اخباراخبار خارجیاسلایدر

خودروهای برقی آینده فورد مجهزبه درگاه شارژ تسلا

فورد به تازگی اعلام کرده است که خودروهای الکتریکی آینده‌ اش کانکتور شارژ NACS تسلا را دریافت خواهند کرد، به این معنی که خودروهای الکتریکی فورد قادر خواهند بود از تمام سوپرشارژرهای تسلا در ایالات متحده و کانادا بدون نیاز به آداپتور استفاده کنند.
این اعلامیه در جریان یک رویداد زنده توییتر اسپیس با حضور جیم فارلی، مدیرعامل فورد و ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا صورت گرفت. به گفته فارلی، به نظر می رسد که خودروهای برقی آینده فورد به دو درگاه شارژ مجهز خواهند شد. فارلی اظهار داشت که دارندگان خودروهای برقی فورد همچنان می توانند از شارژرهای فورد خود استفاده کنند، بنابراین ما این نظر را به این معنا می‌دانیم که خودروها دو پورت شارژ خواهند داشت یا در غیر این صورت، خودروهای برقی باید آداپتور داشته باشند تا این امکان فراهم شود.
استاندارد NACS تسلا از زمان عرضه تسلا مدل S در ایالات متحده و کانادا مورد استفاده قرار گرفته است. این کانکتور برای شارژ خانگی و همچنین برای شارژ سریع DC در سوپرشارژرهای تسلا یا سایر سایت‌های شارژ سریع با استفاده از یک آداپتور به کار می رود.
در سال 2025، فورد نسل بعدی خودروهای الکتریکی را با کانکتور داخلی استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) عرضه خواهد کرد که نیاز به آداپتور برای دسترسی به سوپرشارژرهای تسلا را از بین می ‌برد.
این حرکت سوپرشارژ را برای دارندگان فورد آسان‌تر می‌کند و قابلیت اطمینان شبکه سوپرشارژر تسلا نیز یک امتیاز مثبت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا