اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

دستاورد شگفت انگیز تویوتا در ۸۸ سال!

در آگوست ۱۹۳۵ بود که تویوتا اولین وسیله نقلیه خود را تولید کرد؛ وانت G۱، که از نظر فنی توسط بخش تولید خودرو Toyoda Automatic Loom Works مونتاژ شد. این شرکت اصلی در سال ۱۹۲۶ تاسیس شد و قبل از اینکه در سال ۱۹۳۷ به عنوان شرکت تویوتا موتور که امروزه می‌شناسیم، جدا شود، ماشین‌های بافندگی خودکار را ساخت.

واقعیت جالب اینکه صنایع تویوتا هنوز در سال ۲۰۲۳ ماشین‌های بافندگی خودکار را تولید می‌کند.

به سرعت در زمان حال، خودروساز ژاپنی در حال جشن گرفتن یک لحظه مهم در تاریخ این شرکت است. حدود ۸۸ سال پس از ساخت اولین وانت، تویوتا با افتخار می‌گوید که ۳۰۰ میلیون خودرو تولید کرده است. اگرچه امروز اعلام شد، اما در واقع در پایان سپتامبر به نقطه عطف قابل توجه رسید.
در نزدیک به ۹ دهه گذشته، تویوتا کمی بیش از ۱۸۰ میلیون خودرو در کارخانه‌های داخلی خود جمع آوری کرده است، در حالی که نزدیک به ۱۲۰ میلیون خودرو در خارج از ژاپن ساخته شده است. همانطور که انتظار می‌رفت، کرولا با ۵۳.۳۹ میلیون خودرو مونتاژ شده، محبوب‌ترین مدل است.

تویوتا در سال ۲۰۲۲ با فروش ۱۰.۵ میلیون دستگاه خودرو، برای سومین سال متوالی پرفروش‌ترین خودروساز جهان شد. علاوه بر این، RAV۴ طبق گفته JATO Dynamics محبوب‌ترین خودرو بود. خط تولید تویوتا در حال رشد است، زیرا کراون به یک ترکیب چهار مدلی تبدیل شده و اکنون یک مدل SUV سنچوری نیز وجود دارد.

اگر پیکاپ الکتریکی، SUV و خودروی اسپرتی که ماه گذشته در نمایشگاه موبیلیتی ژاپن رونمایی شد، در اواخر این دهه به تولید برسند، ممکن است مدل‌های بیشتری نیز در راه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا