اخباراخبار خارجیاسلایدر

دورهمی ارزشمندترین مرسدس بنزهای SLR در جهان

مرسدس بنز و مک لارن، مراسم 20 سالگی ساخت اولین مرسدس بنز SLR مک لارن در سال 2003 را، در مرکز فناوری مک لارن (MTC) در ووکینگ انگلستان، برگزار کردند. این ابرخودرو در واقع اولین خودرویی بود که در MTC مونتاژ شد.

جواهرات مرسدس بنز در یک مکان!

چهار نمونه استثنایی از این خودروی اسطوره، یعنی SLR ،SLR by MSO ،SLR HDK استرلینگ موس و SLR 722 GT Prototype به نمایش گذاشته شدند. این خودروها MTC را زینت دادند. علاقه مندان از باشگاه SLR و انجمن جهانی صاحبان مرسدس بنز SLR مک لارن هم نیز حضور داشتند و با اعضای تیم مک لارن که در میراث این خودرو مشارکت داشتند، ارتباط برقرار کردند.

داستان آغاز یک اسطوره!

این سوپر GT که حاصل شراکت بین مرسدس بنز و مک لارن است، جایگاه منحصر به فردی در تاریخ این شرکت دارد. پروژه SLR در جریان جایزه بزرگ بریتانیا در سال 1999 رونمایی شد و همکاری مک لارن و مرسدس بنز را تقویت کرد. این خودرو که در ابتدا با نام Project 7 شناخته می شد، از کانسپت مرسدس بنز SLR Vision که در اوایل همان سال به نمایش گذاشته شد، توسعه یافت.

تولید نمونه اولیه که توسط تیمی از مکانیک های سابق مک لارن در فرمول 1 ساخته شد، لحظه مهمی را رقم زد. زیرا اولین خودروی مونتاژ شده به صورت دست ساز، در MTC رخ داد. طراحی خودرو، که دقیقاً با دیدگاه مرسدس همخوانی دارد، از طریق مهندسی نوآورانه، با بهره گیری از تخصص مک لارن در کامپوزیت های فیبر کربن، زنده شد.

مرسدس مکلارن SLR از یک موتور 5.5 لیتری V8 سوپرشارژر توسعه یافته توسط مرسدس AMG، استفاده کرده که عملکردی استثنایی با 626 اسب بخار قدرت ارائه می دهد. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت در 3.8 ثانیه انجام شده و حداکثر سرعت آن هم به 208 مایل بر ساعت، محدود شده است.
اگرچه تولید آن در سال 2009 به پایان رسید، اما مشارکت مک لارن پابرجا ماند. McLaren Edition SLR توسط تیم MSO در سال 2010 معرفی شد و مجموعه ای از پیشرفت ها و طراحی های مجدد را آغاز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا