اخبار خارجیاسلایدر

درگ بی ام و M3 تورینگ با 911 و R8

یک دستگاه بی ام و M3 تورینگ تیون شده در مسابقه درگ با پورشه ۹۱۱ و آئودی R8 شرکت کرده است. هر سه خودرو به پیشرانه‌هایی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت مجهز هستند.

به گزارش دنده 6 – در این مسابقه درگ خواهیم دید که اعداد روی کاغذ چگونه می‌توانند ما را فریب دهند. سه خودروی مشهور آلمانی که هر یک ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند در یک فرودگاه قدیمی در بریتانیا روبروی یکدیگر قرار گرفته‌اند تا توانایی‌های خود را به رخ یکدیگر بکشند. پورشه، آئودی و بی ام و سه برندی هستند که نیازی به معرفی ندارند. البته همان‌طور که گفته شد خودروهای موردبحث کاملاً ارتقا یافته‌اند.

در حال حاضر پورشه و آئودی خودروهایی در قلمروی سوپرکارها تولید می‌کنند اما بی ام و وضعیت متفاوتی دارد. در واقع باواریایی ها فاقد یک سوپر اسپرت تمام‌عیار برای رقابت با هم‌وطنان خود هستند اما خوشبختانه مسابقات درگ اهمیتی به این موارد نمی‌دهند. در حقیقت همه‌چیز در قدرت تولیدی پیشرانه و یک مسیر طولانی و مستقیم خلاصه می‌شود. کانال یوتیوب Officially Gassed اخیراً خودروهای بی ام و M3 کامپتیشن تورینگ، پورشه ۹۱۱ و آئودی R8 را در برابر یکدیگر قرار داده است.

اگرچه پورشه و آئودی به خوبی توانایی رقابت با یکدیگر در حالت استاندارد را دارند اما استیشن بی ام و در کلاس جداگانه‌ای قرار می‌گیرد. تعداد درهای M3 تورینگ به اندازه مجموع درهای دو خودروی دیگر است و می‌تواند افراد بیشتری را نسبت به دو خودروی دیگر حمل کند. پس با این تفاسیر، استیشن موردبحث اینجا چه می‌کند؟ همان‌طور که گفتیم سه خودروی موردبحث کاملاً تیون شده‌اند و قدرت آن‌ها به حدود ۱۰۰۰ اسب بخار می‌رسد. البته خروجی واقعی بی ام و ۹۷۰ اسب بخار است و به دلیل استیشن بودن ۱۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از R8 و حدود ۲۶۵ کیلوگرم سنگین‌تر از ۹۱۱ است. در حقیقت بی ام و M3 تورینگ ۱۸۶۵ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که وزن آئودی و پورشه به ۱۶۷۰ و ۱۶۰۰ کیلوگرم می‌رسد. مجریان این درگ قبل از برگزاری مسابقه یک محاسبه ریاضی انجام می‌دهند و اینجا می‌فهمیم که پورشه در بحث نسبت قدرت به وزن دست بالاتر را دارد. این خودرو به ازای هر تن وزن خود ۶۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که این رقم در آئودی و بی ام و به ۵۹۸ و ۵۲۰ اسب بخار در هر تن می‌رسد.

هر سه خودرو به سیستم‌های چهار چرخ محرک مجهز هستند و دو توربوی بزرگ نیز به پیشرانه‌ها متصل شده است. البته پورشه به‌صورت استاندارد کارخانه‌ای از دو توربو استفاده می‌کند اما دو خودروی دیگر به‌صورت افترمارکتی از توربوها بهره برده‌اند. بر اساس تخمین‌های روی کاغذ، بی ام و M3 جوجه اردک زشتی است که میان دو شیطان سرعت گرفتار شده اما همان‌طور که گفته شد محاسبات روی کاغذ می‌تواند فریب دهنده باشد چراکه M3 در سه مسابقه از چهار درگ برگزار شده آئودی را پشت سر می‌گذارد.

اما برنده واقعی میدان پورشه است که مسابقات درگ از حال سکون و رولینگ را پیروز می‌شود؛ اما M3 تورینگ و R8 رقابت فشرده‌ای با یکدیگر دارند و زمان طی مسافت ۴۰۰ متر آن‌ها به ترتیب ۱۰.۰۵ و ۱۰.۲۴ ثانیه اعلام شده است. پورشه ۹۱۱ بهترین صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را با زمان ۲.۴۵ ثانیه بر جای گذاشته و رکورد بی ام و نیز ۲.۶۰ ثانیه بوده است. آئودی R8 هم در عرض ۲.۸۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده است. در نهایت باید گفت همین بی ام و در تست‌های قبلی توانسته بود صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۳۷ ثانیه را ثبت کند که برای یک استیشن خانوادگی رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا