اخباراخبار خارجیاسلایدر

جیلی با این شاسی‌بلند دو دیفرانسیل، به ایران برمی‌گردد

جیلی آزکارا در صف خودروهای وارداتی آینده بازار ایران قرار گرفته و توسط فردا موتور عرضه خواهد شد. جیلی در سال‌های قبل، توانست جایگاه معتبر و نسبتا خوبی را در بازار ایران کسب و حالا پس از گذشت چند سال، دوباره قرار است جاده‌های ایران را لمس کند.

به گزارش دنده 6 –سبک کلی طراحی جیلی آزکارا نسبت به محصولات جدید و مدرن‌تر این برند، ساده و فارغ از شلوغ کاری است.

جیلی با این شاسی‌بلند دو دیفرانسیل، به ایران برمی‌گردد/عکس

چراغ‌های جلویی، شکلی ساده و مستطیلی دارد که قدم‌های اولیه این شرکت در ابتدای مسیری بوده که اکنون طی کرده است. جلوپنجره خودرو به شکل خلاقانه‌ای شبیه به لوگوی جیلی طراحی شده است.

جیلی با این شاسی‌بلند دو دیفرانسیل، به ایران برمی‌گردد/عکس

نمای پشتی همان سادگی قسمت جلویی را ادامه می‌دهد. چراغ‌های کشیده به وسیله یک نوار نقره‌ای رنگ به هم متصل شده است. در دیفیوزر آزکارا، دو اگزوز نسبتا اسپرت به چشم می‌خورد که به احتمالا زیاد فیک و غیر واقعی نیستند.

جیلی با این شاسی‌بلند دو دیفرانسیل، به ایران برمی‌گردد/عکس

فضای کابین آزکارا ترکیبی از سادگی و مدرن بودن است. فرم و شکل داشبورد این خودرو، جهت‌دار بوده و به سمت پایین حرکت کرده است. دسته دنده الکترونیکی و همچنین نمایشگر بزرگ مرکزی، بیشترین خودنمایی را در این قسمت دارند.

آزکارا با دو تیپ GL و GF عرضه می‌شود که احتمالا در بازار ایران، با تیپ GF (فول آپشن) حضور یابد. دوربین ۳۶۰ درجه، کلاستر دیجیتالی، حالت‌های مختلف رانندگی، سیستم صوتی بوز با ۱۲ بلندگو، صندلی‌های برقی برای راننده و شاگرد، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای، کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز اضطراری خودکار، رادار تصادف از جلو، سیستم نوربالای اتوماتیک، سیستم کمکی کروز هوشمند، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط، رادار نقطه کور، رادار تصادف از عقب، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار و پیش بینی برخورد و… از جمله امکانات نسخه فول آپشن آزکارا هستند.

جیلی با این شاسی‌بلند دو دیفرانسیل، به ایران برمی‌گردد/عکس

مجموعه قوای محرکه آزکارا شامل پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو GDi و سه سیلندر و یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی است. پیشرانه بنزینی قادر به تولید ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور است. موتور الکتریکی ۴۸ ولتی نیز ۱۳ اسب‌بخار قدرت و ۴۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

در مجموع، ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور از این پیشرانه خارج می‌شود. نیروی تولیدی توسط گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. دو دیفرانسیل و هیبریدی بودن، دو برگ برنده این خودرو محسوب شده و می‌تواند از این جهت، بسیاری از رقبا را به چالش بکشد.

نسخه‌ای که قرار است وارد ایران شود، در بازه قیمتی ۳۰ هزار دلار قرار می‌گیرد که از این جهت، ممکن است با توجه به قوانین و محدودیت‌ها، دچار برخی مشکلات شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا