اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

رقابت خودروسازان برای حرکت روی ماه و مریخ

تویوتا یک بچه ماه نورد طراحی کرده است. این خودروساز امروز برای اولین بار آن را به مناسبت پنجاهمین سالگرد Calty Design Research، پایگاه طراحی آمریکایی خود به نمایش گذاشت.

Toyota Baby Lunar Cruiser (BLC) یکی از چندین کانسپتی بود که تویوتا برای این سالگرد عرضه کرد. این کانسپت “برای فتح زمین‌های ناهموار روی زمین و فراتر از آن” طراحی شده است.
این کانسپت نشانه‌های ظاهری را از FJ۴۰ Land Cruiser، با خط برجسته «TOYOTA» در جلو گرفته تا به مریخی‌ها بفهماند که قابلیت آفرود واقعی چگونه به نظر می‌رسد. این خودرو دارای یک سایبان بالای شیشه جلو به صورت گسترده است.


در داخل، BLC دارای داشبورد دیجیتال با واقعیت افزوده، جوی استیک‌های دوگانه برای کنترل لاستیک‌های بدون هوا، پانل‌های MOLLE و صندلی‌های قابل تنظیم است. این خودرو دارای مجموعه‌ای کامل از دوربین‌ها و سنسورها، درب عقب و موتورهای درون چرخ است.

این خودروی مفهومی همچنین از لندکروزری واقعی که در حال توسعه است، الهام گرفته است. تویوتا در سال ۲۰۱۹ قراردادی را با آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن برای ساخت یک ماه نورد جدید امضا کرد. این طراحی قادر به کاوش در سطح ماه است.
طبق گفته این شرکت، تویوتا می‌تواند با استفاده از فناوری پیل سوختی، مریخ نوردی را طراحی کند که بتواند بیش از ۱۰۰۰۰ کیلومتر (۶۲۱۳ مایل) را طی کند.

شاید تویوتا تنها خودروسازی نباشد که روزی دور ماه می‌چرخد. اوایل سال جاری، گروه هیوندای (HGM) اعلام کرد که ساخت یک مریخ نورد اکتشافی را آغاز کرده و در نظر دارد نسخه‌ای با قابلیت راه اندازی در سال ۲۰۲۷ آماده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا