اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

خودروی اسپرت و قدرتمند لوتوس در راه است

لوتوس یک خودروی اسپرت برقی دیگر در راه دارد. به گزارش اتوکار، این برند پرفورمنس بریتانیایی قصد دارد مدل جدید را در سال 2025 رونمایی کند و قیمت آن تقریباً معادل 95345 دلار در زمان شروع فروش در سال 2027 باشد.

Type 135 جایگزین الیزه و امیرا در خط تولید لوتوس خواهد شد. به گفته اتوکار، این خودرو دو سرنشینه خواهد بود و بر روی LEVA (معماری خودروهای الکتریکی سبک) سوار است. ساختار شاسی ظاهراً 37 درصد سبک‌تر از امیرا است، اگرچه وزن نهایی آن به لطف بسته باتری سنگین احتمالاً بالاتر خواهد بود.
پیشرانه‌های یک و دو موتوره در دسترس خواهند بود که به ترتیب 469 و 872 اسب بخار قدرت خواهند داشت. این پلتفرم می‌تواند پیکربندی‌های دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک را در خود جای دهد.

Lotus electric sports car teaser

در حالی که این ارقام بدون شک قوی هستند، اما در واقع کمی کمتر از سایر خودروهای الکتریکی لوتوس هستند. سدان امیا تا 905 اسب بخار قدرت دارد. شاسی بلند الترا دارای 603 ​​تا 905 اسب بخار قدرت است.

طبق گزارش‌ها، باتری‌های 66.4 کیلووات ساعت و 99.6 کیلووات ساعتی در دسترس خواهند بود که به ترتیب حدود 300 مایل و 450 مایل برد دارند. به جای قرار دادن باتری‌ها در زیر خودرو مانند بسیاری از خودروهای برقی، لوتوس قصد دارد آنها را پشت سر راننده قرار دهد. این امر به سرنشینان اجازه می‌دهد تا برای تجربه سنتی‌تر خودروهای اسپرت که خریداران از این برند انتظار دارند، کمی پایین‌تر بنشینند.

لوتوس برخلاف امیا و الترا که از چین می‌آیند، Type 135 را در انگلستان می‌سازد. این شرکت تخمین می‌زند که می‌تواند سالانه 10 تا 15 هزار نمونه از این خودروهای اسپرت را در سراسر جهان بفروشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا