اخباراخبار داخلیاسلایدرچینیدسته‌بندی نشده

راین V5 با تنها 2 ستاره ایمنی به بازار آمد + قیمت

چینی  ارزان قیمت راین خودرو FAW ویتا V5 یا راین V5 خودرویی ارزان قیمت و چینی است که توسط شرکت راین خودرو در نمایشگاه شیراز به نمایش در آمد و قرار است به زودی با قیمتی کمتر از چهل میلیون تومان راهی بازار فروش شود.در این مطلب کوتاه قصد داریم تا شماری از مهمترین مشخصات این چینی تازه وارد اما نه چندان ایمن را بررسی کنیم.

 

راین V5 ویتا

در چند سال اخیر حساسیت بر روی میزان ایمنی خودروهای چینی تا حد زیادی کاهش یافته است، به خصوص که در پی به روز رسانی موسسه ایمنی چین (C NCAP) بیش از گذشته می توان بر روی نتایج اعلامی این سازمان حساب باز کرد و اکثر خودروهای جدید چینی هم موفق به دریافت 4 یا 5 ستاره از C NCAP می شوند، اما ظاهرا وضعیت راین V5 از این لحاظ به کلی متفاوت است و همانطور که در این لینک مشاهده می کنید این خودرو با تنها 2 ستاره ایمنی در زمره خودروهایی با ایمنی کم قابل دسته بندی است.

راین V5 ویتا با تنها 2 ستاره ایمنی C NCAP

به هرحال امیدواریم نمونه عرضه شده در ایران راین ویتا V5 تفاوت هایی با نمونه تست شده توسط C NCAP داشته باشد و یا سازمان های مرتبط سخت گیری بیشتری را برای عرضه خودروهای با ایمنی ضعیف به عمل آورند.

راین V5 ویتا

راین ویتا V5 از نظر طراحی ظاهری خودرویی معمولی و ارزان قیمت به نظر می رسد و شاهد این مدعا را می توان فرم جعبه ای شکل بدنه و درب های خودرو در نمای جانبی دانست که حالت ساده ای نزدیک به تندر 90 را به بیننده یاد آور می شود،البته انصافا باید گفت که طراحی کلی خودرو از تندر 90 جذابیت بیشتری دارد و چراغ های جلو و عقب نیز تقریبا هماهنگ هستند.

راین V5 ویتا

از نظر فنی راین V5 همانند بسیاری خودروهای چینی و اقتصادی دیگر به موتوری 1.5 لیتری با چهار سیلندر و توان حدودی 100 اسب بخار (102 اسب بخار در این مورد خاص) مجهز است و از گیربکس 5 سرعته دستی و فنربندی ساده با آرایش مک فرسون برای چرخ های جلو و نیمه دنباله ای برای تعلیق عقب سود می برد.تنها نکته حائز اهمیت در این زمینه شاید وزن کلی خودرو باشد که به گفته سازنده رقمی کمتر از یک تن و در حدود 995 کیلوگرم ذکر شده است و این وزن نسبتا کم در برابر توان موتور می تواند تا حدی شتاب گیری 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت و 11.2 ثانیه ای راین ویتا V5 یا همان FAW VITA V5 را توجیه کند.حداکثر سرعت خودرو هم ظاهرا به 180 کیلومتر بر ساعت میرسد که برای یک خودرو نا ایمن رقم نسبتا خطرناکیست،به خصوص که ترمز های عقب نیز کاسه ای هستند و طبیعتا نمی توانند توان ترمزگیری چندان بالایی را برای رهایی از خطر احتمالی ارائه دهند.

 

 

به هرحال با این شرایط مشخص است که راین V5 از مزیت خاصی نسبت به تندر 90، پژو 206 و MVM 315 برخوردار نیست و مسلما در برابر برلیانس های H320 و H330 هم حرفی برای گفتن ندارد، اما از آنجا که شرکت راین خودرو بر کم استهلاکی و دوام بالای محصولات خود تاکید فراوانی دارد شاید تنها در این زمینه بتوان به برتری V5 در برابر 206 های سراسر ایراد جدید دل خوش بود.

 

راین V5

 

 راین 37 میلیونی و ولکس C30 اتوماتیک 53 میلیونی رونمایی شدند

به نقل از دنیای اقتصاد در مراسم رونمایی این دو خودرو، سخنگوی راین خودرو با اشاره به رونمایی از ولکس C30 دنده اتومات، از علاقه ایرانی‌ها به محصولات اتوماتیک گفت و تاکید کرد:راین خودرو برای پاسخ به این بخش از تقاضای بازار ولکس C30 عرضه می‌کند. به گفته طالشیان، این خودرو دارای حجم موتوری حدودا 1500 سی‌سی است و با توجه به دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو4، در هر 100 کیلومتر 8/ 6 لیتر بنزین می‌سوزاند. وی در مورد دیگر محصول راین خودرو با نام «راین v5 » نیز که در مراسم موردنظر رونمایی شد، تاکید کرد: V5 محصولی مشترک میان راین خودرو و یک شرکت چینی به شمار می‌رود. راین V5 حجم موتوری حدودا 1500 سی‌سی دارد و مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر، 1/ 6 لیتر است.برای راین در این میان قیمت 37 میلیونی در نظر گرفته شده است که با توجه به مشخصات فنی و ایمنی خودرو چندان رقابتی به نظر نمی آید و ولکس C30 اتوماتیک که پیش از این هم در بازار حضور داشت، با برخی تغییرات داخلی 53.5 میلیون تومان قیمت خورده است و رقبای زیادی چون تندر 90 اتوماتیک، برلیانس H330،بایک سابرینا،جک J5 و احتمالا دنای اتوماتیک را در آینده ای نه چندان دور در مقابل خود می بیند، البته گفتنی است که C30 از نظر ایمنی شرایط بهتری دارد و موفق به دریافت ستاره های ایمنی کامل از موسسه ایمنی چین شده است.

راین V5-خیابان-1 راین V5-خیابان-2 راین V5-خیابان-3 راین V5-خیابان-4

 

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

61 دیدگاه

  1. البته لازمه اضافه کنم که با وجود اینکه کسب دو ستاره از موسسه ایمنی چین اصلا قابل قبول نیست، اما قطعا از نظر ایمنی از انواع پراید، و خانواده پژو 405 و سمند و غیره بالاتره.
    ضمنا توی این رنج قیمت ال نود که وضعیتش بهتره در سال 2005 فقط 3 تا ستاره گرفته که با توجه به استاندارد های الان بعیده که بیشتر از دو ستاره بتونه بگیره. تازه مدلی که 3 تا ستاره گرفته دو تا ایربگ داشته و مثل مدل های E1 ایران تک ایربگه نبوده.
    در مورد پژو 206 هم اگه تحقیق کنید می بینید که مدلی که توی ایران به فروش میرسه اصلا تست تصادف نداره و مدلی که توی سال 2000 تست شده و با استاندارد های اون زمان 4 تا ستاره گرفته مدل 3 در بوده.

    1. الان این نظر شما یعنی چی؟
      چون پراید و پژو اشغاله باید یه آشغال چینی رو چون قیافه اش بزک شده بخریم؟
      تست های موسسه چینی خود به خود زیر سواله با این وجود این مثلا خودرو 2 ستاره گرفته. کی رو میخوایم گول بزنیم؟
      تو این جاده های بد با رانندگی های بد و راننده های بد ایمنی مهمتر از استهلاکه.
      206 و سمند و ال نود اگر اشغالن باز لااقل تعمیرکارش و قطعاتش موجوده این چی؟
      نه به نظر من 20 میلیون هم ارزش خرید نداره. همونجوری که پراید نداره.
      40 میلیون باشه من همون 206 آشغال ایرانی میخرم.
      حتی خرید ماشین دست دوم و کارکرده بهتر از اینه.
      در ضمن رند بازی هم حدی داره.
      دارید 3 ستاره حتی 2 ستاره موسسه ایمنی اروپا رو با 2 ستاره چین مقایسه میکنید؟
      نه ببم جان. ما دستمون تو کاره . مطمئن باش ایرانی جماعت نمیره چین جنس ” درجه 1″ یا حتی 2 بیاره.
      میره میگه ارزونترین چیزی که دارین چیه؟
      این خودرو “مفتش” هم گرونه.

      1. البته این خودرو با دو ستاره ایمنی اصلاً توجیه مونتاژ نداره ولی دوستمان آقا علیرضا هم حرف بی حسابی نزدند که شما اینطور به ایشان هجمه آوردید. اگر این خودرو 2 ستاره ایمنی داره مطمئن باشید خودرویی مثل پراید و تیبا همین دو ستاره هم ندارند و خودروهایی مثل سمند و 405 و پرشیا هم نهایت در همین حد هستند. پس اگر به ایمنی این ماشین ایراد میگیرید که ایراد کاملاً واردی هم هست باید به ایمنی بقیه خودروهای ایرانی هم ایراد بگیرید. در بین خودروهای ایرانی زیر 50 میلیون فقط تا حدی خودروی 206 قابل دفاع است که البته این هم طبق استانداردهای سال 2000 موفق به کسب 4 ستاره ایمنی از یوروانکاپ شده. توجه کنید که این 4 ستاره فقط بر اساس یک تست تصادف از جلو به دست آمده در حالی که خودروهای چینی با سه تست تصادف امتیازبندی میشوند. توی همین موسسه انکاپ سطح تستها سال به سال متفاوت است و هر چه به جلو میرویم سختگیری ها بیشتر میشود. توی موسسه CNCAP هم از سال 2012 تستها سختگیرانه تر شده و امتیاز دهی ها کمی متفاوت شده است. زیر سوال بودن درجه بندی موسسه تست تصادف CNCAP را از کجا نتیجه گرفته اید؟ فقط بر اساس چینی بودن ؟ این موسسه زیر نظر موسسه NCAP اقدام به تست تصادف میکند این موسسه و موسسه یوروانکاپ هر دو زیر مجموعه یک موسسه هستند البته تفاوتهایی بین نحوه تستها هست ولی نه در حدی که یکی معتبر محسوب شود و دیگری بدون اعتبار.

        1. من به کسی هجوم نیاوردم. نظرات من هم مشخصه. دیگه اظهر من الشمس هستش که خودرو های ایرانی مزخرفن. گفتنش تکرار مکرراته.
          اما این دلیل نمیشه به علت مزخرف بودن ایرانی ها بریم یه جنس چینی افتضاح بخریم.صد بار گفتم من در حوزه تولید قطعات خودرو فعالم. میدونم جنس چینی چیه. خوب داره بد هم داره. اما خوبش تو ایران نمیاد.
          در ضمن 206 و سمند _ 405 فقط اسمش روش مونده- در حوزه ایمنی حسابشون رو پس دادن جایی برای دفاع ندارن اما این چینی ها ( نه همشن اما این یکی ) من تضمین میکنم بسیار بدتر از نمونه های حتی ایرانی هستند.
          من خودم شخصا شاهد تصادف یک فقره لیفان X60 با سرعت بالا در در اتوبان بابایی بودم . 405 زرتی زد رو ترمز لیفان با سرعت بالا زد به 405 اگر ایربگ های 405 تولید هزار سال پیش باز شد ایربگ های لیفان هم باز شد!!!
          نه عمو. اگر میخواین جنس چینی بخرید حداقل خوب یا متوسطش رو بخرید. حتی MVM315 از این یکی بهتره.

          1. فکر میکنم با هم اختلاف نظر خاصی نداریم خودم از همین شرکت فاو بسترن B50f دارم که کیفیت خوبی داره ولی این خودرو با دو ستاره ایمنی توجیهی برای خرید نداره و البته از ایرانی ها هم امنیت پایینتری نداره. به هر حال دفاعی از این خودرو ندارم اگرم به کسی بخوام در رنج ماشینهای ارزانقیمتتر ماشینی برای خرید با حداقل ایمنی توصیه کنم مواردی مثل جک جی 5 و برلیانس پارس خودرو پیشنهاد میکنم

          2. سمند کلا پلتفرمش طوری طراحی شده که حداقل سه ستاره میگیره ال نود هم که دو ایربگ شده پس از سالها و سه ستاره داره و الان امار تصادف و میزان خصارت ال نود کجا و پرایدو پژو کجا یکم امار داشته باشید سمند هم تو یه انگلیس و اسپانیا تست شده ایمنیش

        2. آقای احمدرضا بر چه اساسی میگید موسسه cncapو encap زیر نظر یک موسسه کار میکنند و اون موسسه اصلی کدام موسسه است .تست تصادف چین هیچ ارتباطی با تست تصادف اروپا نداره و با تمام تبلیغاتی هم که دوستداران چینی براش میکنن هنوز 10پله پائینتر از تست تصادف اروپا هست.محکمترین دلیل هم این است تست تصادف چین وابسته به خود خودروسازان چین است و هیچ بقالی به ماست خودش نمیگه ترشه.

    2. شما درست میگی
      خودرو های داخلی امنیت پایینی دارن
      اما این دلیل نمیشه خودرو جدید هم که میاد مثه همینا باشه.
      لااقل که میخاد چینی بیاد با تست موسسه تست چینی باید 5 ستاره اون موسسه رو گرفته باشه.
      وگرنه دیگه جه توجیهی داره که بیاد؟
      تو این رنج انتخاب زیاده در داخلی ها و تو چینی ها هم H230 هست که بمراتب بهتر از این خودرو.
      پس تولید این خودرو اینم با این قیمت اشتباه محض این شرکت هست و با شکست همراه خواهد بود.

      1. سلام بنده آخر دی 95 خودروی چینی راین وی 5 خریدم و تاکنون 5000کیلومتر با آن راه رفتم مزایا و معایب آن بشرح زیر است ولی در کل راضی هستم:
        1-مزایا:
        الف-فرمان برقی و انعطاف پذیر
        ب-ترمزها ضد قفل و قابل کنترل.
        ج-دارای سیتم کنترل پایداری در پیچ ها
        د-کلاج برقی
        ه-سنسور عقب-شیشه ها تمام برقی-آینه های کنار برقی و راهنما دار
        و-سه سال گارانتی رنگ بدنه
        ط-روکش چرمی-رینک اسپرت-ضبط فلش خور 4بلندگو=صندلیها نرم
        ح-در پیچها بسیار خوب عمل می کند-مصرف در جاده 5لیتر در شهر 7لیتر و ترکیبی 6لیتر
        خ-بخاری بسیار گرم و عالی
        چ-صندوق عقب بسیار جا دار.
        2-معایب:
        الف-قطعات کم و فقط در نمایندگی البته تاکنون نیاز به قطعه نداشته ام.
        ب-وجود نمایندگی های کم در استان هر شهر یک تا دو نمایندگی.
        ج-کوچک بودن کابین برای یک خانواده 4نفره مناسب است.

  2. اگر قرار بود این ماشین در امریکا فروخته بشه دولت اونجا با قوانین سختگیرانه مانع میشد.ولی اینجا از این خبر ها نیست.پول حرف اول و اخر رامیزنه.منتظر باشیم این هم مثل پراید بشه ارابه مرگ.جدا چرا جون مردم ما اینقدر بی ارزشه برای اقایون؟

    1. حرف شما صحیح است ولی توجه کنید که سختگیری های دولت آمریکا فقط برای چینی ها نیست خودروسازان معتبر دنیا مثل تویوتا و کیا هم برای ورود به بازار آمریکا مجبور به رعایت استانداردهایی هستند که برای ورود به بازار ایران و کشورهای مشابه این استانداردها را رعایت نمیکنند. خودروهای تویوتا و کیا عمدتاً برای ورود به بازار آمریکا و دیگر کشورهای مشابه در مدلهای پایه با 6 یا 8 ایربگ و امکاناتی نظیر esp, tcs و … تولید میشوند که مدلهای وارداتی به ایران به سادگی این امکانات حذف میشوند. پس خیلی به ایمنی اینگونه خودروها هم مطمئن نباشید

    1. مگه چی داریم که لیاقتمون بالاتر باشه؟؟؟
      نفت از زیر …مون در میکشیم میفروشیم. نه تولید علم میکنیم، نه درست کار هستیم، نه کار می کنیم.
      همینا هم از سرمون زیاده.
      والله

  3. اگه قیمت پایین باشه مثلا نهایتا سی تومن ارزش خرید داره ( نسبت به تیبا ) و الا همون ال نود رو هم بخاطر اون آرم دروغین رنو که روش نصبه ملت بابتش پول می دن و الی یه همچین تیپ شکل ماشین هایی ارزش خرید نداره

    رمز پیروزی چینی ها آپشن ، گاهی ظاهر، و صد البته قیمتشونه

    اینکه چندان آپشن نداره ( البته از ال نود اتاق بهتری داره ) – تو ظاهر هم رانا و حتی سمند خیلی ازش سرن – می مونه قیمت که اگه قرار باشه وارد حوزه ماشین های ایرانخودرو یعنی از سمند سی تومنی تا پارس 37 تومنی بشه خیلی سخت بتونه فروش بره و مورد اقبال قرار بگیره و نهایتا میشه یه چیزی در حد ولکس سی 30
    کلا خودروسازی راین باید بره پیش برادر بزرگترش کرمان موتور یه چیزایی رو یاد بگیره 🙂

  4. بر اساس این نظراتی که نوشته شده، این خودرو باید یه فروش هم نداشته باشه ولی بعد از ورود این خودرو به بازار کشور آمار فروش 360درجه فرق میکنه!!!
    مگه میشه؟
    مگه داریم؟

      1. البته اونقدر باسرعت میچرخن بیشتر از یه دور میزنن!
        باید میگفتم540درجه!!!!!

  5. توی رنج 30 تا 35 میلیون احتمال فروش داره ولی بالاتر از این بعیده فروش قابل قبولی داشته باشند. البته شرکت فاو شرکت معتبریه ولی با دو ستاره ایمنی این ماشین اصلاً توجیه خرید نداره و نمیتونه با محصولات داخلی رقابت داشته باشه

  6. سایپا 30 ساله پراید میزنه، چند سالی هم هست پلتفرم ریو رو کپی کرده تیبا و ساینا اسمشو گذاشته ..
    ایران خودرو هم که از ی پژو پارس، سمند، سورن، و دنا درآورده میفروشه
    ستاره گیلو چنده این وسط؟؟
    نه یکی به من الان بگه ما تا اینا رو داریم ستاره هم میخواییم؟

  7. ايمني؟!!!! امنيت؟؟؟ كيفيت؟؟؟ ميشه اول معني اين اصطلاحات رو بگين بعد چند نمونه از خودروهاي داخلي كه چنين مشخصاتي رو دارن نام ببريد بعد از نا امن بودن چيني ها بگين؟؟؟
    كدوم خودروي داخلي امنيت و كيفيت داره كه از چيني هاي مزخرف توقع كيفيت و امينت داريم؟.
    تا پرايد و پژو و پيكان و نيسان هست حرف از تكنولوژي و كيفيت و امنيت زدن خنده داره)))))

  8. 26 دیگه نهایتا میارزه اینم با این قیمتا اگه قیمتا مثل قبل بشه باید زیر 10 میلیون بشه

  9. پلت فرم ریو نمیتونه کپی کنه کاربر گرامی تیبا و یا مینیاتور اسبق هنان مراید هست و پلت فرمش مربوط به پروژه ایکس 100 اگر دوست دلشتید نقشه ها و مکانیزم طراحی اون بزای شما آپلود کنم

    1. من معتقدم نه تنها پلتفرم تیبا رو با استفاده از پلتفرم ریو بلکه خیلی از قطعات ریز و درشت دیگه هم از ریو استفاده کردن و تونستن به این موجود عجیب الخلقه برسن!

    2. دقت نکرده بودم مشخصات این ماشین خیلی شبیه ریو هست!!؟
      موتور 97 اسب قدرت
      گشتاور 135
      فاصله دو محور 2425
      طول 4290
      فاصله از زمین 130(!)

      وزن 995 !؟
      اونوقت قیمت 37 میلیون

  10. با اینکه ایمنیش افتضاحه ولی باز مردم همیشه در صحنه میرند میخرند مثال زانتیا1.5 ستاره پژو 405 1 ستاره پارس 1 ستاره پراید0 ستاره 😐

  11. شدیم موش آزمایشگاهی چینیهای بی کیفیت. حالا مدیر همین گاریسازی راین چند روز پیش گفته بود میخوایم خودروهای با کیفیت تولید کنیم. خودروی با کیفیتتون همین بود؟؟؟

    1. شما خداروشکر کن موش ازمایشگاهی حسابت کردند…خودروسازان داخلی شمارو تبدیل به تله انفجاری می کنند….

    2. نمیدونم چرا فکر میکنید که هر محصول چینی که میاد فقط واسه بازار ایران طراحی شده!!!
      این ماشین 2-3 سال قبل تو روسیه عرضه شده.
      یه سرچ بزنید…

  12. لطفا کسانی که موافق هستن تا یه متنی برای اعتراض به قیمت خودرو آماده بشه بایک کنن.
    (اینترنتی باشه نه حضوری)

  13. صاحب نطران این سایت فک کنم دانش آموز باشن
    ال-90 سه ستاره داره و 206 سال 2000 4 ستاره بوده پس اونی که توی ایران ساخته می شه پس 2 ستاره و شاید کمتر داره! lol
    برادر رابطه بدست آوردن کیفیت توی ایران رو هم به نام خودت در مراجع صنعتی ثبت کن جدی حقت رو خوردن lol
    206 ایرانی با نمونه فرانسوی تنها از لحاظ کیفیت فرق دارن ولی ورق بده، متریال ورق، کیسه و مکانیسم عمل کیسه هوا فرقی ندارن
    405 که 2 ستاره یوروان کپ داشته ترمز abs و کیسه هوای راننده و سرنشین نداشت البته از لحاظ ضخامت ورق بدنه تغییر کرده
    یورو ان کپ متبرترین مرکز تست تصادف و اعتبار دهی دنیاستا بعد چطوری ممکنه از یه جهت تصادف رو بررسی کنه و کپی چینی این موسسه از سه جهت…جوک می گید؟

    1. اقای مهندس
      یه سر برو سایت لاتین انکپ
      ببین 207 تولیدی در برزیل با 2 ایربگ 2 ستاره ایمنی گرفته
      مطمئن باشه ایران خودرو بهتر از اون ها تولید نمیکنه
      چون نه باید تست تصادفی رو پاس کنه و گواهی مطابقت محصول ارائه کنه
      نه دلش به حال مردم سوخته
      405 هم شاید برای زمان خودش ماشین خوب و ایمنی بوده ولی الان 30 سال از اون زمان گذشته
      اگر شما هنوز به چشم خودرو سال اروپا بهش نگاه میکنی ، تا تموم نشده برو دو سه تا برای خودت بخر (تازه ایربگ و ای بی اس هم داره از اصلیش هم بهتره )

  14. دوستان عزیز داستان فقط به فقط صرفه اقتصادی و سود برای شرکت وارد کنندس نه ایمنی وکیفیت! دیروز صرف با B50 بود امروز با V5. دفعه قبل فاو بسترن که در واقع مزدا6 کپی شده بود با درجه کیفی قابل قبول وارد کرد تا خودی در بازار نشون بده که انصافا سواری نرم کشش خوب و قطعات با کیفیت مناسبی داشت و بر خلاف چینیهای دیگه رشد قیمت خوبی هم داشت اما الان یکدفعه رفته سراغ V5 که معلوم الحاله اما حتما قیمت تموم شدش برای وارد کننده سود بالایی رو داره و گرنه باید ماشین بهتر از بسترن وارد میکرد یا قیمت بسترن رقابتی میکرد اما رفت سراغ یه محصول خر گاو پلنگ فاقد ایمنی. صنعت خودرو در کشور ما فقط به فقط به بحث سود فکر میکنه نه کیفیت و شان ایرانی

  15. همانطور که آسا بی 50 اف (اسمش شبیه هواپیماهای دوره هیلتره..ببخشید هیتلره) شده مزدای ژاپنی…!! این v5 هم احتمالا پشه نه ببخشید پورشه چینیه..این بازی با لغات برای گمراه کردن مشتریان پایانی نداره چینی ها هنوز در جایگاهی نیستن که یک خودروی بی نقص تولید کنند سروته یه کرباسن

    1. این عناد وضدیت احساسی شما که بدون سند نوشته های سایت دنده 6 را به سخره میگیرید کی تمام میشود .
      فلسفه نامگذاری faw بر اساس اطاق ارائه شده برای بسترن است حرف B برای بسترن سدان وحروف 30 و 50 و70 و90 نوع کلاس اطاق به نشانه segment ..; اتومبیلBوCو DوF میباشد.
      گفته های از روی احساس چیزی به معلومات خوانندگان نمی افزاید.

      1. این فرد نامبرده برا خودش مخی هست. همه ماشینا رو داشته. از همه چی سر در میاره، تازه میخواد امثال تو رو از جهل در بیاره نری اشتباهی غیر از خودروی کره ای چیزی بخری.

  16. سايت شما خيلي گزارش مغرضانه اي نوشته بود که هدفش تخريب اين محصول جديد بود .
    کار شما مثل کار کسي مي مونه که هيچ کار خاصي انجام نميده ولي از آدم و عالم ايراد مي گيره.
    حالا انگار ماشين هاي ديگه تو بازار ايران چه جوري هستن که هر شرکتي مي خواد کار جديدي انجام بده شما به.اين شکل تخريبش مي کنين.

    1. تخریب کردن یک چیز هست و ارائه اطلاعات فنی اون هم در مورد مشکل ایمنی خودرو چیز دیگری هست، اگر دل دوستان به حال جان و آسایش مشتریانشون بسوزه، از ارائه و تولید خودروهای ضعیف و با ایمنی کم خودداری می کنند.

  17. من 206 اس دی داشتم مدل نود چهار از همه لحاظ از این بهتره و اصلا این قیمت نمی ارزه . شما فکر فروش و تعمیر و قطعه هم باشید .ماشین ایرانی امنیتش خوب نیس ولی با صد بیستا خوردم تو دیوار هیچ کدوممون چیزیمون نشد ولی بعید میدونم این ماشین ایمنی 206 داشته باشه

  18. آقا خلاصه بدرد بخور برای داخل و خارج از شهر هست یا نه؟ در کل نتیجه گیری کنید با این قیمت و مشخصات فنی ارزش خرید داره یا نه چون ۱ پرشیای ثبت نامی مدل TU5 پارسال مهر تحویل گرفتم از ایران خودرو بدلیل مشکلات فنی میخوام بفروشم احساس کردم بدجور تو پاچم رفته حالا با این تفاصیل از راین وی 5 نمیخوام برای بار دوم ۱ کلاه گشاد دیگه سرم بره وی 5 نشد ماشین دیگه تا سقف ۴۰میلیون چی خوبه؟دوستان لطفا راهنمایی کنید .ممنون

    1. بهترین‌ماشین تو چهل میلیون تندر 90 دنده ای پارس خودرو هستش اصلا تعمیرگاه نمیره شاید فقط قیافه اش کمی بی ریخت باشه که ولی من قیافه اش رو هم دوست دارم به دوستایی 206 دوست دارن و یا ماشین دیگه ای دارن میگم که اصلا ناراحت نشن از حرف من در کل تندر 90 ازهمه خوبتره

      1. والا یه روز ال نود سوار شی زشتی قیافش یادت میره، لااقل خفت نمایندگی رفتن و تیغ خوردن از دست مکانیکو نداری

  19. اگه واقعا زیر چهل باشه باید با خودروی زیز چهل مقایسه شه مثل 405 و 206 نه یکی بیاد بگه کیجر بهتر از اینه و یا سوناتا خیلی بهتره و یه چرخ مرسدن بنز به این میرزه

  20. بساط چینی ها بزودی برجیده میشه حال و احوال مدعیان این شبه خودروها در چند ماه آینده دیدنی خوا6د بود زمانیکه با مشکل فروش دست دوم و قطعه مواجه شدی دیدن داره احوالات شما

    1. یه فکری به حال املای کلماتت بکن بعد نطق کن. چند ماه آینده هم با بازگشت تدریجی دلار به قیمت واقعی (چیزی در حدود دو برابر قیمت فعلی که دولت برای اینکه پز مهار تورم رو بده مصنوعی پایین نگهش داشته )قیمت تمام خودروها افزایش پیدا می کنه و اون وقت باز هم خواهی دید که قیمت حرف اول رو می زنه

  21. امروز در نمایشگاه بودم این داداشمون سانی جون بی راه هم نمیگه جون شوما بجون دادا کسی سمت و سوی چینی نمیره ملت حاضرن رسو 10 سال کارکرده و 206 مدل 80 بخرن اما پول ندن چینی ما داریم اقساط میدیم از دم قسط کسی نمیخره فک کنم داره یواش یواش جدا بساط چینی جماعت حذف میشه

  22. سلام من دیشب این ماشین رو از نوع اتومات خریدم و واقعا بی طرف نظرم رو اعلام میکنم بدون هیچ کم و زیادی در ابتدا ظاهر ماشین من رو خیلی نگرفت اما کمی با دید بهتر که بهش نگاه کردم دیدم از حق نگذرم اونقدرها هم زشت نیست مخصوصا جلوی ماشین حداقلش این هستش که میشه گفت ظاهر بیرونی ماشین متوسط حداقل از ماشینی که 20 سال داره تولید میشه و ظاهری تکراری شده برای همه بهتره چون جدید متفاوت و اما داخل کابین ماشین ابتدا باید بگم بسیار زیبا و دل نشین در عین سادگی هستش اون رنگ ابی نشانگرها و چه ظاهر داخلی در عین سادگی زیبا هستش فرمان نرم و خوبی داره نکته قابل توجه ای که من انتظارش و حداقل با اسم چینی نداشتم ازش گیربکس با کیفیت این ماشین هستش واقعا دنده هارو خیلی عالی عوض میکنه البته عرض کردم من اتومات خریدم در عین عوض کردن دنده ها شما اصلا متوجه نمیشین چون خیلی نرم هستش اما در بابت شتاب ماشین نمیشه در یک شب قضاوت کرد اما اون چیزی که من دیدم یک شتاب معمولی هستش یعنی نه تنبل هستش و خیلی تیز متوسط مثل بقیه ماشین ها در حدود 10 ثانیه شتاب صفر تا 100 هستش البته من دیشت تا حدود 140 کیلومتر در ساعت رفتم و واقعا ماشین پایداری دیدم نه لرزشی و نه نا هماهنگی در بین قطعات و یا حتی صدای زیاذی و بدی نشنیدم و در خصوص صدای موتور ماشین که شنیده بودم در داخل کابین زیاد هستش باید بگم خیر معمولی بوده کمک های ماشین کمک های نسبتا خوبی هستش یعنی منظورم منظورم متوسط هستش نه خیلی نرم و نه خشک متوسط هستش در مجموع میتونم به جرات بگم در رنج قیمتی خودش ماشین خوبی هستش البته این همیشه انتظار خور شما از یکئ چیزی هستش که رضایت یا نا رضایتی شما رو مشخض میکنه به طورمثال اگر خب بخواید با یک ماشین اتومات مثلا ریو 2017 یا شتاب ماشین با جنسیس کوپه بسنجید خب واقعا راضی نمیشید اما اگر با همچین ماشین هایی مقایسه نکنید مثل من شاید اون رضایت متوسط رو داشنه باشید
    و خیلی از دوستان دیدم میگن وقتی نظر خودتون رو اعلام میکنید بگید قبلا چه ماشین های داشتید اونم چشم و در پایان این نظر شخصی خودم بود از ماشینی که دیشب خریدم امیدوار هستم تونسته باشم با نظرم به کسانی که دوست داشتن راجبش بدونن کمکی کرده باشم
    ماشین هایی که داشتم هیوندا کوپه “مزدا 2″MVM 315 جدید”جیلی سواری دنده ای”
    پژو پارس”تندر90 مدل وارادتی اوایلی که اومد هم مدل منتاژ”مگان اتومات”سمند سورن سوار شدم اما نداشتم”پژو 405 داشبور جدید”

  23. من این ماشین رو حدودا یک ساله دارم سی و پنج هزارتا باهاش رفتم واقعا ماشین خوبیه اولش خیلیا میگفتن چینی نخر اما واقعا واقعا ی سر و گردن از ماشینا ایرانی بهتره فنیش خیلی خوبه مصرفش خیلی کم در کل بازده خوبی داره قدرت و کشش خوبی داره تا حالا هم بجز روغن خرج دیگه ای نداشه با اینکه سی و پنج هزارتا باهاش رفتم
    خداییش میگم از لحاظ فنی عالیه نقطه ضعفش اینه ک هنوز شناخته شده نیس

  24. من معمولا از خودروهای چینی با توجه به تجربه ای که دارم تعریف میکنم اما اولین باری که این خودرو را دیدم کاملا یادمه.تو ترافیک اتوبان صدر بودم و چند تا ماشین جلوتر رنگ سفید این خودرو را از عقب دیدم.حقیقتا اولش فکر کردم یک فیس لیفت از پیکان هستش!!!هرجور بود خودم رو بهش رسوندم تا ببینم چیه.اصلا با طراحی های امروز چین قابل مقایسه نیست.نمیدونم این خودرو را از کجا پیدا کرده اند!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا