اخباراخبار خارجیاسلایدربررسیفناوری و تکنولوژی

خودروهای پرنده، در یک قدمی ورود به بازار

به گزارش دنده 6 – ماشین‌های پرنده برای دهه‌ها، به عنوان یک فناوری خاص مورد توجه قرار می‌گرفت، البته قبل از اینکه ماشین‌های خودران، تبدیل به فناوری جدید و قابل اجرا شوند.

تعداد کمی از خودروهای پرنده، مانند Terrafugia، پیشرفت‌های واقعی داشتند، اما در نهایت هرگز به بازار نرسیدند. حالا یک رقیب جدید وجود دارد که وعده داده تا دو یا سه سال دیگر به این رویا دست یابد.

حضور رسمی در میان خودروهای عادی

Aska، یک شرکت واقع در شمال کالیفرنیا، در شش سال گذشته با یک تیم حدود ۵۰ نفره راه حلی را مهندسی کرده است و اولین نمونه اولیه آن، در طول هفته اتومبیل مونتری، حضور داشته است.

Aska نوآوری بیشتری در خودروی مفهومی پرنده دارد، زیرا می‌تواند مانند یک هواپیمای معمولی، به صورت عمودی و همچنین افقی بلند شود. این بدان معناست که می تواند از فضاهای بسیار کوچکتر وارد و خارج شود.

Aska A۵ دارای چهار صندلی است و توسط شش ملخ در هوا به حرکت در می‌آید که چهار پروانه، می‌توانند از جهت عمودی به افقی بچرخند تا انتقال از تیک آف به پرواز را تسهیل کنند.

آسکا همچنین می‌تواند به طور معمولی بلند شود، در این صورت شتاب آن توسط یک موتور الکتریکی در هر چرخ عقب افزایش می‌یابد. کاپلینسکی، یکی از بنیانگذاران آسکا، وعده داده که نسخه تولیدی سبک‌تر خواهد بود.

آسکا از یک بسته باتری تقریباً ۱۰۰ کیلووات ساعتی به همراه یک توسعه‌دهنده برد گازی برای تولید برق بیشتر در مواقع لزوم، استفاده می‌کند.
برای تبدیل به حالت رانندگی جاده‌ای، بال‌های جلو و عقب روی بدنه تا می‌شوند، که حدود یک دقیقه طول می‌کشد، و بال‌ها باید محکم شوند تا در اثر ضربه‌های جاده‌ای به اطراف باز نگردند.

به گفته کاپلینسکی، این در حال حاضر یک فرآیند دستی است، اما مکانیسم قفل خودکار در گوشه و کنار وجود دارد.
کاپلینسکی پیش‌بینی می‌کند که رانندگی جاده‌ای، معمولاً کمتر از ۱۰ مایل برد داشته باشد. A۵ معمولاً به عنوان اجاره یا تاکسی استفاده می‌شود. او می‌گوید که در حال حاضر، ۱۰۰ رزرو وجود دارد که ۸۰۰ هزار دلار قیمت می‌خورد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا