اخبار خارجیاسلایدر

رانندگی در جذاب‌ترین جاده‌های دنیا

رانندگی با یک ماشین درست و درمان و بدون مشکلات، از جذاب‌ترین اتفاقات زندگی است. حالا اگر این اتفاق در جاده‌ای جذاب، شکل بگیرید با لذت دوچندانی مواجه خواهیم شد. لذتی که فراموش نمی‌شود و دوست داریم تکرار شود. مشابه با این شرایط در ایران، رانندگی در جاده چالوس است که اغلب عاشقان سفر و رانندگی حتما سالی حداقل یکبار، ماشین خود را می‌اندازند در این مسیر و پیچ‌های تمام‌نشدنی آن.
در این گزارش، تعدادی از جاده‌های جذاب دنیا را معرفی می‌کنیم و با این امید که روزی بتوانیم حین رانندگی در برخی از آن‌ها لایو بگذاریم.


جاده لیزوگان. نروژ
یکی از جذاب‌ترین جاده‌ها نه تنها برای رانندگی بلکه برای پیاده‌روی هم حتی مسیر لیزوگان در نروژ است. این جاده در ارتفاع ۹۵۰ متر از دریا قرار دارد و در مسیر خود حین پایین آمدن ما را با ابرهای جذاب فراوانی غافلگیر می‌کند.از چشم‌انداز پایین جاده و رودخانه‌ای بسیار جذاب هم چیزی نمی‌گوییم تا خودتان هیجان تماشای آن‌را تجربه کنید.


مانالی به له
اگر از جمله کسانی هستید که با شنیدن اسم هیمالیا هیجان‌زده می‌شوید باید بگویم مانالی به له به واقع یکی از زیباترین جاده‌های هند محسوب می‌شود که طول آن به ۴۷۸ کیلومتر می‌رسد. بهتر است برای طی آن، سفر جاده‌ای خود را به دو بخش تقسیم کنید. مناظر فوق‌العاده دیدنی این ماجراجویی را که به طور میانگین ۴ هزار متر بالاتر از سطح دریا انجام می‌شود، به شکلی خارق‌العاده برای شما جذاب خواهد کرد.


بزرگراه ساحل اقیانوس آرام. آمریکا
دیدن اقیانوس‌های به تنهایی بسیار جذاب است. حالا فکر کنید در جاده‌ای رانندگی کنید که در امتداد اقیانوس باشد و با مناظر خیره‌ کننده‌ای مواجه شوید که یکی از آن‌ها اگر خوش شانس باشید تعدادی نهنگ است. البته که این مسیر، جذابیت‌های فراوان دیگری هم دارد تا رانندگی در آن تبدیل به یکی از اتفاقات پر خاطره شود.


رانندگی در ساحل آمالفی. ایتالیا
ایتالیا صدها ساحل دارد که با ای‌نکه از آن سواحل شنی‌ای که همه می‌شناسیم نیستند اما با چشم‌اندازهای طبیعی حیرت‌آور، گردشگران زیادی را شیفته‌ی خود کرده‌اند. یکی از معروف‌ترین سواحل ایتالیا ساحل آمالفی است، ساحلی با جاده‌ی پرپیچ و خم و تماشایی که گردشگران را مهمان چشم‌اندازهای نفس‌گیری از آبی بیکران دریا، صخره‌ها و گل‌های رنگارنگ می‌کند.جالب است بدانید ساحل آمالفی به دلیل مناظر بی‌نظیر مدیترانه‌ای خود در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.


بزرگراه ترانسفاگاراسان. رومانی
این جاده‌ حیرت‌انگیز و مهیج در رومانی که با نام بزرگراه ترانسفاگاراسان شناخته می‌شود ۱۵۱ کیلومتر طول دارد. پیج‌های بزرگراه ترانسفاگاراسان تمامی ندارد. این جاده شیب تندی هم دارد، بنابراین می‌توانید در هوای آزاد این منطقه از اندکی آدرنالین هم بهره‌مند شوید.


بزرگراه کاراکورام. پاکستان
این بزرگراه در ارتفاع ۴۶۹۳ متری و حدود ۱۳۰۰ کیلومتر است که از حسن ابدال تا گردنه خون‌جراب در گیلگت بلتستان امتداد دارد و سپس به چین ختم می‌شود. زیبایی‌های مسیر بزرگراه کاراکورام پاکستان به حدی است که گردشگران بسیاری تنها برای لذت بردن از زیبای‌های این مسیر راهی سفر به سمت مرز چین و پاکستان می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا