اخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدرفناوری و تکنولوژی

دوچرخه “بدون چرخ” که محاسبات را به هم می زند

در دنیای دوچرخه سواری، چرخ معمولی همیشه جزء استانداردی بوده است که حرکت را آغاز می کند . با این حال، یک مبتکر مستقر در ایالات متحده که با نام «The Q» شناخته می‌شود، اکنون جسورانه وارد قلمروی ناشناخته شده است و مفهومی خارج از جعبه، دوچرخه‌ای «بدون چرخ» را معرفی کرده است که ساختار مکانیک دوچرخه‌سواری را مختل می‌کند.

به گزارش دنده 6 – The Q که به خاطر طیف متنوعی از ویدیوهای خود که در عین حال تدبیرهای اغلب پوچ و در عین حال کاربردی را نشان می دهد، شناخته شده است، پیش از این با خلاقیت هایی مانند دوچرخه اسپلیت چرخ، دوچرخه ای با چرخ های مربع شکل، و حتی یک دوچرخه مثلثی آشنا کرده بود. هر یک از مفاهیم او، صرف نظر از اینکه چقدر عجیب و غریب است، موفق به حفظ عملکرد می شود، و استعداد The Q را برای ایده های متحول کننده نشان می دهد.

این تلاش اخیر، «دوچرخه بدون چرخ»، از سیستم‌های پیشرانه مبتنی بر چرخ‌های سنتی منحرف شده و در عوض از عناصر چرخشی که یادآور کمربند چرخ‌های تانک هستند، استفاده می‌کند. تسمه‌های چرخ که در زوایای غیر متعارف نصب شده‌اند، ظاهری شگفت‌انگیز به دوچرخه می‌دهند که هرگز توجه را به خود جلب نمی‌کند. دوچرخه بدون چرخ علیرغم نداشتن چرخ های لاستیکی بزرگ معمولی مرتبط با کهن الگوی دوچرخه معمولی، توانایی چرخیدن خود را حفظ می کند.

مکانیسم نسبتاً ساده است. با یک پدال، تسمه چرخ ها می چرخند و دوچرخه را به جلو می برند. به دلیل شعاع منحنی کوچکتر تسمه چرخ ها، سرعت مزیت اصلی این دوچرخه نیست. با این حال، مطمئناً می‌تواند موجی از نگاه‌های کنجکاو و سؤالات گیج‌کننده تماشاگران را تضمین کند.

اصطلاح “بدون چرخ” ممکن است از نظر فنی نادرست به نظر برسد، زیرا دوچرخه هنوز دارای عناصر چرخشی است. با این حال، با در نظر گرفتن رویکرد منحصربه‌فرد به مکانیک رانندگی دوچرخه، جایی که چرخ‌های بزرگ و لاستیکی کاملاً رها شده‌اند، این بیان آب را حفظ می‌کند.

برای ساخت این شاهکار عجیب و غریب، Q از یک قاب دوچرخه بدون چرخ استفاده کرد. سپس چرخ‌های گرد معمولی را با اعضای فلزی خطی جایگزین کرد که دارای زنجیر نصب شده روی لبه و یک آج لاستیکی شبیه به تسمه‌ای که روی تانک‌ها دیده می‌شود، زنجیر را پوشانده است. پدال‌ها با افزودن یک چرخ دنده دیگر به قاب دوچرخه، که پدال‌ها را به بالای «چرخ» عقب متصل می‌کند، عملیاتی شدند. برای اطمینان از پایداری، «چرخ‌ها» در دو نقطه ثابت شدند و آنها را قادر می‌سازد تا موقعیت نصب زاویه‌ای خود را در حین سواری حفظ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا