اخبار خارجی

رانندگی با فنگ‌چنگ بائو 5

فنگ‌چنگ بائو ۵ شاسی‌بلندی آفرودی با پیشرانهٔ هیبریدی و ۶۸۵ اسب بخار قدرت است که شبیه پاسخ چینی‌ها به لندروور دیفندر به نظر می‌رسد.

به گزارش دنده 6 – تلاش بی‌وای‌دی برای تسخیر بازارهای جهانی مثل اروپا بیشتر و بیشتر می‌شود. درحالی‌که این شرکت قصد دارد خودروی الکتریکی کوچک و ارزان‌قیمت سیگول را در اروپا عرضه کند، حالا امکان آزمایش نقطهٔ مقابل این خودرو یعنی شاسی‌بلند بزرگی بنام فنگ‌چنگ بائو ۵ را برای برخی رسانه‌های خودرویی اروپایی فراهم کرده است. این خودرو که قرار است در اروپا عرضه شود را می‌توان پاسخ چینی‌ها به لندروور دیفندر دانست.

بی‌وای‌دی غیر از برند اصلی خود، محصولات کمی لوکس‌تری را از طریق برند دنزا عرضه می‌کند. پس‌ازاین، برند فنگ‌چنگ قرار دارد که تجمل بیشتری را ارائه می‌کند اما پایین‌تر از برند یانگ‌وانگ قرار می‌گیرد که شاسی‌بلند عجیب و پرچم‌دار U8 را عرضه می‌کند. هرچند بائو ۵ از لحاظ جذابیت و ابهت در حد U8 نیست اما هنوز هم شاسی‌بلند چشمگیری به نظر می‌رسد. این خودرو که حدود ۴.۹ متر طول دارد و روی شاسی نردبانی ساخته شده است، با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی عرضه می‌شود که از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه دو موتور الکتریکی (یکی روی هر محور) تشکیل شده است.

این سیستم مجموعاً ۶۸۵ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که حتی از قوی‌ترین نسخهٔ دیفندر با موتور V8 هم بیشتر است و دو برابر قدرت یکی دیگر از رقبای احتمالی بائو ۵ یعنی فورد برانکو است. این شاسی‌بلند چینی از یک پکیج باطری ۳۱.۸ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که بزرگ‌تر از بسیاری از خودروهای تمام الکتریکی بازار اروپا است. به گفتهٔ بی‌وای‌دی، این باطری امکان پیمودن تا ۱۲۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. البته این رقم طبق معیارهای ساده‌تر چین است اما طبق معیارهای WLTP اروپا هنوز هم می‌تواند بیش از ۷۰ کیلومتر باشد.

در طول این رانندگی امکان آزمایش توانایی‌های آفرود بائو ۵ وجود نداشت زیرا محل رانندگی یک پیست خیس در چین بود ولی به‌محض ورود به کابین، مشخص می‌شود که این یک مدل جهانی است و بی‌وای‌دی اگر بخواهد می‌تواند به‌راحتی آن را در اروپا عرضه کند. طراحی بیرونی بائو ۵ عناصری از دیفندر یا حتی تویوتا لندکروزر را تداعی می‌کند و در داخل نیز متریال به‌خوبی انتخاب شده است. طراحی داخلی خودرو هم مطابق با شخصیت یک شاسی‌بلند آفرودی صورت گرفته و شبیه هیچ‌کدام از دیگر محصولات بی‌وای‌دی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا