اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

خودروهای برقی قدرتمندی از جانب بی ام و M پرفورمنس در راهند

این یک واقعیت شناخته شده است که بی ام و مدتی است روی یک خودروی الکتریکی چهار موتوره کار می‌کند. آنها نه تنها تصاویری از یک نمونه اولیه مبتنی بر i۴ M۵۰ منتشر کردند، بلکه جاسوسان نیز آن را در حین آزمایش مشاهده کردند. این برند لوکس آلمانی اعلام کرده که اولین خودروی قدرتمند M خود را با پیشرانه کاملاً الکتریکی در نیمه دوم دهه روانه بازار خواهد کرد.

با این حال، ممکن است نسل آینده M۳ و X۳ M بدون موتور احتراقی ممکن است لزوماً دارای چهار موتور هیولا و تمام چرخ محرک نباشند. در صحبت با Ars Technica، مدیر عامل M، فرانک ون میل، گفت که بی ام و همچنین در حال بررسی یک سیستم دیفرانسیل عقب با موتور دوگانه است. اگرچه یک خودروی برقی M مجهز به xDrive بدون شک سریع‌تر خواهد بود، داشتن یک RWD باعث می‌شود که خودروها سبک‌تر و احتمالاً رانندگی سرگرم‌کننده‌تری داشته باشند.

فرانک ون میل اشاره کرد که در حالی که موتورهای الکتریکی حجیم و قدرتمند بیش از ۱۰۰ سال است که در قطارها وجود داشته‌اند، این موتورهای الکتریکی برای کاربردهای برقی با عملکرد بالا، باید کوچک و در عین حال قوی باشند. رئیس بخش M همچنین خاطر نشان کرد که مهندسان باید یک راه حل خنک کننده بهینه ارائه دهند تا آن موتورها بتوانند به طور مداوم عملکرد خود را ارائه دهند.

بی ام و در حال حاضر طیف گسترده‌ای از خودروهای برقی دارای نشان M Performance مانند i۴ M۵۰ ،i۵ M۶۰ ،iX M۶۰ و i۷ M۷۰ دارد. با این حال، ساخت یک M برقی واقعی هنوز چند سال طول می‌کشد. در نتیجه انتظار می‌رود یک خودروی واقعی M بدون پیشرانه احتراقی در حدود سال ۲۰۲۷ معرفی شود. باید دید که آیا این خودرو یک سدان M۳ خواهد بود یا یک کراس اوور X۳.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا