اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

دیزاین پورشه با طراحی فرش

پورشه غول خودروسازی آلمان و برند پرکار و محبوب صنعت خودرو را کم‌تر کسی نمی‌شناسد. برندی که لوکس‌گرایی را در عملکرد خودش جا داده است.
به گزارش دنده 6 – امروزه لوگوی پورشه، نشانی از تجملات و لاکچری بودن است؛ اما در اصل، بر اساس نشان «دولت، مردم، آزادی» ایجاد شده است. الهام گرفتن از این نشان، به این دلیل بود که طراحی لوگوی پورشه در زمان جنگ صورت گرفت.
در سال ۱۳۹۱ پورشه توسط دکتر فردیناند پورشه تأسیس شد‌ طراحی با کیفیت خودروهایش به سرعت توجه هیتلر را جلب کرد. و هیتلر زمانی که به قدرت رسید پورشه برای توسعه و تحقق دیدگاهش که یک فرد معمولی هم می‌تواند ماشین ارزان قیمت داشته باشد، استخدام کرد‌. هر چند بعد از جنگ جهانی دوم دکتر پورشه به دلیل روابطش با هیتلر زندانی شد‌ اما با کمک و حمایت هیتلر توانسته بود برند پورشه را ارتقا دهد.
پورشه در تمام این سال‌ها روی موفقیت پیشرفت خود تمرکز کرد و باعث بهبود ایمنی و نوآوری‌های زیست محیطی در صنعت خودروسازی شده است. امروزه با بیش از ۳۰/۰۰۰ پیروزی، پورشه موفق ترین برند جهان در ورزش مسابقات اتومبیل رانی شناخته شده است.
اما از تاریخچه پورشه زمان دیگری با شما حرف می‌زنیم. این یادداشت به بهانه‌ی جالبی تهیه شده. چند روزی است همان‌طور که در عکس می‌بینید در فضای مجازی پورشه با کاور فرش ایرانی منتشر می‌شود. بسیاری او را محصول جدید پورشه، بعضی آن را توجه پورشه به طراحی فرش ایرانی دانسته‌اند.

چه مقاله‌ها که درباره‌ی محصول جدید تولید نشده است! اما واقعیت چیز دیگر و حتی مهم‌تری است.
اسمش علی بیست ساله و متولد تبریز است. این‌طور که خودش می‌گوید تازه رشته کارشناسی گرافیست را تمام کرده. تری‌دی کار است و در گونه‌ی «کانسپچوال آرت» فعالیت می‌کند.
بعد از مدتی طرح زدن تصمیم می‌گیرد تکنولوژی را ایرانیزه کند. از علایم اسلیمی، فرش‌ها یا خطاطی استفاده می‌کند و در صفحه‌اش به اشتراک می‌گذارد. همین فضای مجازی (که به ندرت در ایران جای درستِ استفاده را پر می‌کند) اتفاق خوبی برای او و فرهنگ ایرانی رقم می‌زند.

پورشه با طرح فرش ایرانی

در روزهای اخیر شرکت پورشه در صفحه اینستاگرام رسمی خود دیزاین جدیدی که طرح فرش ایرانی روی بدنه‌ و سطح خودرو دیده می‌شود را منتشر کرده. این دیزاین توسط هنرمند تبریزی علی حسینی طراحی شده است.
طبیعی است که طرح فرش روی پورشه اثر سفارشی برای این شرکت نباشد و بر اساس ایده‌پردازی این هنرمند ساخته شده. خودش می‌گوید: مجموعه‌ای با المان ایرانی بر روی ماشین‌ها طراحی کرده و به‌واسطه‌ی بازخورد خوب و باز انتشار بین مخاطب پای طرح به آژانس فضای مجازی شرکت پورشه باز شده است و در آخر سر از صفحه رسمی اینستاگرام پورشه در آورده است.

اگر شما هم خودرو باز هستید، پس دانسته‌اید که طرح بر روی پورشه ۹۱۱ کلاسیک مدل ۱۹۷۱ کار شده است.
این استقبال از فرهنگ ایرانی در سطح جهانی اولین‌بار نیست. اما توجه نشان دادن به طرح یک جوان ایرانی می‌تواند در نوع و دسته‌بندی برند اولین‌بار باشد‌. پورشه با قراردادن طرح ایرانی نشان داد که هنر و فرهنگ ایرانی همچنان قابلیت درآمدزایی در سطح بین‌المللی را داراست. شاید سرمایه‌گذاری در این بخش بتواند اشتغال‌زایی کند و در ادامه از فرسوده شدن هنرهایی دستی، نابود یا فراموش شدن آن جلوگیری کند. صنعت مد نشان داده که توجه بسیاری به هنر کهن ایرانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا