اخبار خارجیاسلایدر

خودروهایی که در آفریقا تولید می‌شود

تقریباً هر خودرویی که آفریقایی‌ها خریداری و استفاده می‌کنند، وارداتی است.  اکثر این خودروها دست دوم هستند و در نتیجه با عوارض وارداتی بالا عرضه می‌شوند.
به کزارش دنده 6 – با این حال، صنعت خودروسازی آفریقا مدتی است که با تولید خودروهای بادوام و مقرون به صرفه پاسخ می‌دهد. در این گزارش هفت خودرویی را که در آفریقا تولید می‌شوند معرفی می‌کنیم.


برکین در آفریقای جنوبی
این شرکت خودروسازی مستقر در آفریقای جنوبی فعالیت خود را در سال 1982 آغاز کرد و می‌توان گفت یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌ها در این صنعت است.  این خودرو در نقاط مختلف جهان از جمله ایالات متحده، ژاپن و سراسر اروپا به فروش می‌رسد.


اینوسون موتور در نیجریه
شرکت تولید خودرو اینوسون توسط تاجر و کارآفرینی به نام اینوسنت چوکوواما که متولد نیجریه است،  تاسیس شد. اینوسون به دلیل تولید طیف گسترده‌ای که دارد، حمایت دولت نیجریه را نیز به خود جلب می‌کند.


خودروهای کانتانکا در غنا
شرکت خودروسازی کانتاکا در غنا توسط دکتر اینگ تاسیس شد.
کانتانکا هم خودورهای سالون و هم چهار چرخ تولید می‌کند.  این شرکت همچنین دارای SUV هایی است که شامل Nkunimdie و Kantanka Opasuo می‌شود.برخی از مردم غنا و سایر آفریقایی‌ها در حال حاضر برخی از این خودروهای ساخته شده در غنا را رانندگی می کنند. این خودروها در نمایشگاه کانتانکا به فروش می‌رسند.


گروه خودروسازی کیراموتور در اوگاندو
علاقه شرکت کیرا موتورز (KMC) با سایر شرکت های خودروسازی در آفریقا متفاوت است. شرکت خودروسازی اوگاندا علاقه‌مند به ایجاد یک وسیله نقلیه الکترونیکی هیبریدی است.  در سال 2014 توسط دانشجویان مهندسی دانشگاه Makerere که در نشست طراحی خودرو که توسط دانشجویان MIT در سال 2006 راه اندازی شد، شرکت کردند. این شرکت توسط دولت اوگاندا پشتیبانی می‌شود.
این سرکت در خط خودروهای خود دارای اتوبوس خورشیدی است که دارای ظرفیت بانک باتری 40AH و 207V است.خودروهای تولید شده توسط کیرا ممکن است نشانه ای از طلوع جدیدی برای صنعت خودروسازی اوگاندا باشد.


لاراکی در مراکش
محمد لاراکی تاجر مراکشی آن را در سال 1999 شرکت خودروسازی خود را تأسیس کرد.
این شرکت با ساخت Yacht شروع به کار کرد و متعاقباً به سمت تولید ابرخودروهای مجلل رفت.  در سال 2002 اولین خودرو را تولید کرد؛ لاراکی فولگورا.
خودروی بعدی Borac و پس از آن Epitome بود و شرکت از آن زمان به رشد و تکامل خود ادامه داده است.
کانسپت Laraki Epitome 2013 آن به قیمت 2,000,000 دلار فروخته می‌شود.  این موتور دارای یک موتور V8، 1100 اسب بخار (RPM) و حداکثر سرعتی است که 175 مایل در ساعت تخمین زده می‌شود.
لاراکی ها کاملاً خودروهای مفهومی هستند که برای هر مشتری سفارشی ساخته می‌شوند و در سال 2015 با قیمت بیش از 2 میلیون دلار در بین گران‌ترین خودروهای جهان قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا