اخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

خودرهای فراموش‌نشدنی در سینما

به گزارش دنده 6 – یکی از جاهایی که خودروها حضور پررنگ و قابل توجهی دارند سینماست و همین امر باعث شده تا اصولا یک دسته‌بندی برای فیلم‌ها تحت عنوان فیلم‌های جاده‌ای در نظر گرفته شود. در این مدل از فیلم‌ها شخصیت یا شخصیت‌های داستان معمولا تمام مسیر را سوار بر ماشین یا موتورسیکلت هستند. به عبارتی کل داستان در مسیر، روایت می‌شود. مسیری با وجود آن وسیله نقلیه تعریف می‌شود. در این گزارش به معرفی برخی از مهم‌ترین فیلم‌های جاده‌ای و ماشین‌های به کار گرفته در آن فیلم‌ها می‌پردازیم.


کتاب سبز
یکی از بهترین فیلم های سینمایی در جاده، فیلم کتاب سبز است که بر اساس قصه‌ای واقعی درباره پیانیست آمریکایی- آفریقایی، دان شرلی ساخته شده است. این پیانیست برای تورش باید به بخشی از ایالت‌های جنوبی آمریکا سفر کند و در این مسیر با راننده‌ای آمریکایی- ایتالیایی هم‌سفر می‌شود. این فیلم به فروشی بیشتر از ۳۲۰ میلیون دلار رسید. همچنین جوایز اسکار بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه اورجینال و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای ماهرشالا علی را دریافت کرد.
در این فیلم از یک کادیلاک دویل فیروزه‌ای مدل ۱۹۶۲ استفاده شد.


دوئل
اگر به دنبال یک فیلم جاده‌ای در ژانر تریلر اکشن می‌گردید، دوئل انتخاب مناسبی برای شماست. این فیلم داستان مردی را روایت می‌کند که برای ملاقات با یک مشتری، سفری را آغاز می‌کند اما طولی نمی‌کشد که متوجه می‌شود که توسط یک کامیون تعقیب و تهدید می‌شود.
البته در این فیلم از چندین ماشین استفاده شده که از جمله آن‌ها یک کادیلاک مدل ۱۹۴۱، دوج سری c مدل ۱۹۵۵ و کامیون پیتربیلت ۲۸۱ مدل ۱۹۵۵ است.


فرار نیمه‌شب
این فیلم توسط مارتین برست کارگردانی شده است و از بازیگران آن می‌توان به رابرت دنیروی محبوب و چارلز گرودین اشاره کرد. دنیرو در این فیلم کمدی نقش راهزنی به نام جک والش را ایفا می‌کند که قصد دارد با تعقیب حسابداری که نقشش را چارلز گرودین ایفا می‌کند به پول برسد.
در این فیلم نیز از خودروهای متعدد ساخت شرکت‌های آمریکایی از جمله پونتیاک، شورلت نوا، شورلت کاپریس و کادیلاک فلیتوود استفاده شده است.


تلما و لوییز
این فیلم ریدلی اسکات دیدگاه خاص این کارگردان را نسبت به مقوله سفر جاده‌ای نشان می‌دهد؛ سفر جاده‌ای که در طی ماجرای فیلم به سرعت تبدیل به گشت‌و‌گذار برای شکار افراد تبدیل می‌شود.
در این اثر یک فورد تاندربرد جذاب مدل ۱۹۶۶ را می‌بینیم.


احمق و‌ احمق‌تر
اثر بعدی که در فهرست فیلم سفر جاده‌ای می‌خواهیم برایتان معرفی کنیم احمق و‌احمق‌تر نام دارد. در این فیلم که از آثار کلاسیک برادران فارلی و محصول سال 1994 است، جیم کری و جف دنیلز نقش دو دوست به نام‌های لوید و هری را بازی می‌کنند که متقاعد شده‌اند پس از کشته شدن پرنده خانگیشان، فردی به دنبال آن‌ها است تا آن‌ها را مجازات کند و بر همین اساس تصمیم می‌گیرند به اسپن سفر کنند. وسیله‌ای که این افراد برای سفر انتخاب کرده‌اند کامیونی است که از نظر ظاهری شبیه به یک سگ است. این ماشین یک فورد اکونولاین بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا