اخباراخبار خارجیاسلایدر

خودروی چینی که همزمان یک وانت و یک شاسی‌بلند است

چانگان در سومین کنفرانس زیست محیطی علم و فناوری خودرو، خودروی مفهومی CD۷۰۱ را با نام تجاری Qiyuan در چونگ کینگ چین رونمایی کرد. این خودروساز ادعا کرد که CD۷۰۱ می‌تواند از یک SUV به یک پیکاپ تبدیل شود و به طور مستقل یک ایستگاه شارژ پیدا کند. انتظار می رود این خودرو در سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه برسد.

به گزارش دنده 6 چانگان در اوایل ماه ژوئن اعلام کرد که CD۷۰۱ با نام تجاری جدید خود Zhuge رونمایی خواهد شد. بدیهی است که دیگر اینطور نیست. این احتمال وجود دارد که نام رسمی خودرو E۰ باشد؛ زیرا چانگان آن را به عنوان یک برند تجاری ثبت کرده است.

CD۷۰۱ بر اساس پلتفرم برقی هوشمند SDA Changan، به عنوان یک کراس اوور الکتریکی خالص بزرگ با ظرفیت ۵ نفره معرفی شده که می تواند بین یک SUV و یک پیکاپ تغییر حالت انجام دهد. طراحی کلی خودرو ساده است.

این خودروی چینی همزمان یک وانت و یک شاسی‌بلند است!/عکس

نمای جلو از چراغ‌های C شکل استفاده می‌کند که با ساختارهای ماتریس نقطه‌ای تکمیل شده است. یک صفحه دیجیتالی بین چراغ‌های جلو قرار داده شده که اطلاعاتی مانند نام خودرو (E۰) و میزان باتری را نمایش می‌دهد.

این خودروی چینی همزمان یک وانت و یک شاسی‌بلند است!/عکس

در قسمت عقب نیز صفحه نمایش دیجیتالی وجود دارد. ابعاد این خودرو ۵۰۰۰/۱۹۷۰/۱۶۳۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور نیز ۳۱۰۰ میلی‌متر است.

این خودروی چینی همزمان یک وانت و یک شاسی‌بلند است!/عکس

در داخل، نمایشگر کیلومترشمار وجود ندارد. یک نمایشگر هدآپ، یک صفحه نمایش مرکزی بزرگ و یک صفحه نمایش سرگرمی تاشو برای سرنشین کنار راننده وجود دارد.

این خودروی چینی همزمان یک وانت و یک شاسی‌بلند است!/عکس

“مغز” خودرو به طور مستقل توسط چانگان توسعه یافته است که از عملکردهایی مانند جستجوی خودکار ایستگاه‌های شارژ، شارژ خودکار و تعاملات صوتی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، چانگان ادعا می‌کند که CD۷۰۱ اولین وسیله نقلیه جهان خواهد بود که مجهز به فناوری “ارتباطات ماهواره ای خودرو” است، که می‌تواند به پوشش جهانی دست یابد و در هر زمان به اینترنت متصل شده و هرگز اتصال را از دست ندهد.
از ژانویه تا آگوست امسال، چانگان یک میلیون و ۶۳۳ هزار دستگاه خودرو فروخته که نسبت به سال قبل، ۱۱.۴۳ درصد افزایش داشت. تا سال ۲۰۲۵، Qiyuan قصد دارد ۱۰ خودروی جدید را روانه بازار کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا