اخبار خارجیاسلایدشو

درگ شاسی‌بلندهای اسپرت 300 اسب بخار مینی

از بین مینی کانتریمن JCW، ب‌ام‌و iX2، فولکس‌واگن تی‌راک R و آئودی SQ2 که همگی حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارند، کدام‌یک سریع‌تر است؟

به گزارش دنده 6 – دوتا از این کراس‌اوورها ساخت گروه فولکس‌واگن و دوتای دیگر ساخت گروه ب‌ام‌و هستند با این تفاوت که iX2 خودرویی الکتریکی است. تقریباً در همهٔ مسابقات درگ خودروهای الکتریکی نشان داده‌اند که از همتایان درون‌سوز خود سریع‌تر هستند اما این بار استثناء است و ب‌ام‌و خودرویی ساخته که از نمونه‌های بنزینی ضعیف‌تر از خود کندتر است. iX2 از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که هرکدام روی یک محور قرار گرفته و مجموعاً ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۹۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این موتورها که iX2 را به قوی‌ترین خودروی جمع تبدیل می‌کنند، به هر چهارچرخ نیرو می‌دهند اما ب‌ام‌و با ۲۰۲۰ کیلوگرم وزن، از همه سنگین‌تر است.
خودروی بعدی گروه ب‌ام‌و یعنی مینی کانتریمن JCW اما از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. کانتریمن با وزن ۱۷۳۵ کیلوگرم، برای یک مینی خیلی بزرگ و سنگین است. در آخر هم به فولکس‌واگن تی‌راک R و آئودی SQ2 می‌رسیم که اساساً خودروهایی یکسان با نشان متفاوت هستند. این کراس‌اوورها از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کنند که به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل است. تنها تفاوت بین آئودی و فولکس‌واگن، اختلاف وزن ۴۰ کیلوگرمی (۱۵۷۵ برای تی‌راک و ۱۵۳۵ کیلوگرم برای SQ2) است.
بنابراین، آئودی بهترین نسبت قدرت به وزن گروه را دارد اما ب‌ام‌و از گشتاور فوری برای شتاب گیری اولیه بهره می‌برد. بااین‌حال، نهایتاً iX2 در درگ نمی‌تواند جایگاهی بهتر از آخر کسب کند. در این مسابقه، فولکس‌واگن اول، آئودی دوم و مینی سوم می‌شوند. سپس نوبت به مسابقات رولینگ می‌رسد. آیا در اینجا شرایط فرق خواهد کرد و ب‌ام‌و برقی می‌تواند ناکامی قبلی را جبران کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا