اخباراخبار خارجیاسلایدر

رقابت جنسیس با مرسدس بنز G کلاس!

رئیس طراحی جنسیس به‌طور اجمالی اشاره‌هایی به ساخت رقیبی برای مرسدس بنز G کلاس اشاره داشته و این ایده را رد نکرده است.
اخیراً شایعاتی منتشر شده است که به ساخت رقیبی توسط جنسیس برای مرسدس بنز G کلاس اشاره دارد. البته یک شاسی‌بلند آفرودی جعبه‌ای شکل با چیزی که در حال حاضر جنسیس تولید می‌کند خیلی فاصله دارد اما مدیر طراحی این شرکت «لوک دونکرولکه» گفته است که ساخت چنین خودرویی ممکن است. وی با اشاره به یکی از پلت‌فرم‌های گروه هیوندای که می‌تواند زیربنای رقیب G کلاس باشد گفت: «ما میدانیم که جعبه‌ابزار را داریم».
منظور دونکرولکه احتمالاً پلت‌فرم محرک عقب شاسی نردبانی کیا موهاوی است که در پیکاپ آینده این شرکت هم استفاده خواهد شد. رئیس طراحی جنسیس از رد کردن ایده ساخت رقیبی برای G کلاس خودداری کرده و گفته است:
چرا نه، نمی‌توانم بگویم که این مناسب برند ما نیست. ما سبد مشخصی از محصولات را داریم و اینکه آیا مدل‌های دیگری باید به آن اضافه کنیم یا نه قابل‌بحث است. ما باید ببینیم آیا این کار مطابق با ارزش‌های برند است یا نه. به‌عنوان‌مثال، G واگن برای مرسدس بنز قابل توجیه است اما بیشتر به خاطر میراثش تا عملکردش
دونکرولکه در ادامه در مورد تأیید ساخت رقیبی برای G کلاس گفت:
به‌عنوان یک طراح بله اما به‌عنوان یک فرصت تجاری؟ این داستان دیگری است.
میدانیم که برای خرید G کلاس لیست انتظاری طولانی تشکیل شده است که این یعنی تقاضا برای این نوع خودرو وجود دارد و بنابراین باید دید آیا جنسیس هم می‌تواند نظر این خریداران را به خود جلب کند یا نه. ایده ساخت رقیبی برای آفرودر افسانه‌ای مرسدس می‌تواند بسیار جالب باشد اما هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین خودرویی بتواند خریداران زیادی پیدا کند. البته جنسیس نشان داده است که از حرکت‌های جاه‌طلبانه ترسی ندارد زیرا این شرکت چندی پیش کانسپت GV80 کوپه را در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرد که به‌زودی برای رقابت با مرسدس بنز GLE کوپه و ب‌ام‌و X6 تولید خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا