اخبار خارجیاسلایدر

حضور چری تیگو ۹ در اروپا جهت تست‌های قبل از ورود به بازار

چری چندی پیش از شاسی‌بلند پرچم‌دار خود با نام تیگو ۹ رونمایی کرده بود و حالا این خودرو
راهی اروپا شده تا تست‌های قبل از عرضه به بازار را پشت سر بگذارد.

به گزارش دنده 6 – تیگو ۹ اخیراً با طراحی ۷ نفره، طول بدنه ۴۸۲۰ میلی‌متر، پیشرانه‌ای با قدرت ۲۶۱ اسب بخار و قیمت معادل ۲۱,۵۰۰ دلار در دسترس مشتریان چینی قرار گرفته است. هم‌زمان با عرضه خودروی موردبحث در چین برخی نمونه‌های تیگو ۹ نیز راهی کشور لوکزامبورگ شده‌اند. این شاسی‌بلند احتمالاً در لوکزامبورگ و برخی بازارهای اروپایی دیگر و البته با نامی متفاوت عرضه خواهد شد. در ادامه نگاهی به این خودرو و کسب‌وکار چری در اروپا خواهیم داشت.
ابتدا به برخی نکات درباره تیگو ۹ اشاره می‌کنیم. همان‌طور که گفته شد تیگو ۹ شاسی‌بلند پرچم‌دار چری بوده و طول/عرض/ارتفاع آن به ۴۸۲۰/۱۹۳۰/۱۶۹۹ میلی‌متر و فاصله بین محورها نیز به ۲۸۲۰ میلی‌متر می‌رسد. خودروی یاد شده از پلتفرم M3X Mars 2.0 استفاده می‌کند، پلتفرمی که در خودروهای اکسید یائوگوانگ و اکسید لانیوئه نیز بکار رفته است. زیر کاپوت قدبلند جدید چری پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو قرار دارد که ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه دیفرانسیل جلوی تیگو ۹ به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه مجهز است درحالی‌که مدل چهار چرخ محرک از گیربکس ۸ سرعته ساخت آیسین استفاده می‌کند. قیمت تیگو ۹ در چین بین ۲۱,۵۰۰ تا ۲۸,۸۰۰ دلار خواهد بود.
چند روز پیش چندین نمونه تیگو ۹ راهی لوکزامبورگ شده‌اند. این خودروها از طریق هوایی به این کشور رسیده‌اند و تصاویر و اخبار آن نیز توسط شرکتی به نام شانگدونگ دیمن اوتو منتشر شده است. کمپانی یاد شده روی واردات خودروهای آبارث و مورگان به چین تمرکز دارد هرچند به نظر می‌رسد آن‌ها برخی خودروها را نیز به اروپا صادر می‌کنند. برای مثال این شرکت اخیراً اولین نمونه از کراس اور لی اتو L8 را وارد کشور لوکزامبورگ کرده است. شانگدونگ می‌گوید چری تیگو ۹ یاد شده برای تست‌های قبل از عرضه به بازار راهی کشور اروپایی موردبحث شده‌اند. در تصاویر می‌توانیم نقش بستن نام انگلیسی تیگو ۹ روی بخش پشتی خودرو را ببینیم. شایان ذکر است چری هنوز به‌صورت رسمی در بازار لوکزامبورگ حضور ندارد اما در پروفایل این شرکت نام لوکزامبورگ نیز دیده می‌شود بنابراین احتمال حضور این برند چینی در کشور یاد شده وجود دارد. گفته می‌شود تیگو ۹ با نام جائکو ۹ در این کشور اروپایی به فروش خواهد رفت.
احتمالاً می‌دانید که چری اخیراً در نمایشگاه خودروی شانگهای از دو برند جدید با نام های اومودا و جائکو برای بازارهای خارجی پرده‌برداری کرد. برند اومودا قبلاً محصولات خود را در روسیه، مکزیک و برخی کشورها عرضه کرده و هدفش نیز جذب مشتریان جوان‌تر است؛ اما جائکو برندی کاملاً جدید است که بالاتر از برند اومودا قرار می‌گیرد و اولین محصولات آن نیز جائکو ۷ (چری TJ-1) و همین جائکو ۹ (چری تیگو ۹) خواهد بود. دو برند جدید چری قبلاً فعالیت‌هایی در ایتالیا، اسپانیا و آلمان داشته‌اند به گونه‌ای که چینی‌ها هم‌اکنون در اسپانیا مشغول انتخاب توزیع کننده محصولات خود هستند. برخی خبرگزاری‌ها می‌گویند شاید گروه اوتو GEX مسئول توزیع خودروهای اومودا و جائکو در اسپانیا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا