش میطلبم

    باتشکر – جمال

  24. سلام دوستان قدیمی ها خوب میگفتن … ژیان توی سرپایینی بنز… پس ماشین چینی در زمان تحریم بنز…… بعداز تحریم با وارد شدن خودروی اروپایی چی میخواد بگه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا