اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

خودروی برقی «ب ام‌ و ویژن نئو کلاس»

«ب ام و» از هوش مصنوعی استفاده می‌کند

 

به گزارش دنده 6 –  برند BMW برای همه بسیار آشناست. اسم این برند حتی به گوش کسانی که هیچ علاقه‌ای به طراحی و ویژگی‌های اعجاب‌انگیز خودروها ندارند هم، خورده است. چه برسد به کسانی که ساعت‌های بسیار را با عشق برای دانستن بیشتر در مورد امکانات و مهندسی مسحور کننده این خودروها صرف می‌کنند!

و البته خبر خوب اینجاست که شرکت BMW با نسل جدید خودروهایش قرار است همه را شگفت‌زده کند، هم هواداران پیشین و هم مصرف‌کنندگان عادی!

پیام اصلی این است: با BMW Neue KLASSE آینده را اکنون تجربه کنید!

در این خودروهای جدید، تمرکز BMW روی آینده است. این شرکت به کمک این خودروها، نشان می‌دهد که چگونه لذت رانندگی در آینده تفسیر خواهد شد: همیشه، و اکنون بیشتر از هر زمان، همراه با مردم.

مدیر عامل BMW،  «الیور زیپس» (Oliver Zips) بیان می‌کند که سه زمینه‌ی برقی شدن، دیجیتالی شدن و دایروی شدن بر حمل و نقل و جابه جایی در آینده تسلط دارد و اتفاقاً در سری جدید خودروها هر سه مورد وجود دارد، یعنی خودوروهایی که دیگر برقی بودن و دیجیتالی بودن یک جزو جدانشدنی از آن‌هاست!  این شرکت با ارائه‌ی این سری از خودروها، نقش پیشگام در طراحی، ‌ عملکرد، کارایی و پایداری دارد.

BMW vision Neue Klass یک چشم انداز جدید از آینده ی جابه جایی مستقل است.

اما ایده‌ی سری BMW Neue Klass از کجا آمده است؟

ابتدای دهه ۱۹۶۰ میلادی،  BMW  یکسری خودرو جدید با عنوان Neue Klasse ارائه داد. این خودروها ریسک بسیار بزرگی برای شرکت محسوب می‌شد، چون از نظر ساختار و  طراحی کاملاً با طرح‌های پیشین متفاوت بود، اما این ریسک خلاف انتظار برای شرکت بسیار سود آور شد. در این سری جدید هم BMW قصد دارد تا این ریسک را دوباره تکرار کند و در خودروهایش، از زیرساخت تا طراحی را تغییر بدهد و مطمئن است که این‌بار هم ریسک آن‌ها بسیار موفق خواهد بود! مدیر عامل شرکت BMW اعلام کرده که با سری جدید خودروهای این شرکت،  حمل و نقل و جابه جایی نسل آینده از سال ۲۰۲۵ محقق خواهد شد!

در سال ۲۰۲۱ BMW  ایده‌های گروه خودش برای خودروها تا سال ۲۰۴۰ را در یک همایش ارایه کرد.  این ایده‌ها همچنان بر  لوکس بودن خودروها تمرکز دارد اما قرار است تا از کم‌ترین منابع برای ساخت استفاده کنند. در این روش ساخت جدید، قرار است تا از مواد سازنده به بهترین شکل و در یک چرخه استفاده شود. چهار اصل مهم برای این روش ساخت دوباره فکر کردن، کاهش دادن، دوباره استفاده کردن و بازیافت کردن است.  هدف اصلی BMW بعد از این ارائه، روش جدید برای ساخت خودروهایی خود و اثبات امکان آن بود.

هیجان اصلی ترکیب شدن خودوروهای نسل جدید BMW با هوش مصنوعی است. شرکت BMW با گروه I vision DEE همکاری داشته است. DEE مخفف Digital Emotional Experience یا تجربهی احساسات دیجیتالی است که تلاش می‌کند تا حد ممکن تعامل نزدیک با انسان‌ها داشته باشد و نیازهای آن‌ها را برطرف کند. با این همکاری BMW ترکیب هوش مصنوعی و فناوری دیجیتالی را جایگزین قسمت‌های آنالوگ خواهد کرد. از طرفی تعامل صوتی مهم‌ترین روش برای کنترل خودروهای جدید خواهد بود!

تصاویر خودروی ب ام‌ و ویژن نئو کلاس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا