اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

دردسر جدید برای خودروسازانی که از چندین نمایشگر استفاده می‌کنند

جریمه یوروانکپ برای خودروسازان

تکثیر صفحه نمایش‌های بزرگ داخل خودرو به قیمت حذف دکمه‌های قدیمی انجام شده است. با این حال، اگر خودروسازان بخواهند حداکثر امتیاز ایمنی را از Euro NCAP برای خودروهای خود کسب کنند، کنترل‌های فیزیکی ممکن است بازگردد. قوانین جدیدی که قرار است از ژانویه ۲۰۲۶ اجرایی شود، از وسایل نقلیه‌ای که کنترل‌های سنتی خاصی ندارند، امتیاز کسر می‌کند.

برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپا در نظر دارد رتبه‌بندی ایمنی خودروهای آزمایش‌شده جدید را که دکمه ندارند، برای عملکردهای زیر کاهش دهد: چراغ‌های راهنما، چراغ‌های خطر، بوق، برف پاک‌کن‌های شیشه جلو، و تماس اضطراری.

چالش ایمنی خطرناک!

اما همه خودروسازان نمایشگرهای متعددی را روی داشبورد خود نصب نمی‌کنند و آن را یک ویژگی به روز نمی‌دانند. هیوندای کنترل‌های سنتی بیشتری را در خودروهای خود قرار می‌دهد و برندهای دیگری مانند تویوتا واقعاً از طرح ساده میان‌برهای داشبورد خودداری نکرده‌اند.
مدیر توسعه استراتژیک Euro NCAP توضیح می دهد که چرا این تصمیم برای جریمه خودروسازانی که رانندگان را تقریباً به طور انحصاری به صفحه نمایش متکی می‌کنند، اتخاذ شده است:

استفاده بیش از حد از صفحه نمایش‌های لمسی یک مشکل در سطح صنعت است؛ تقریباً هر خودروساز، کلیدهای کنترل را به صفحه نمایش لمسی مرکزی منتقل می‌کند و رانندگان را ملزم می‌کند که چشمان خود را از جاده بردارند و خطر تصادفات ناشی از حواس پرتی را افزایش می‌دهد.

این یک نگرانی ایمنی است چرا که مجبور هستید چشمان خود را از جاده بردارید و در میان منوهای فرعی بسیاری از یک سیستم اطلاعات سرگرمی مدرن حرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا