اخباراخبار داخلی

رشد ۳۵ درصدی قیمت خودروی داخلی به دلیل عدم عرضه

به گزارش جهان صنعت، رییس اتحادیه فروشندگان خودرو از افزایش ۳۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی با عرضه نشدن این کالا توسط شرکت‌های تولیدکننده در بازار خرده‌فروشی خبر داد.

سعید موتمنی با اشاره به سکوت وزیر صنعت، معدن و تجارت و شورای رقابت نسبت به این افزایش قیمت‌ها افزود: هم‌اکنون متوسط تفاوت قیمت خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان در بازار نسبت به کارخانه به ۱۴ تا ۲۲ میلیون تومان رسیده در حالی که پیش از این ۳ تا ۱۵ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۷۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی از اواخر فروردین امسال تاکنون گفت: شرکت ایران‌خودرو بیشترین افزایش قیمت و در بین دیگر شرکت‌های تولید‌کننده خودرو بالاترین تخلف را دارد.

رییس اتحادیه فروشندگان خودرو شروع افزایش قیمت خودرو و عرضه نشدن آن توسط شرکت‌های تولید‌کننده داخلی را از گروه پژو و سمند دانست و به مهر گفت: ­۲۰۶ تیپ ۲ که در ۱۰ روز گذشته بین ۳۹ تا ۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شد امروز ۵۲ میلیون تومان عرضه شد.
موتمنی افزود: پژو glx 405 از ۳۶ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان، ۲۰۷ اتوماتیک از ۷۵ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان‌، ساندرو استپ وی از ۷۸ میلیون تومان به ۱۰۲ میلیون تومان و دنا معمولی از ۵۳ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان رسیده است.
فعلا نخرید

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران گفت: به دنبال افزایش نرخ ارز در بازار غیررسمی در چند روز اخیر، حباب قیمت‌ها در بازار خودرو نیز بزرگتر شده است. این در حالی است که قیمت‌های فعلی غیرواقعی است و باید کاهش یابد.
موتمنی اظهار کرد: متاسفانه نرخ ارز در بازار غیررسمی که بالا می‌رود سایر بازارها را نیز متاثر می‌کند.

وی با بیان اینکه نرخ واقعی دلار بین هفت تا هشت هزار تومان است، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت هرچه زودتر بازار ثانویه ارز را راه‌اندازی کند تا قیمت دلار در بازار غیررسمی کاهش یافته و به نرخ واقعی خود برسد.

رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران ادامه داد: کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی تاثیر مثبتی بر قیمت سایر کالاها داشته و مطمئنا شاهد افت قیمت خودرو در بازار و کوچک‌تر شدن حباب قیمتی این محصولات خواهیم بود.
وی افزود: قیمت فعلی خودروها غیرواقعی و حبابی است و باید کاهش یابد ضمن‌ آنکه در عمل خرید و فروشی نیز در بازار انجام نمی‌شود زیرا مردم آگاه هستند و می‌دانند که قیمت‌های فعلی واقعی نیست و اقدام به خرید نمی‌کنند.

موتمنی با بیان اینکه دولت باید به جای ارائه ارز ارزان‌قیمت ۴۲۰۰ تومانی، قیمت‌ها را در بازار ارز غیررسمی متعادل کند، به ایسنا گفت‌: متاسفانه شاهد بودیم که بسیاری از شرکت‌ها، کالاهای وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را با نرخ آزاد فروختند بنابراین مهم‌ترین اقدام در این شرایط، راه‌اندازی بازار ثانویه ارز برای کاهش و واقعی‌سازی قیمت ارز در بازار غیررسمی است.
قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در چند ماه اخیر با افزایش شدید و بی‌ضابطه‌ای در بازار همراه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا