اخبار خارجیاسلایدشو

جگوار و لندروور برای ساخت خودروهای برقی

طبق گزارش‌ها، جگوار لندروور برای ساخت خودروهای الکتریکی آیندهٔ خود و احیای برند جگوار، به پلت‌فرم‌های چری متوسل خواهد شد.

به گزارش دنده 6 –  جگوار لندروور از پلت‌فرم‌های هیبریدی و الکتریکی برند اکسید چری استفاده خواهد کرد. استفاده از این پلت‌فرم‌های چینی باعث می‌شود شرکت بریتانیایی بتواند سرعت توسعه و عرضهٔ خودروهای الکتریکی آیندهٔ خود را افرایش دهد. به نقل از منابع آگاه، ابتدا جگوار از پلت‌فرم الکتریکی اکسید استفاده می‌کند و اولین محصول خود بر اساس این پلت‌فرم را در نیمهٔ دوم سال جاری معرفی خواهد کرد. هرچند سخنگوی چری انعقاد قرارداد با جگوار لندروور برای استفاده از پلت‌فرم‌های شرکت چینی را تکذیب کرده اما رئیس این شرکت «یین تونگیو» بدون ذکر نام مشخصی گفته است دو برند لوکس اروپایی قصد استفاده از پلت‌فرم‌های چری را دارند.

جگوار لندروور و چری روابط عمیقی باهم دارند و در سال ۲۰۱۲ جوینت ونچری ۵۰-۵۰ را باهم ایجاد کردند که خودروهایی مثل رنجروور اووک، لندروور دیسکاوری اسپرت و جگوار XF را در چین تولید می‌کند. جگوار لندروور قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به شرکتی تمام الکتریکی تبدیل شود. این خودروساز بریتانیایی همچنین سال گذشته خود را به چهار برند مستقل شامل رنجروور، دیسکاوری، دیفندر و جگوار تقسیم کرد. فعلاً اما مشخص نیست خودروهای این شرکت بریتانیایی که بر اساس پلت‌فرم‌های اکسید ساخته می‌شوند فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده‌اند یا در خارج از این کشور هم عرضه خواهند شد.

قرارداد اشتراک پلت‌فرم بین جگوار لندروور و چری اما اولین همکاری بین یک خودروساز اروپایی و یک شرکت چینی نیست زیرا فولکس‌واگن هم برای خرید ۵ درصد از سهام شرکت ژپنگ سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیون دلاری انجام داده و قصد توسعهٔ دو خودروی الکتریکی را برای بازار چین از طریق همکاری با این شرکت دارد. علاوه بر این، استلانتیس هم با پرداخت ۱.۵ میلیارد دلار، ۲۰ درصد از سهام شرکت لیپ‌موتور را در اختیار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا