اخباراخبار خارجیاسلایدربررسیفناوری و تکنولوژی

خبری بد برای طرفداران مرسدس بنز/پیشرانه V8، برای همیشه مُرد!

خداحافظی تلخ!

در ابتدای ماه، رسانه Car and Driver به نقل از دو منبع آشنا با AMG، در مورد برنامه‌هایی برای بازگرداندن پیشرانه V۸ به C۶۳ و E۶۳ صحبت کرد. چند روز بعد، رسانه‌ دیگری با مهندس AMG صحبت کرد و این گزارش را تکذیب و آن را “بیهوده محض” توصیف کرد.

بنابراین، متاسفانه این پیشرانه V۸ در این دو مدل مرده و موتور ۴.۰ لیتری دیگر باز نخواهد گشت.

به گفته رئیس Honcho AMG، تصمیم برای الکتریکی و کوچک کردن، حرکت درستی بود، زیرا رقبا با خودروهای هیبریدی‌ اسپرت و همچنین موتورهای کوچک‌تر عرضه می‌شوند.
در نتیجه، C۶۳ پلاگین‌هیبریدی، مبتنی بر یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر حفظ خواهد شد؛ در حالی که انتظار می‌رود E۶۳، از موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر خطی استفاده کند و همچنین به یک PHEV تبدیل شود.

بی‌ام‌و رویکرد متفاوتی دارد؛ M۳، هنوز دارای پیشرانه شش سیلندر خطی است و احتمالاً آن را تا پایان نسل فعلی حفظ خواهد کرد. در همین حال، تایید شده که M۵ جدید، V۸ را حفظ می‌کند، هرچند که بخشی از یک مجموعه پلاگین هیبریدی خواهد بود.

آئودی اسپرت گفته است که هرگز خودروهای چهار سیلندر RS را روانه بازار نخواهد کرد، به این معنی که RS۴ بعدی، پیشرانه V۶ خود را حفظ خواهد کرد. برادر بزرگتر، RS۶، فعلاً V۸ قدرتمند را حفظ کرده است.
ما دوست نداریم این را بگوییم، اما زمان برای پیشرانه‌هایی با حجم زیاد، رو به اتمام است. این امر به ویژه در اروپا بسیار صادق است، جایی که مقررات سختگیرانه آلایندگی، خودروسازان را مجبور به کوچک‌سازی و یا برقی‌سازی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا