اخباراخبار خارجیاخبار داخلی

خروج رنو از بازار خودروی ایران

بنابر اعلام تیری بولور، مدیر اجرایی رنو ، و به نقل از بلومبرگ ،  این شرکت خودروسازی فرانسوی به علت همراهی با تحریم های ایالات متحده علیه ایران، به همکاری خود با طرف های ایرانی پایان می دهد. یکی از مهم ترین دلایل ترک ایران توسط شرکت های اروپایی، فقدان ارایه خدمات بانکی و بیمه ای در موارد مربوط به همکاری های مشترک است.

رنو در جستجوی بازارهای جایگزین

مدیر اجرایی رنو در ادامه صحبت هایش عنوان کرد: ما در جستجوی بازارهایی تازه و باثبات، به ویژه در آفریقا هستیم تا بتوانیم فرصت هایی که پس از خروج از بازار ایران از دست داده ایم، جبران کنیم.

خودروسازی رنو از سال 2003 با محصولاتی همچون تندر نود یا لوگان وارد بازار کشور شد و محصولات این خودروساز، به طور مشترک با همکاری ایران خودرو و پارس خودرو به تولید می رسید. سال گذشته قراردادی مابین رنو و ایران منعقد شد که پس از اجرایی شدن، تولیدات رنو در ایران 75 درصد افزایش می یافت. این قرارداد هرگز به مرحله اجرا نرسید.

در حال حاضر محصولات رنو ، حدود ده درصد از کل بازار خودروی ایران را به خود اختصاص داده اند. از زمان لغو تحریم های ایران در سال 2016، بسیاری از شرکت های اروپایی اقدام به سرمایه گذاری در ایران کردند و حجم مبادلات تجاری بین ایران و اروپا به بیش از ده میلیارد دلار رسیده بود. اکنون و پس از اعمال مجدد تحریم ها، شرکت های اروپایی برای در امان ماندن از تبعات پیش رو، بازار ایران را ترک می کنند. رنو پس از پژو سیتروئن، ایرباس، توتال و زیمنس چندمین شرکت اروپایی است که ایران را در ماه های اخیر ترک کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا