اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

حضور جدیدترین نسخه تولیدی کانسپت Neue Klasse، ابتدا در چین

اهمیت به بازار بزرگ چین

بی‌ ام‌ و قرار است خودروهای برقی مخصوص بازار چین را بر پلت فرم Neue Klasse سوار کند. الیور زیپس، مدیر عامل شرکت، این خبر را در کنگره جهانی وسایل نقلیه با انرژی جدید، در جریان نمایشگاه IAA در مونیخ آلمان اعلام کرد.

به گزارش اتوموتیو نیوز، زیپس گفت: «امروز نمی‌توانم خیلی چیزها را فاش کنم، اما BMW Design Shanghai در حال کار بر روی طراحی‌ها و عملکردهای ویژه مدل‌های خاص چینی بر مبنای Neue Klasse است.
این شرکت قصد دارد ساخت خودروهای Neue Klasse را در سال ۲۰۲۶ در چین آغاز کند. اگرچه، مشخص نیست که آیا نسخه‌های انحصاری بازار، اولین نسخه‌هایی هستند که در آنجا به فروش می رسند یا خیر.

یادآور گذشته، تداعی‌گر آینده

بی‌ام‌و اولین مدل مفهومی Neue Klasse را در نمایشگاه خودرو مونیخ معرفی کرد. این خودرو دارای یک زبان طراحی جدید بوده که مدل‌های این برند را از دهه ۱۹۶۰ تداعی می‌کند.

کابین خودرو دارای یک نمایشگر هدآپ است که تمام شیشه جلو را پوشش می‌دهد. همچنین یک صفحه نمایش متوازی الاضلاع شکل روی داشبورد وجود دارد.

زیپس پیش از معرفی این کانسپت گفت: «من می‌توانم به شما قول بدهم که Vision Neue Klasse به نسخه استاندارد نزدیک شده و به زودی در جاده‌ها عرضه خواهد شد.

جزئیات فنی کامل هنوز برای مدل‌های Neue Klasse در دسترس نیست. BMW قبلاً گفته بود که برد رانندگی این خودروها می‌تواند به ۶۲۱ مایل برسد. باتری‌ها می‌توانند تا ۲۷۰ کیلووات شارژ را پشتیبانی کنند.

تولید Neue Klasse در سال ۲۰۲۵ در دبرسن مجارستان آغاز خواهد شد.

یک سدان با نشانه‌هایی از این خودروی مفهوم ابتدا وارد بازار می‌شود و سپس یک SUV الکتریکی روی این پلتفرم ساخته خواهد شد. بی ام و قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ شش مدل با این پلتفرم داشته باشد.

BMW همچنین در حال کار بر روی یک پیشرانه با سلول سوختی هیدروژنی برای پلت فرم Neue Klasse است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا