اخبار خارجیاسلایدشو

معرفی فراری 12Cilindri شاهکار 12سیلندر

جدیدترین محصول فراری، شاید آخرین سوپراسپرت V12 تنفس طبیعی در تاریخ این برند باشد. این مدل با نام ۱۲Cilndri جای‌گزین ۸۱۲ سوپرفست خواهد شد.

به گزارش دنده 6 – ترکیب طراحی کلاسیک و آیرودینامیک مدرن، به شکلی هنرمندانه در محصولات فراری دیده می‌شود. برند اصیل ایتالیایی، تاکنون بسیاری از مدل‌های جدید خود را با الهام از سوپراسپرت‌های قدیمی ساخته و تحسین علاقه‌مندان را برانگیخته است.

موتور ۶/۵ لیتر V12 فراری با کد F140 سال ۲۰۰۲ برای انزو استفاده شد و حالا با بهبود فنی، روی ۱۲سیلیندری (۱۲Cilndri) نصب می‌شود. پیشرانه‌ی تنفس طبیعی حالا ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۶۷۸ نیوتن متر گشتاور دارد. دور موتور مجاز به ۹۵۰۰ دور بردقیقه (rpm) می‌رسد و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۹ ثانیه فراهم می‌کند.

پیشرانه، مشابه فرار ی ۸۱۲ کامپتزیونه است که البته برای استاندارد جاده‌ای، تنظیم شده. فناوری ATS فراری (Aspirated Torque Shaping) برای کنترل گشتاور ۱۲سیلیندری استفاده می‌شود تا با تجهیزات الکترونیکی، روی هر دنده‌ی گیربکس، بهترین عملکرد فراهم شود. سیستم‌های کنترل شاسی، کشش و لغزش نیز برای این خودروی جدید، بازطراحی شده‌اند.

دیگر شاهکار فراری، گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک دبل کلاچ، نصب شده در عقب است که نسبت به ۸۱۲ سوپرفست، ۳۰ درصد سریعتر عمل می‌کند. حالا ۱۲سیلیندری می‌تواند در زمان ۷/۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت برسد. نهایت سرعت این مدل، محدود شده به ۳۴۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.
ابعاد ۱۲سیلیندری، کمی بزرگ‌تر از ۸۱۲ سوپرفست است؛ اما فاصله محوری حدود ۲/۵ سانتی‌متر کوتاه‌تر خواهد بود. سبک طراحی این خودرو به دیتونا ۳۶۵ ساخت ۱۹۶۸ و فراری روما شباهت دارد. پنل سیاه برای جداسازی چراغ‌های جلو، ابتکار جالب برای ۱۲سیلیندری است و هماهنگی جالب با دیگر اجزا، مثل ادوات داخل سپر و ستون‌ اصلی ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا