اخباراخبار خارجی

رتبه ی یک چین و رتبه ی پنج جهان ، پیشرفت سایک موتور

شماره یک چین

پیشرفت شرکت های چینی در دنیای امروز بر کسی پوشیده نیست و یکی از برترین شرکت های چینی در این زمینه ، سایک موتور است. هفته ی گذشته لیست شرکت های چینی بر اساس ارزش برند منتشر شد و سایک موتور با مجموع دارایی 451.4 میلیون RMB یا ارز رایج چین ، رتبه ی چهارم را در این لیست و رتبه ی شانزدهم را در لیست خارج از کشور از نظر اعتبار در بین برند های چینی کسب نمود.

در مقایسه با سال گذشته ، سایک موتور یک پله در رده بندی صعود کرده و از نظر فروش نیز 212 میلیارد RMB افزایش یافته است.

در این رده بندی هشت شرکت چینی با مجموع دارایی 729.6 RMB حضور دارند که طبق این اعداد و ارقام ، مجموع دارایی های سایک موتور از مجموع دارایی های هفت شرکت دیگر بیشتر است.

 

شماره ی پنج جهان

در ماه مارس گذشته ، آژانس ارزیابی برند بریتانیا ده خودروساز برتر از نظر با ارزش ترین سبد محصولات در سال 2018 را معرفی نمود.

مطابق این رده بندی ، سایک موتور با ارزش کل 245.53 میلیارد دلار در رده ی پنجم قرار دارد و تنها چینی حاضر در بین ده خودروساز برتر است.

در جایگاه های اول تا چهارم به ترتیب فولکس واگن ، دایملر ، تویوتا و بی ام و قرار دارند و خودروسازان مطرحی همچون هوندا ، جنرال موتورز و فورد پس از سایک موتور قرار گرفته اند.

این رتبه نشان می دهد که علاوه بر نام تجاری سایک موتور که معتبر تر شده است ، رتبه  و نفوذ سایک موتور در بازار های بین المللی نیز افزایش داشته است.

در سال 2017 ، که موسسه ی آمریکایی فورچون لیست 500 شرکت برتر خود را منتشرکرد ، سایک موتور در آن لیست نسبت به سال گذشته پنج پله صعود کرده بود و به رتبه ی 41 در بین 500 شرکت رسیده بود. دلیل این افزایش رتبه از سوی موسسه ی فورچون ، افزایش در آمد پنج ساله ی این شرکت به مبلغ 113.86 میلیارد دلار بوده است.

 

 

برنامه های خارج از کشور سایک موتور

تاکنون این شرکت سه پایگاه تولید خودرو در تایلند ، اندونزی و هند تاسیس کرده و سه پایگاه تحقیق و توسعه نیز در کشور های بریتانیا ، اسراییل و مکان مشهور سیلیکون ولی در ایالات متحده نیز به ثبت رسانده است. نمایندگی های برند ام جی در خارج از کشور بالغ بر پانصد شعبه می شوند که در اروپا ، آمریکای شمالی ، آمریکای جنوبی ، آفریقا ، آسیا ، استرالیا و نیوزیلند پراکنده اند. شرکت Huayu  متعلق به برند سایک نیز 79 شعبه ی فعال در خارج از کشور دارد.

 

استراتژی توسعه

سایک موتور راه آینده اش را بنابر استراتژی توسعه ی وسایل برقی ، وسایل نقلیه ی خودران ، ارتباطات بین خودرویی و جهانی شدن هر چه بیشتر بنا نهاده و در تلاش برای استفاده از فناوری داده های بزرگ ، محاسبات ابری و هوش مصنوعی در صنعت خودرو با هدف تبدیل شدن به یک تامین کننده بزرگ وسایل نقلیه ی عمومی و شخصی و نفوذ هر چه بیشتر در بازار بین المللی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا