اخبار خارجیاسلایدر

داستان جالب انصراف از خرید تسلا توسط جنرال موتورز!

استیو گیرسکای مدیرعامل نیکولا می‌گوید جنرال موتورز در سال ۲۰۰۹ از خرید تسلا منصرف شد و این شرکت را گروهی از مهندسان می‌دانست که با باتری لپ‌تاپ‌ها بازی می‌کنند!

به گزارش دنده 6 – یکی از بزرگ‌ترین رقبای تسا در عصر کنونی جنرال موتورز است که کمتر از ۱۵ سال پیش می‌توانست تسلا را تصاحب کند. این را استیو گیرسکای مدیرعامل نیکولا در خلال گفت‌وگوی اخیر خود افشا کرده است. گیرسکای که امسال سکان‌داری نیکولا را در دست گرفته بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ جزو مدیران ارشد جنرال موتورز بود. او می‌گوید اندکی پس از حضور در غول خودروسازی آمریکا مسئله تسلا را برجسته کرد. گیرسکای می‌گوید:

من درباره تسلا سؤال کردم و اما پاسخ به من این بود که تسلا دسته‌ای از مهندسان هستند که با باتری لپ‌تاپ‌ها بازی می‌کنند.

او خاطرنشان می‌سازد:

چنین دیدگاهی در آن زمان مرسوم بود و می‌دانیم که اوضاع چگونه تغییر کرد. تسلا در عرض ۱۰ سال استارت بسیار بزرگی در صنعت خودرو زد.

این مدیر ارشد درباره عملکرد کنونی برخی مدیران نیز اظهارات قابل‌تأملی دارد. گیرسکای تصریح می‌کند:

افراد بزرگ در حال تثبیت صنعت تولید وانت پیکاپ های بدون آلایندگی هستند. من می‌دانم که آن‌ها پروتوتایپ ها را تولید می‌کنند اما معتقد هستند این تکنولوژی به سال‌های آینده تعلق دارد.

تسلا به عنوان پیشتاز تکنولوژی باتری و خودروهای برقی بسیاری از استانداردهای صنعت خودرو را تغییر داده است. درآمدهای این خودروساز از حدود ۱۱۲ میلیون دلار در سال ۲۰۰۹ به حدود ۸۱ میلیارد دلار در سال قبل رسید و ماسک توانست ضرر خالص ۲۵۴ میلیون دلاری را به درامد خالص ۱۲.۶ میلیارد دلاری تبدیل کند. ارزش بازاری تسلا نیز از حدود ۲ میلیارد دلار سال ۲۰۱۰ به حدود ۸۳۰ میلیارد دلار رسیده است. برای مقایسه باید گفت جنرال موتورز ۴۶ میلیارد دلار ارزش دارد. مدیران ارشد خودرویی در موقعیت‌های گوناگون تردیدهای خود درباره موفقیت‌های تسلا را ابراز کرده‌اند. باب لوتز مدیر اسبق جنرال موتورز، فورد و کرایسلر در سال ۲۰۲۰ و پس از سه برابر شدن ارزش سهام این شرکت در عرض ۶ ماه گفته بود:

چنین افزایش ارزش سهامی صرفاً به خاطر مسائل روانی یا روان‌پریشی جمعی به پیش می‌رود.

از زمان اظهارنظر خبرساز لوتز درباره سهام تسلا تاکنون ارزش سهام این خودروساز آمریکایی بیش از ۵ برابر شده است. به نظر شما در آینده وضعیت تسلا چگونه خواهد بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا