اخبار خارجیاسلایدر

رقابت خودروسازان جهانی در حرکت به سوی حمل‌ و نقل پایدار

 

این خودروسازان قرار است سردمدار تولید مدل‌های الکتریکی و دستیابی به اهداف لجستیک پایدار باشند

به گزارش دنده 6 : صنعت خودرو در دنیا ازجمله مدل‌های تجاری درحال تجربه یک جهش دگرگون‌کننده به سمت حمل‌ونقل پایدار است. شرکت‌هایی مانند دایملر، نیکولا، کنورث، تسلا، اسکانیا و مان قرار نیست از این به بعد تنها تولیدکننده خودرو باشند، بلکه این خودروسازان قرار است با در نظر گرفتن وضعیت زیست‌محیطی و نیاز به پیشرانه‌های پاک، سردمدار تولید مدل‌های الکتریکی و دستیابی به اهداف لجستیک پایدار باشند. این خودروسازان همچنین آینده جدیدی از نحوه حمل‌ونقل کالا را شکل می‌دهند و بر کارآیی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و نوآوری‌های تکنولوژیکی تاکید دارند.

در همین راستا دور از انتظار نیست رقابت سنگینی بین این تولیدکنندگان مطرح جهانی دربگیرد و هر یک برای عرض‌اندام در بازارهای جهانی، مدل‌های جدیدی را طراحی و روانه بازار کنند.

آغاز رقابت «نیکولا» در بازار الکتریکی‌ها با محصول «TRE»

نیکولاموتورز که یک شرکت آمریکایی است، به‌عنوان تولیدکننده خودروهای تجاری الکتریکی با باتری‌های الکتریکی و پیل سوختی، همراه با راه‌حل‌های انرژی، فعالیت می‌کند. این شرکت با ارائه کانسپت‌های نوآورانه خودرو شناخته می‌شود که کار خود را برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ و ساخت یک کشنده الکتریکی آغاز کرد؛ کشنده نیکولا Tre که در سال ۲۰۲۲ به مشتریان عرضه شد.

به رغم تمام چالش‌هایی که در مسیر این خودروسازی قرار داشت، نیکولا اولین کامیون برقی باتری‌دار خود را در دسامبر ۲۰۲۱ تحویل داد. کامیون الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی نیکولا دارای برد قابل‌توجه تا ۸۰۴.۶ کیلومتر (۵۰۰ مایل) و زمان تخمینی سوخت‌گیری ۲۰ دقیقه است.

این کامیون که پیش‌بینی می‌شود یکی از طولانی‌ترین محدوده‌ها را در میان کامیون‌های کلاس ۸ با گازهای گلخانه‌ای صفر ارائه دهد، همه کاره است و طیفی از کاربردها را ارائه می‌کند.

سهم ۳۲درصدی «ولوو» در بازار کامیون‌های الکتریکی اروپا

بخش کامیون‌سازی ولوو به‌عنوان یک بازیکن پیشرو در این صنعت، با موفقیت یک کامیون الکتریکی را برای حمل‌ونقل سنگین در سوئد تحویل داد که برای تحمل وزن تا ۷۴ تن طراحی شده بود.

در اروپا، کامیون‌های ولوو با ۳۲درصد سهم بازار کامیون‌های برقی سنگین، جایگاه برتر را در اختیار دارد. در سراسر اقیانوس اطلس و در آمریکای‌شمالی، تقریبا نیمی از کامیون‌های سنگین الکتریکی ثبت‌شده در سال ۲۰۲۲ از برند ولوو بودند که نفوذ آن را در منطقه تقویت کرد. تعهد ولوو به پیشبرد پیشرانه‌های الکتریکی در دو محصول الکتریکی FL و FE مشهود است. FH Electric را در نظر بگیرید که مشخصات قابل‌توجهی را به نمایش می‌گذارد.

این مدل بزرگ‌تر از FH الکتریکی با وزن ۴۴تن، سه گزینه کابین مختلف را ارائه می‌کند؛ شامل ۵ تا ۶ بسته باتری بر اساس محدوده مورد نیاز و دارای ظرفیت ذخیره انرژی قابل استفاده در محدوده ۴۵۰ تا ۵۴۰ کیلووات ساعت است، برد تا ۳۰۰ کیلومتر را ارائه می‌کند.

همچنین مدل کوچک‌تر و درعین‌حال همه‌کاره FL و FE Electric ۱۶-۲۶ تنی، که سال گذشته در استرالیا معرفی شد، طیف وسیعی از تنظیمات را ارائه می‌دهد. با چهار سبک کابین مجزا و سه یا چهار بسته باتری، ظرفیت ذخیره انرژی قابل‌استفاده بین ۲۶۵ تا ۳۷۵ کیلووات ساعت، تا ۲۲۵ کیلووات توان مداوم از دو موتور الکتریکی خود و برد قابل‌ستایش تا ۳۰۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد.

درخشش غول خودروسازی آلمان با محصول تمام‌الکتریکی «اسکادیا»

در چشم‌انداز کامیون‌های برقی، غول خودروسازی آلمان، بزرگ‌ترین تولیدکننده کامیون در جهان، در سال ۲۰۱۸ با محصول تمام‌الکتریکی ۱۸چرخ خود یعنی Freightliner eCascadia وارد صحنه شد. این غول بزرگ که برای حمل‌ونقل منطقه‌ای و خدمات بندری طراحی شده است، دارای برد ۲۵۰ مایلی است.

ناوگان برقی دایملر تا فریت لاینر eM۲ ۱۰۶ گسترش می‌یابد که برای توزیع محلی با برد ۲۳۰ مایلی طراحی شده و شامل طرح‌هایی برای یک کامیون جعبه‌ای تمام‌الکتریکی و یک اتوبوس مدرسه است.

افزایش شانس کشنده‌های «تسلا» با شارژرهای خاص و فناوری خودران

تسلا سِمی به‌عنوان یک برنامه پیشگامانه کامیون‌های تمام‌الکتریکی تسلا شناخته می‌شود. تسلا Semi کارآیی قابل‌توجهی دارد و با استفاده از ویژگی Convoy Mode، چند کشنده سمی به صورت نیمه‌خودران به هم متصل می‌شوند، بنابراین کشش را کاهش داده و کارآیی کلی را افزایش می‌دهد.

پورت شارژ Tesla Semi آن را از تمام خودروهایی که قبلا توسط این شرکت عرضه شده بود، متمایز می‌کند. یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه مگاشارژرهای نصب‌شده در تاسیسات Modesto است که می‌تواند تقریبا ۷۵۰کیلووات قدرت ارائه دهد.

کابل‌های مرتبط با مگاشارژرهای نیمه‌شارژ تسلا، اگرچه ضخیم هستند، اما ظاهرا در مقایسه با برخی شبکه‌های شارژ سریع DC موجود در بازار، کارکرد آسان‌تری دارند. شارژ Semi از صفر تا ۷۰درصد معمولا به ۳۰ دقیقه نیاز دارد، در حالی که شارژ کامل از صفر تا ۱۰۰درصد حدود ۹۰دقیقه تخمین زده می‌شود.

«تی۶۸۰» الکتریکی؛ گام بلند «کنورث» به سمت حمل‌ونقل پایدار

در یک نقطه عطف، شرکت کامیون کنورث نسخه الکتریکی پرچمدار خود یعنی کشنده T۶۸۰E را معرفی کرد. اگرچه T۶۸۰E اولین اقدام کنورث در حمل‌ونقل با باتری نیـــــــست، اما T۶۸۰E یک گام مهم را نشان می‌دهد و به عنوان سنگین‌ترین و بزرگ‌تــــــرین مدل در تاریخ ۹۸ساله کـــــامیون‌های برقی این سازنده ارجمند ظاهر می‌شود.

پیشرانه‌ای که از Meritor تهیه شده است، T۶۸۰E را با آمار قابل‌توجهی به حرکت درمی‌آورد؛ ۵۳۶اسب‌بخار قدرت مداوم، اوج قدرت ۶۷۰اسب‌بخاری و گشتاور قابل‌توجه ۱۶۲۳ پوند فوتی. T۶۸۰E با حداکثر سرعت ۶۵مایل در ساعت و برد تخمینی ۲۴۱ کیلومتر (۱۵۰مایل) خود را در صدر کامیون‌های برقی قرار می‌دهد. در حالی که برخی همتایان دیزلی دارای برد طولانی‌تری هستند که می‌توانند حدود ۳۲۱۸کیلومتر (۲۰۰۰ مایل) را با یک مخزن ۳۰۰ گالنی بپیمایند، پیشنهاد الکتریکی کنورث یک گام اساسی به سمت پایداری را نشان می‌دهد.

شرکت «اسکانیا» در رقابت الکتریکی‌ها با کامیون‌های پیشرفته

اسکانیا یک تولیدکننده برجسته سوئدی در تولید خودروهای تجاری با تمرکز بر کامیون‌های سنگین، کامیون‌ها و اتوبوس‌هاست.

کامیون‌های برقی پیشرفته اسکانیا جهشی قابل‌توجه از نظر مشخصات را نشان می‌دهند.

این وسایل‌نقلیه می‌توانند به طور موثر وزن ناخالص تا ۶۴ تن را مدیریت کنند و دارای برد قابل‌توجهی تا ۳۹۰ کیلومتر (۲۴۲ مایل) باشند.

علاوه بر این، آنها از ظرفیت‌های شارژ تا ۳۷۵کیلووات پشتیبانی می‌کنند و سطوح توان قوی در محدوده ۴۰۰ تا ۴۵۰کیلووات، معادل تقریبا ۶۱۰ اسب‌بخار را ارائه می‌دهند. این مشخصات بسیار فراتر از آن چیزی است که در کامیون‌های معمولی در حال کار وجود دارد.

آغاز الکتروکامیون‌های دوربرد «مان» برای حرکت به سمت آینده‌ای سبز

خودروسازی مان، از پیشرانه الکتریکی برای افزایش پایداری ناوگان خودروهای خود استفاده می‌کند. در حرکتی به سمت آینده‌ای سبزتر، MAN قرار است تولید کامیون برقی دوربرد خود را در سال ۲۰۲۴ آغاز کند و این پیش‌بینی با بیش از ۵۰۰ درخواست سفارش درحال‌حاضر مشهود است.

کامیون الکتریکی MAN که برای سفرهای روزانه طولانی بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر طراحی شده، مجهز به ویژگی‌های فنی لازم برای ادغــــام یکپارچه با سیستم‌های شارژ مگاواتی آینده است و راه را برای افزایش کارآیی و راحتی هموار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا