اخباراخبار داخلیاسلایدربررسیچینی

رقابت 80 میلیونی، بسترن B50 F را انتخاب می کنید یا لیفان 820 ؟

سدان های لوکس چینی و رقابت با دست دوم های ژاپنی و کره ای
اگر قصد خرید خودرویی در بازه ۸۰ میلیون تومان را داشته باشید و احیاناً نمی توانید به سراغ خودروهای کارکرده بروید، باید خودرویی چینی را برای گذران زندگی انتخاب کنید. حال ممکن است که از بین چینی ها، کراس اوور یا سواری را انتخاب کنید. در بحث کراس اووها قبلا به این موضوع پرداختیم که کدام شاسی بلند چینی زیر ۱۰۰ میلیون تومان محبوبیت بیشتری را دارد و کدام ارزش ریالی واقعی تری را برای خود انتخاب کرده است. در این بخش به این مسئله می پردازیم که در بین سواری های چینی، کدام را در بازار صفر انتخاب کنیم. وقتی بودجه ۸۰ میلیون تومانی وسط می آید، اولین گزینه ها که به ذهن هر کسی می رسد، لیفان ۸۲۰ و فاو بسترن B50F ملقب به آسا است. این روزها آسا در خیابان ها و جاده های کشور تردد داشته و به مراتب بیشتر از لیفان ۸۲۰ دیده می شود. حال مسئله این است که با ورود رقیب قیمتی جدید، هنوز بسترن پیروز باقی می ماند یا لیفان است که با ۸۲۰، قلمرو ۸۰ میلیون تومانی ها را به خود اختصاص می دهد؟
لیفان-2

– بسترن را دیگر همه می شناسندبرند فاو در بازار سواری های ایران سهم آنچنانی ندارد. ولی با حضور اندک خود زاویه دید جدیدی را برای مشتریان ایرانی ایجاد کرده است. برندی چینی که با همکاری با خودروسازان بزرگ جهان، توان تولید محصولاتی را دارد که در بازار چین برخی رقبای غیر وطنی را شکست داده و در کشورهای در حال توسعه مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. B50F یا آسا خودرویی سواری است که به عنوان با کیفیت ترین محصول فاو در ایران عرضه شده است و این روزها از نظر کیفی با سراتو سایپا ۹۰ میلیون تومانی رقابت می کند. فاو اولین حضور خود را با سواری B50 در ایران تجربه کرد که با موتور ۱٫۶ لیتری عرضه می شد. واقعیت این است که از این مدل استقبال خوبی نشد و در نهایت با ورود B50F تولید این خودرو به پایان رسید. B50F با اینکه نسخه فیس لیفت B50 بود به مراتب با جذابیت بیشتری به بازار آمد و اینبار با موتور ۱٫۸ لیتری سری L مزدا توانست عملکرد خوبی از فاو را در صنعت خودرو نشان داد.

لیفان-3

این موتور بر خلاف نسخه قبلی توانمندی به مراتب بیشتری را دارد و با توجه به فناوری مزدا، توان تولید ۱۴۲ اسب بخار را با گشتاور ۱۷۲ نیوتون متر دارد. گیربکس این خودرو از نوع AF21 کمپانی Aisin ژاپن است که از مطرح ترین کمپانی های تولید کننده گیربکس بوده و با برندهای به نام دنیا فعالیت می کند. یکی از مزیت های بسترن همین موتور و گیربکس است که هماهنگی بسیار خوبی را با هم دارند و در تخت گاز رفتن ها با پر کردن تا هفت هزار دور موتور در دقیقه، رضایت خوبی را برای راننده فراهم می کند. طراحی ظاهری خودرو هم کمک زیادی را به فروش این ماشین کرده است. B50F محبوبیت این روزهای خود را مدیون دگردیسی است که مهندسان فاو بر روی B50 انجام دادند. طراحی داخلی و بیرونی خودرو به سبک خودروهایی است که حتی در سال ۲۰۱۶ همچنان به روز به نظر می رسند. از نظر ایمنی بسترن با شاسی H3 و M1 طراحی شده است که مقاومت خوبی را دارد و در تصادفات واکنش مناسبی را از خود نشان می دهد. وجود چهار کیسه هوا و سیستم کنترل هرزگردی هم مزید بر علت می شود که بسترن B50F به نسبت برخی رقبا در بازه قیمتی خود امنتر باشد. پلتفرم مزدا۶ مدل ۲۰۰۲ هم باعث شده تا ایمنی اصولی تر در این خودرو چینی ایجاد شود و در کنار ایمنی، فضای اتاق مناسب را به سرنشینان بدهد. مسئله ای که در مورد B50F وجود دارد، کیفیت مونتاژ است که گاهی مورد انتقاد قرار می گیرد. البته به گفته گروه بهمن و سازمان ملی استادارد، کیفیت این خودرو افزایش یافته و کمتر شاهد گزارش مشکل مونتاژ از خریداران هستیم.

لیفان-5

تودوزی ترم داخلی دو رنگ خودرو باعث شده که بسیاری این طرح را بپسندند و افرادی از خرید آن امتنا کنند. زیرا افرادی هستند که تریم تک رنگ مخصوصا مشکی را بیشتر از رنگ مشکی- کِرِم می پسندند. امکاناتی مثل سانروف، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی راننده برقی، کروزکنترل، چراغ های جلو با نور لنزی و… سطح آپشنی بسترن را بالا برده و خیلی از مالکین این خودرو را بهترین گزینه موجود در بازار می دانند. نرمی سواری و صندلی های به نسبت راحت از ویژگی هایی است که خیلی از خانواده های ایرانی به آن اهمیت می دهند. ارتفاع کم خودرو به نسبت ماشین هایی مثل سراتو باعث شده تا افراد ساکن در برخی شهرستان ها کمتر به سراغ این خودرو بروند. زیرا اعتقاد دارند که در هر دست انداز شهری، جلو و کف ماشین گیر می کند و به مرور زمان آسیب جدی به خودرو می زند.
با همه این ویژگی ها، بسترن B50F قیمت ۷۶ میلیون و ۷۱۰ هزار تومانی را در سال ۹۴ تجربه کرده است و توانسته در بازه بین ۸۰ میلیون تومانی ها به عنوان یک خودرو چینی اما با کیفیت، فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کند.

لیفان-7
– لیفان ۸۲۰، خودرویی که در هر زمان تهدید به حساب می آید

نمی توان گفت که کمپانی لیفان یک خودروساز با کیفیت است. زیرا ما ایرانیان سابقه ۵۲۰ و ۶۲۰ را داریم و به هر حال با این خودروها نمی توانیم ادعای با کیفیت بودن لیفان را بپذیریم. ولی لیفان تصمیم دارد که با عرضه محصولی جدید نظر خیلی از ایرانیان را تغییر دهد. لیفان ۸۲۰، لوکس ترین محصول لیفان است که با قیمت ۸۲ میلیون تومانی، این روزها باعث شده که خیلی ها برای خرید آن دست نگه دارند. لیفان ۸۲۰ از هر زاویه تصویری متفاوت از خود به نمایش می گذارد. برخی آن را کمری، برخی دیگر سوناتا و حتی بعضی آن را به آلمانی هایی مثل ب ام و ۵۲۸ و آئودی A6 تشبیه می کنند. ولی واقعیت این است که طبق گفته کمپانی لیفان، پلتفرم این خودرو مشابه تویوتا کمری است و مهندسان لیفان، ۸۲۰ را بر مبنا کمری XV50 طراحی کرده اند. با این که کد موتور ۸۲۰ با LF شروع می شود، ولی خیلی ها از جمله مهندسان اعتقاد دارند که موتور ۲٫۴ لیتری ۱۵۸ اسب بخاری لیفان، نسخه «های کپی» موتور ۲AZ تویوتا بوده که بیشتر با گشتاور ۲۲۱ نیوتون متری خود ایفای نقش می کند. گیربکس لیفان شش سرعته اتوماتیک است که تا حد زیادی هماهنگی خوبی را با موتور دارد و با خاموش کردن ESP، می توانید صدای کاتاف موتور را به وسیله لغو عملگرهای کنترلی بشنوید. خاموش کردن این سیستم پایداری بهای گرانی را دارد. زیرا با لغو ESP، می توانید کم فرمانی زیادی را شاهد باشید. ولی وقتی که سیستم کنترل پایداری فعال است، فرمان را زیر دستان خود حس می کنید که خودرویی چینی را تا چه حد قابل کنترل کرده است. در کنار هندلینگ مناسب، وجود شش کیسه هوا هم به ایمنی خودرو می افزاید. سیستم های مثل سیستم شروع حرکت در سربالایی اتوماتیک، کنترل هرزگردی ابتدایی و… نشان می دهد که لیفان پارامترهای ایمنی را در این خودرو خوب رعایت کرده است. کیفیت داخلی و خارجی ۸۲۰ در حد یک ماشین ۸۲ میلیون تومانی مناسب است.

لیفان 820-10

ولی نباید فکر شود که چون شبیه کمری طراحی شده است، باید کیفیتی مثل آن را داشته باشد. سانروف، صندلی برقی راننده با گرمکن، کروزکنترل، مانیتور، دوربین عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای و… نشان می دهد که این خودرو از نظر امکاناتی در سطح بالاتری از رقبا قرار دارد. عملکرد و نرمی ۸۲۰ هم یکی از دلایلی است که باعث می شود این ماشین امروز در ایران با فاو بسترن B50F رقابت کند. طراحی زیبا این خودرو و فضای دلباز کابین، نکته ای دیگر است که می توان خرید این خودرو را به جای رقبا پیشنهاد کرد. همچنین گارانتی ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتری این خودرو یکی از ویژگی هایی است که با تعداد زیاد نمایندگی های کرمان موتور تکمیل می شود و باعث شده تا این خودرو با خدمات بهتری در ایران به فروش برسد.

لیفان-4

اگر چه لیفان ۸۲۰ و فاو بسترن B50F خودروهایی در یک کلاس به حساب نمی آیند، ولی قیمت نزدیک این دو خودرو باعث شده تا این روزها کسانی که قصد خرید خودرویی ۸۰ میلیون تومانی را داشته باشند، بین ۸۲۰ و B50F دو به شک باشند. هر خودرو مزیت خود را داشته و برای گروهی خاص طراحی شده است. بدیهی است که اعلام نظر یک طرفه در مورد این ماشین ها کاری سخت و دشوار بوده و باعث می شود تا واقعیت ها دور شویم. ولی باید در نظر گرفت که با توجه به نحوه فعالیت کرمان موتور، بزودی حجم انبوهی از ۸۲۰ به بازار تزریق می شود و آن موقع است که جایگاه بسترن به خطر می افتد. افرادی که آپشن را در کنار اتاق بزرگ می خواهند به راحتی سمت ۸۲۰ می روند. جوانانی هم که به دنبال خودروی جذابتر می گردند، راحت تر به خرید B50F اقدام می کنند. به هر حال می توان نتیجه گرفت که کم و بیش این خودروها در سال ۱۳۹۵ فروش خود را ادامه خواهند داد. فقط سوالی که مطرح می شود این است. اگر لیفان ۸۲۰ و بسترن B50F در یک بازه زمانی عرضه می شدند، آن موقع استقبال عمومی از کدامشان صورت می گرفت؟

لیفان-6
حسین دلاور و محمدمهدی تفضلی- روزنامه دنیای خودرو

146 دیدگاه

  1. اسم لیفان میارید کنار تویوتا کمری . و اءوودی و… . /ملت ما گرفتاره دزد و دقلل کاره که باید پول کمری بده ولی لیفان اسباب بازی سوارشه!!!!!

  2. اگر فقط بین این دو باید انتخاب کنیم، من ب شخصه لیفان 820 رو انتخاب میکنم. به دلیل موتور تویوتا که روی این خودرو نصبه. و البته خوش قیافه بودنش هم میتونه دلیل بعدیم باشه!!

  3. این مقاله بیشتر به معرفی میپرداخت و نه رقابت و مقایسه بلحاظ فنی در هر صورت خرید خودروی چینی با این دو برند بسیار غیر منطقی است وقتی میخواهید 80 ملیون بپردازید فکر چینی ها از ذهن هر خودروشناس واقعی حذف میشود و به گزینه های مرغوب بجای چینی ها که خود واژه چینی با کیفیت پایین و تقلب گره خورده ،می افتد بهر حال از لحاظ کیفیت 820 لیفان نتنها حرفی برای گفتن ندارد بلکه صحبت از کیفیت و زیبایی و اصالت و اصول طراحی قدری مضحک است در جاییکه طراحان این خودرو چنان کابین این خودرو را کوچک طراحی کرده اند که وقتی پشت رول اینخودرو قرار میگیرید پای مبارکتان زیر رول نمیرود حتی با بالا آوردن تا سرحد ممکن فرمان آمپرها بسیار ساده و یاد آور پراید هستن کیفیت نازل مواد مصرفی گویای قیمت گزاف این خودرو است در نمایشگاه اصفهان وقتی مسئول غرفه میخواست درب جعبه این خودرو را از داخل باز کند که برقی هم بود درب گیر کرد حاضران دلیل پرسیدند گفت چینی است
    خودروی بعدی فاو آسا بسترن بی پنجاه اف که یک کامیون برای حمل اسمش کافی بنظر میرسد دارای ظاهری متناقض است در جاییکه هد لایت های جلو از محصولات هیوندای کپی شده اما نمای چراغ های عقب و فرم شیشه و قوس کاپوت عقب کااسیک و درسبک و سیاق کاپریس و یا بنتلی است جنس داشبورد بیش از حد آدامسی و نرم و خریداران از صدای کوبش کمک های این خودرو نالانند بهنگام نصب مانیتور یکی از کاربران در سایت مجاور از تابش نور مستقیم خورشید به آن و ناخوانا بودن و نامناسب بودن محل قرار گیری شکایت داشت
    در یک جمع بندی خودروهای چینی به رقم ظاهر و طراحی های وسوسه بر انگیز و آپشن های مشتری پسند کیفیت نازلی دارند و دراین مدت بجای کار بروی کیفیت و استفاده از مواد مرغوب تنها به جلب مشتری و فروش بیشتر اندیشه کردند پس خرید خودروهای لیفان 820 و شاید پس از دوسال 920 و 1020 و …و نیزفاو آسا بسترن بی پنجاه اف و یا بی هفتاد در سال جاری عاقلانه نیست

    1. کاش یخورده منطقی نظر میدادی!
      احساسی برخورد کردن و رو هوا حرف زدن که کار نداره
      خیلی افراطی برخورد میکنی

    2. خیلی کامنت هات تکراری و غیر منطقیه . یعنی نخونده تا تهشو حفظم. سپهر جان حاظرم روزی 5 تا پیتزا بفرستم به دفترتون این بابا رو ممنوع الکامنت کنید. just kidding

    3. درب جعبه یه ماشین دقیقا کجا میشه!!!
      مگه گوشی رو میخواد آنباکس کنه!!!
      ?
      منم اصفهان پشت فرمون 820 نشستم ، با قد 186 خیلی راحت نشستم ، جاییم هم گیر نکرد??
      اما صحبتت درمورد کیفیت درسته ، برای 82 تومن بد بود.

    4. سلام جناب سن مارتین نظر شما رو خوندم اما قدری با تست تصویری که از این خودرو دیدم تناقض داشت مثلا در اون تست از جاداری اتاق تعریف کرده و همچنین طراحی صفحه کیلومتر رو زیبا دونسته و از کیفیت خوب ادوات داخلی گفته شده حد اقل نسبت به قیمتش و اتفاقا در اون تست چندیدن بار درب صندوق عقب رو هم باز و بسته کردند و مشکلی نداشت و هر بار باز شد همچنین گفته شده این ماشین در ایران حدودا 160 تا 170 هزار کیلومتر تست شده و دچار افت کیفیت محسوسی در بخش فنی نشده فقط چرم صندلیها مقداری کیفیت رو از دست دادن لینک اون تست رو هم واستون قرار میدم اگر دوس داشتین تماشا کنید
      http://www.aparat.com/v/CRejG

    5. برادر من شما که با ماشین های چینی اینقدر مشکل داری ، چرا تمام مطالبشون رو میخونی و نظر میدی.من نگران خودت ام ، خدای نکرده زیادی حرص میخوری کار دست خودت میدی.از ما گفتن.

  4. تمامی خودروهای فرانسوی که من داشتم اعم از 405 و 206 اتومات و زانتیا فقط 2 سال اولش بدون دردسر بود و ازشون لذت بردم. همچین که یه کم سیستم تعلیق و شاسی و موتور به هم بریزه دیگه ماشین میفته رو دور خرج تراشیدن. اگر اتومات باشه که دیگه واویلا! کلا از مکانیکهای قدیمی هم سوال کنید میگند خودروهای فرانسوی و ایتالیایی (نمونه بارزش زانتیا و فیات) خیلی بد تعمیر هستند.
    در مورد 405 و ال 90 و ساندرو این مورد نامحسوس تره چون این خودروها اصلا امکاناتی ندارند که بخواد خراب بشه! مثل تراکتور کار میکنند … به هر حال یک آپشنی باید روی ماشین باشه که خراب بشه دیگه! وقتی ال 90 و ساندرو کلا هیچ آپشنی ندارند چیشون خراب بشه!
    خودروهای چینی در بدترین شرایط این 2 سال رو بدون مشکل پشت سر میگذارند. مطمئن باشید. ضمن اینکه چینیها به سرعت در حال پیشرفت هستند. جیلی که یک روز با کمک وولوو اولین خودروی سواری رو تولید کرد الان خود کمپانی وولوو رو خریده! زمانی که ما داریم آشغالترین و زشت ترین خودروهای اروپای شرقی رو (داچیا ساندرو) رو با افتخار تولید میکنیم برلیانس داره با مشارکت ب ام و و پنین فارینا بهترین خودروهای ب ام و رو تولید میکنه. فاو داره بهترینهای مزدا رو تولید میکنه و جک داره با همکاری با بهترین مهندسان اروپا خودروهای کم نقصی تولید میکنه و ما همچنان با 40-50 میلیون پول نشستیم و میگیم چینی بده و در آرزوی خرید یک خودروی اروپایی هستیم با همین پول. رنو هم یه بار اومد از این ضعف ما سوء استفاده کرد و ال 90 بی امکانات و بدترکیب رو روانه بازار ایران کرد و در غیاب جک و برلیانس و دیگر باکیفیتهای چینی خوب فروخت. ولی این بار دیگه واسه فروش ساندرو به مشکل خورده. همون قیافه زشت و همون امکانات دیگه بعد از 6 سال فروش نمیره. آمار فروش برلیانس و ساندروی پارس خودرو اینو به عینه تشون میده.
    چینیها خوب دارند پیشرفت میکنند. به نظرم از امسال هر خودروی چینی که به بازار بیاد قابل تامله و قابل خرید. حالا برلیانس و جک و فاو که کیفیت خوبهای چین بودند از همون اول ولی الان لیفان هم با ایکس 50 و 820 داره به جمعشون وارد میشه. مطمئنم در آینده نزدیک حتی از ام وی ام هم خودروهای قابل قبولی خواهیم دید. کره ایها هم همینطور شروع کردند فقط به نظر میرسه راهی که ژاپنیها تو 50 سال و کره ایها تو 15 سال طی کردند رو چین تو 4-5 سال طی کنه.

    1. دوست عزیز اولا که فیات و رنو و سخت ترین ماشین های دنیا هستند که امتحانشون رو تو کل دنیا پس دادن و نیاز به توضیح مجدد نیست
      دوما شمایی که میگی تندر 90 و ساندرو چیزی نداره که خراب بشه من یه سوال از شما دارم:
      دیگه موتور و گیربکس و مابقی قطعات فنی تو همه ماشین ها وجود داره.آیا تندر 90 که شما مسخرش میکنی لازمه برای تعویض دیسک و صفحه به نمایندگی مراجعه کنه؟ در مورد لیفان X60 چه طور؟آیا سانروف و دکمه های روی فرمونش به دادش میرسه و نیازش به دیسک و صفحه که از مهم ترین ایرادات X60 رو برطرف میکنه؟شما خودتون حساب کنید این شرکت محترم لیفان مردمان کشور ما رو موش آزمایشگاهی خودش کرد و وقتی فهمید گیربکس لیفان ها ی X60 مدل 91 و 92 آشغال بود اقدام به تعویضش کرد.آیا مصرف سوخت صدی 12 برای جک J5 اتومات توضیح منطقی داره اون هم در سال 2016؟در حالی که ماکسیما اتومات V6 با موتور 3000 صدی 13 مصرف داره اون هم با تکنولوژی 16 سال پیش ژاپن!!!!
      تندر 90 و ساندرو هیچ اداعی بر آپشن دار بودن خودرو نداره.قبول دارم تندر حتی صندوق پران هم نداره.ولی تندر و ساندرو یه جمله دارن که بهش افتخار میکنن و اونم کیفیت فوق العاده فنی اوناهه
      برعکس چینی ها که هم تو مشخات فنی هم تو آپشن هم تو زیبایی و … ادعا دارن ولی تو هیچ کدومش هم موفق نیستند
      در ضمن موتور 1.6 لیتری تندر در 11 سال پیش 105 اسب بخار قدرت داشت ولی شرکت MG که جز بهترین های چینه و به قول بعضی ها حتی بریتانیایه در 3 سال پیش از موتور 1.5 لیتری MG3 فقط تونست 107 اسب بگیره اون مهم با گیربکس سه سرعته اوردرایو که آمریکا در دهه 80 در خودروهاش استفاده میکرد
      این یعنی چین هنوز حتی به تکنولوژی 10 سال پیش اروپا هم نرسیده
      قضاوت با خودتون

      1. بحث مقایسه ماکسیمای 120 میلیونی و خودروی چینی 40-50 میلیونی که نیست. اختلاف قیمت خودش گویاست.
        بحث مقایسه خودروی تولید اروپای غربی و چینی هم که نیست چون ساندرو تولید داچیای رومانیه که تکنولوژی رومانی اونم برای خودرویی که مدل سال 2008 بوده فکر نمیکنم از چین بالاتر باشه.
        حرف من در مورد خودروهای چینی جدید بود مثل برلیانی و ایکس 50 و 820 و بستورن. ایکس 60 که شما روش فوکوس کردی نسل قدیمی خودروهای چینی بود.
        در کل من نمیدونم صحبتهای من چه ربطی به ماکسیما و ایکس 60 و ام جی و اینا داشت!!! ضمنا اسب بخار به تنهایی نشون دهنده کشش موتور نیست. باید گشتاور تولیدی موتور در دورهای مفید هم بررسی بشه. نمیدونم چرا ما ایرانیها اینقدر زمان خرید خودرو تو کف قدرت موتور هستیم در حالی که 90 درصد خودروهای در حال تردد در اروپای غربی موتورهای زیر 1600 سی سی دارند و به قول شما توان زیر 110 اسب بخار. الان کل موجودی یک خودروساز رو به دلیل اینکه یه سالی یه موتوری رو یه ماشینش انداخته که 1500 سی سی بوده با توان فلان اسب بخار ببریم زیر سوال؟!؟!!!

        1. داداش منم نخواستم ماکسیما و جک J5 رو مقایسه کنم چون اصلا در کلاس هم دیگه نیستند
          فقط دارم میگم ماکسیما با موتور 3000 سی سی V6 متعلق به سال 2000 میلادی تو نمونه اتوماتش در شهر صدی 13 مصرف داره و جک J5 اتومات که حداقل 10 سال جدیدتر از ماکسیما طراحی شده با موتور 4 سیلندر 1800 سی سی صدی 12 لیتر مصرف داره!!!
          بحث من اینه که چینی ها هنوز به تکنولوژی یه دهه قبل ژاپن و اروپا هم دست نیافتند و هنوز راه زیادی برای عالی شدن دارند

      2. سلام
        دوست عزیز هرچند اینجا پست مربوط به لیفان و بسترن هست اما یه چیزی خواستم عرض کنم که خیلی ارتباطی به پست نداره اما چون بحث تندر 90 شد باید عرض کنم که من قبلا به مدت سه سال تندر 90 یا همون ال90 داشتم و قبل از خرید در بارش تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم که لوگان طراحیش مربوط به شرکت داچیا هست البته اینایی که وارد ایران شدن موتور و گیربکسشون رنو هست و مهمترین مزیت تندر 90 هم همین موتور و گیربکسش هست هر چند وقتی کولر رو روشن میکردم واقعا دچار افت قدرت و شتاب بسیاری میشد و کاملا محسوس بود و از نظر بدنه خیلی واسه من جذاب نبود مثلا هندلینگ بسیار بدی داشت و سر پیچ ها واقعا باید مراقب بود و یا وقتی سرعتتون به 100 میرسید صدای باد وارد اتاق میشد و ازار دهنده بود و در همون سرعت 100 صدای موتور زیادی وارد اتاق میشد البته نسبت به سمند که قبلا داشتم عرض میکنم و از ساده ترین امکانات بی بهره بود مثلا وقتی ماشین روشن بود و میخواستید درب صندوق عقب رو باز کنید حتما باید ماشین رو خاموش میکردید چون به گفته خودتون صندوق پران نداشت و همچنین شما وقتی دربهای ماشینی مثل سمند رو قفل میکنید درپوش درب باک هم قفل میشه اما در تندر 90 اینگونه نبود شما وقتی دربهای ماشین رو قفل میکردین درپوش درب باک باز میشد ( البته خود درب باک نه چون باید با سوئیچ خود ماشین باز میشد)و اینم بنظرم یه اشکال بود البته خب مزایاییم داشت مثل مصرف سوخت کم و ایمنی تصادف مناسب نسبت به قیمت و سال تولید و هماهنگی مناسب موتور و گیربکس و در کل نسبت به قیمتش کیفیت خوبی داشت اما خب این معایب ذاتی هم درش بود که عرض کردم و در موتور قدرت تولیدی موتور ام جی 350 و موتورk4m حرف شما درسته اما اینم در نظر بگیرید زمانی که تندر 90 با موتورk4m وارد ایران شد استاندارد الایندگی یورو 2 داشت ( هرچندالان در ایران یه یورو 4 ارتقاش دادن) و موتور ام جی استاندارد الایندگی یورو 5 رو تونسته پاس کنه به هر حال اینم باید در نظر گرفت ببخشید که زیادی حرف زدم و سرتون رو درد اوردم موفق باشید و خدانگهدار

        1. با سلام و عرض تبریک سال جدید و با تشکر از کامنت خوبتون
          تمام فرمایشتتون رو قبول دارم و چون خودتون هم تندر داشتید جای بحثی باقی نمیمونه
          کمبود آپشن های تندر کاملا صحیحه حتی اون مورد هم که فرمودید باد داخل ماشین میاد ماشین منم همین طور بود البته شانسی هم هست تندر دنده ایم اینجوری بود ولی تندر اتوماتم کاملا درزگیری شده بود
          فقط اون مورد که فرمودید روشن شدن کولر باعث افت قدرت میشه هر دو تندر من این مشکل رو نداشتند و به احتمال زیاد کمپروسور کولرتون ایراد داشته
          به هر حال همان طور که فرمودید این پست لیفان و بسترنه و صحبت در مورد لوگان خارج از حوصله خوانندگانه
          امیدوارم همگی سال خوب و پر برکتی داشته باشین

        2. خدا خیرت بده بالاخره یه نفر پیدا شد عیب و ایرادا و محاسن ماشینشو بدون تعصب و صادقانه بگه والا اگه تو مملکت ما ملت اینجوری بودن وضع مملکت اینجوری نبود انتخابات شرکت میکنن واسه رو کم کنی رای میدن این دسته که اون دسته رای نیاره، اون دسته تا این دسته رای نیاره!!!گوشی خریدنشون یه جور و….

    2. فروش ساندرو تا الان بی نظیر بوده و بزودی در زمره پر فروش ترین های بازار قرار می گیره.

    3. چون جناب امین تجربه شخصی خودشون رو نوشتن من هم تجربه شخصی خودم از داشتن ماشینهای فرانسوی رو مینویسم.405 به مدت 8سال , 206 به مدت 9 سال و 140 هزار کیلومتر ,زانتیا مدل 83 به مدت 7سال و 170هزار کیلومتر ,هیچکدام من رو اذیت نکردند .206 و زانتیا رو هنوز هم دارم موتور و گیربکس که اصلا آچار بهشون نخورده و سیستم تعلیق زانتیا که هنوزم پیشرفته ترین سیستم تعلیق در بین ماشینها تا 300 میلیون هست من تجربه به هم ریختن و اذیت کردن رو اصلا نداشتم.به دلیل لذت رانندگی ,نرم بودن و هندلینگ بالای زانتیا تا کنون تصور عوض کردنش اصلا به ذهن من خطور نکرده ماشین 160 میلیونی رو هم با چشم خریدار تست کردم متاسفانه کیفیت سواریش در حد زانتیا نبود هر چند بسیار ماشین خوبی هست.این تجربه شخصی من هست و امکان داره برای دیگران هم پیش اومده باشه و امکان داره پیش نیومده باشه و تجربه ائی به این خوبی از این ماشینها نداشته باشند .نمیشه حکم قاطع و کلی صادر کرد.
      در مورد این 2ماشین با این قیمتهای بسیار بالا برای یک ماشین چینی من اگر بخواهم تا 80 میلیون برای ماشین پرداخت کنم بجز زانتیا البته کم کارکرد و تمیز که یکی از پیشنهادهای همیشگی من هست با 60 میلیون یک ماکسیما مدل 86 با گیربکس دستی خواهم گرفت و 20 میلیون هم بعنوان پشتوانه همیشه سرپا و سرحال نگه داشتن ماکسیما پس انداز میکنم .ماشینهای با برند نیسان داشتم و میدونم استخوان فیل هستند و اگر تا حدی منطقی باهاشون رانندگی کنید به این سادگی به خرج نمی افتند مانند پاترول,رونیزو پیکاپ نیسان .ماشینهائی هستند که هیچوقت از چشم نمی افتند و نهایتا هم به ماشین کلاسیک تبدیل خواهند شد .
      ببخشید مطلب نامرتبط بود امیدوارم هر کدام از این 2ماشین را که انتخاب میکنید ازش لذت ببرید.چه بسترن و چه لیفان.

      1. در مورد قدرت موتور و گیربکس زانتیا و همچنین سیستم تعلیق فوق العاده اون هیچ بحثی ندارم و کاملا باهات موافقم. نرمی زانتیا رو هیچ ماشین زیر 200 میلیون تومنی نداره ولی به خرج که بیفته…

    4. دوست گرامی نمیدونم برداشت شما از خودرو چیه که کمپانی های چینی رو برتر از شرکتی مثل رنو میدانید شکی نیست که چینی ها به سرعت در حال پیشرفتند و ما در حال عقب رفت و هنوز داریم 405 و پراید تولید میکنیم اما شک نکنید که رنو بهتر از بهترین چینی هستش

  5. هیچکدوم!!!!
    تو رنج قیمت 80 میلیون به نظر من رنو فلوئنس دنده ای 2016 صفر کیلومتر و رنو داستر 2015 کارکرده از همه جهات به این چینی ها ارجعیت خرید دارند
    البته با پوزش فراوان از دوستاران چینی که کیفیت رنوی اروپا رو به چهره ی چینی ترجیح میدن

    1. البته فلوئنس دستی 2016 هم متاسفانه افزایش قیمت داشته به حدود 92 میلیون (90 میلیون در طرح فروش نوروزی)

    2. فلوئنس البته ماشین خوبیه و حرفی نیست ولی مثل اکثر ماشینهای وارداتی قیمت غیرمنطقی داره. رده قیمتی 70-80 میلیون و بالاتر، رده قیمتی خودروهای لوکس و نیمه لوکس میشه و تبعاً کسی که چنین رقمی برای خودرو میخواد هزینه کنه انتظار داره که رگه هایی از لوکس بودن توی ماشینی که سوار میشه وجود داشته باشه که متاسفانه توی رنو فلوئنس دستی تقریباً چنین چیزی دیده نمیشه.

  6. باز این جناب سانمارتین با اون ذهن معیوب و بیمارش از خودشون نور افشانی کرده و همون مطالب تکراری و تو دیواریشونو اینجا هم مکتوب کردن تا مهری بزنند بر اندک کسانی که سرشون بلند نمیکنن و نمیبینند که صنعت خودرو سازی چین در حال پیشرفت سریعیه و چه بخواهیم و چه نخواهیم ایران از اولین بازارهای خودروهای چینه و صد البته لیفان 820 و بسترن از خودروی درجه یک چینی است که با کیفیت نسبتا خوبشون بما نشون داد که طی همین چند سال اخیر صنعت چین رو به رشده.و اما مقایسه دو خودرو:بنده بسترن رو بدلیل کیفیت اثبات شده طی این یکسالو نیم که به بازار امده به لیفان با توجه به پیشینه و تولیدات دیگر لیفان با توجه به کیفیت نه چندان مناسبشان ترجیح میدم.و اما یک سوال از جناب سانمارتین همه فن حریف:شما چه ماشینی سواری دوست عزیز؟اصلا ماشین داری ؟من با 37 سال سن حداقل تجربه 20 نوع ماشین مختلف دارم.شما چی سوار شدی ؟احیانا نکنه دوچرخه سواری و در حصرت یک چهار چرخ….خخخخخخخ

  7. فکر میکنم در حال حاضر نزدیک به یک میلیون چینی سوار در ایران داریم که هر کدام به دلایلی این خودرو را به خودروهای دیگه ترجیح دادند.ادم باید به عقاید دیگران هم احترام بگذاره .اینکه با برخوردهای بد و نظرات منفی بدهیم که هیچکدام پایه تجربی و علمی نداره نشان از شخصیت مریضگونه طرفه که با هیچ منطقی سازگار نیست .نمونه بارزش جناب سانمارتین.همه دوست دارن ماشین با برندهای مطرح و با کیفیت جهانی سوار بشن ولی در حال حاظر وضعیت ایران شرایط حاظرو رقم زده که امثال من مجبور به انتخاب خودروی چینی شده ایم.جناب سانمارتین شما با اون اطلا عات مهیر العقولت تشریف ببر همون سایتهایی که ماشینهای باب میلتو تست میکنن.دوست عزیز اخه اینجا چکار داری به ما چینی سوار؟چه اصراری داری که اینجا حضور داشته باشی ؟

    1. !_جناب مجید خان عزیز این ذهنیت غلط که میفرمایید آدم باید (باید) به عقاید دیگران احترام بذاره یک سخن و کلام بسیار اشتباه و چرندی هست که متاسفانه هر کی نمیتونه به صورت منطقی از افکار و عقایدش دفاع کنه این مغلطه رو بیان میکنه
      تو هند مردم اعتقادشون اینه که گاو رو باید پرستش کرد واصلا نباید بی احترامی و توهینی به اون بزرگوار بشه !!!! ،آیا شما به عقیدشون احترام میزارین یا به حالشون تاسف میخورید
      2_خرید ماشین چینی فعلا و در زمان حال اصلا منطقی نیست به خاطر افت بسیار زیاد قیمت ،کیفیت پایین نسبت به خودروهای اروپایی و…،خدمات پس از فروش ضعیف وخواب غیر معمول ماشین در نمایندگی هنگام خرابی، و مهمتر از همه عدم رضایت از خریدی که انجام
      میدیم ،البته بعد از چند ماه
      بنده خودم ماشین چینی خریدم (جیلی)ولی باور بفرمایید بعد ازچند ماه از خریدم ناراضی بودم که مهمترین دلیلش عدم راحتی و آسایش در هنگام رانندگی بود تا جایی که دوباره به همون سمند مدل 88 راضی شدم

  8. بنده بسترن سوارم و یازده هزار کیلومتر تجربه سواری با این ماشینو دارم.چند مسافرت جاده هم داشتم و همجور ماشینو تست کردم که از هر لحاظ بسترن سربلند بیرون اومده.دوستان توجه داشته باشید شرکت فاو سابقه 60 ساله توصنعت خودرو داره و اولین خودرو ساز چینه.لیفان 820 از نزدیک دیدم جنس متریال داخلیش از بسترن پایینتر بود ولی اتاقش با توجه به پلت فرم کمری بزرگتر از بسترن و همچنین آپشنهای بیشتری داره.والبته موتور قویتر.ولی یک مزیت بزرگ لیفان گارانتی 5 سالش نسبت به گارانتی 2 ساله بسترنه.بسترن جواب خودشو تقریبا پس داده باید ببینیم لیفان چطوره

    1. ما هم ۱۵ماهه بسترن داریم و ۳۰هزارتا راه رفته و مشکلی نداره اما گارتنتی‌اش ۶۰هزار یا ۳ساله!خوشحال باش!

  9. والا بشخصه بازه قیمتی 50 تا 100 میلیون رو بازه قیمتی باخت می دونم ؛ البت نظر شخصی منه اما هر جور حساب می کنم هیچ کدوم از خودرو های صفر بین 50 تا 100 تومن نسبت به پولی که بابتشون داده میشه به دل ادم نمیشینن

    چینی ها اگه هر چقدر امکانات و ظاهر داشته باشن واگه ماشینم ماشین خوبی باشه و اذیتتون نکنه و خودتونم از امکاناتش راضی باشین در نهایت یا دائم استرس چینی بودن ماشینو دارین و با کوچکترین سروصدایی می گین ماشین چینیه… یا یکی پیدا میشه که چینی سوار بودنتونو یادتون بندازه (که گل سرسبدشون و خوباش که با توجه به قیمت عاقلانه تره خریدشون تو شاسی ها جک اس 5 (نسبت به تیگو) و تو سدان ها هم بی 50 اف و جی 5 و بزودی هم 820 )

    اروپایی ها و کره ای هایی هم که میشه خرید ماشینای مثل داستر تیولی و سراتو سایپا و موارد حداقلی مشابه اس که با توجه قیمتی که دارن خریدشون کار با مزه ای به حساب میاد
    مثلا هیوندای ای 20 با قیمت 85 میلیونی ؛ که حتی اگه این ماشین نهایت کیفیت و امکانات هم باشه که نیست!! بازم کلاس بدنش و سیاست سازنده اش طوری بوده که شما هیچ وقت احساس نخواهید کرد سوار ماشین 85 تومنی هستین
    ینی تمام خودرو های معتبر تو این بازه جزو رده پایین های برند خودشون هستن و شما فقط یه مارک خریدین که مطمئنا به برادر های گرونتر خودش نمیرسه و در نهایت نا امید میشین

    به عقیده من یا یک دست دوم تر تمیز پیدا کنین و یا اینکه پس انداز کنین و بودجه تون رو بالای صد تومن برسونین
    اما اگه نگاهتون نسبت به ماشین “واقعیه نه رویایی “و به حرفای بیمار گونه دیگران اهمیت نمی دین و از طرفی قرار نیس سوییچ ماشین رو چهل سال دیگه با افتخار به عنوان ارث به نوه تون تحویل بدین ( چیزی که فک کنم خریداران ساندرو و ال نود تو ذهنشون داشتن )
    به عقیده من هر ماشین چینی که شما بخرین به مدت میانگین سه سال بی دردسر براتون کار می کنه و شما از امکاناتش لذت می برین فقط در صورتی که بخواین بفروشین یا باید پشیمون شین و به همون نوه فکر کنین 🙂 یا اینکه یه افت قیمت خفن رو قبول کنین

  10. با سلام
    انتخاب کدوم یک از این دو خودرو کاملا سلیقه ای هسته
    اما نظر من بیشتر روی 820هسته چون درکنار
    ظاهر مدرن به ابشن های خوبی مجهز شده
    و در تست سرعت این دو خودرو لیفان سریع تر بوده اما باید توجه داشته باشیم اگه کیفیت مهم هسته بسترنB50fدر مقابله با 820عالی هسته ولی مردم ما این روزا به دنبال کیفیت نیستن ولی اگه بودن بسترن انتخاب بهتری بود به علاوه خدمات پس از فروش بیشتر و بهتری داره البته باید منتظر کیفیت عمل لیفان هم باشیم

  11. قیمت لیفان 820 در کاملترین مدل در خود چین119800 یوان است.
    اما بسترن B50Fگرانتر و برابر 122800 یوان میباشد.
    هر ارزانی بی علت نیست هر گرانی بی حکمت نیست.
    حالا براساس ذائقه و صلیقه انتخاب نمایید!!

  12. من خودم بسترن B50f دارم و نزدیک به 8 هزار کیلومتر باهاش راه رفتم نمیگم مشکل نداشته که داشته ولی مشکلاتش ذاتی نبوده و رفع شده و در کل ازش راضی هستم. ولی در مورد 820 اگه به دور از تعصب بخوام حرف بزنم لیفان 820 هم حرفهای زیادی برای گفتن داره و به نظر لیفان سرمایه گذاری عظیمی روی این ماشین کرده که با 820 وارد محدوده خودروسازان درجه یک چین بشه. البته از نظر اعتبار به نظر شرکت فاو نسبت به لیفان اعتبار و سابقه بهتری داره و با خودروسازان معتبرتری توی سطح دنیا همکاری داره ولی لیفان هم به نظر در حال پیمودن پله های ترقی به صورت چند پله ای هست. یکسری مزایا بسترن داره و یکسری مزایا لیفان 820 که هر کسی باید خودش سبک سنگین کنه و تصمیم به خرید کنه:
    1- از نظر قیمت توی بازار چین نسخه های فول آپشن این دو ماشین ( که توی ایران هم تقریباً همین نسخه ها ارایه میشن) تقریباً یک قیمت هستند. لیفان 820 مقدار کمی نسبت به بسترن ارزانتر هست. توی بازار ایران البته وضعیت کمی متفاوته و لیفان 820 اندکی از بسترن گرانتر هست.
    2- هر دو خودرو روی پلتفرمهای معتبری ساخته شدند که البته به روز نیستند ولی نهایت تا ده سال پیش این پلت فرم ها روی خودروهای درجه یک دنیا استفاده میشدند.
    3- هر دو خودرو از موتورهایی استفاده میکنند که از موتور خودروسازان درجه یک دنیا کپی و ارتقا پیدا کرده که البته باز هم این موتورها به روز نیستند ولی نهایت تا ده سال پیش روی خودروهای معتبر استفاده میشدند.
    4- هر دو خودرو طراحی ظاهری به روزی دارند و اگر ایرادی هم به طراحی خودروها وارد باشه جزئی هست وبیشتر سلیقه ای هست. طراحی خودروها هیچکدام حس یک خودروی چینی را ندارد و از نظر ظاهر با خودروهای غیر چینی قابل رقابت هستند.
    5- از نظر گیربکس هم هر دو از گیربکسسازان معتبر غیرچینی بهره برده اند. هر دوگیربکس شش سرعته تیپ ترونیک استفاده کرده اند با این تفاوت که بسترن از شرکت معتبرتری برای گیربکس استفاده کرده که به نظر در این جا کفه ترازو به نفع بسترن هست.
    6- از نظر جنس متریال داخل کابین به نظر کمی کفه ترازو به نفع بسترن باشد.
    7-از نظر امکانات به طور واضح کفه ترازو به نفع لیفان 820 هست و امکانات لیفان با توجه داشتن مواردی مثل مانیتور مجهز به سیستم نویگیشن ، دیلایت ، سنسورهای نور و باران ، ایربگهای پرده ای، سیستمهای کمکی esp ، bas ، سیستم شروع حرکت در سربالایی و کنترل سرعت در سرپایینی همه نشان دهنده برتری کامل لیفان 820 در برابر بسترن هست.
    8- با توجه به امکانات بیشتر لیفان 820 در بخش ایمنی در مقایسه با بسترن به نظر کفه ترازو به نفع لیفان هست اما نکته قابل تامل در این مورد اینست که لیفان با وجود این همه امکانات که به نظر باعث برتری آن نسبت به بسترن میشود فاقد تست تصادف هست ؛ هر چند نتایج تست تصادف بسترن هم خیلی درخشان نبوده و موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف چین نشده. به هر حال به نظر میرسه که در بخش ایمنی لیفان به روزتر و جلوتر از بسترن باشه.

    مواردی دیگری هم هست که توی متن اشاره شده و اینجا تکرار نمیکنم.
    به شخصه اگر دوباره قصد خرید داشته باشم حتماً روی لیفان 820 هم فکر خواهم کرد ولی اینکه نهایت کدوم رو انتخاب میکردم نمیتونم به صورت قطع و یقین بگم و نیاز به تحقیق بیشتر هست.

  13. در آینده ای بسیار نزدیک قیمت چینی ها شکسته خواهد شد افرادیکه از بنده بعنولن بیمار یاد میکنند چون چینی سوار هستند و صحبت های بنده به ذائقه چینیشون خوش نیامده و حس ترش کردن به آنها دست داده باید آگاه باشند که بنده نه از سر خصومت و عداوت بلکه از روی حدس و گمانه زنی عای اقتصادی و تحولات بازار یک دگردیسی باید به شما متذکر شوم که بزودی قیمت چینی ها شکسته خواهد شد به چندین و چند دلیل حال خود دانید با 80 ملیون پول چکار کنید البته شاید این پول برای عده ای از چینی پروران رقم قابل توجهی نباشد که در این صورت میتوانند هرطور شده به جیب سرمایه گزاران و عیادی آنها سودهای سرشاری واریز کنند و در نهایت یک خودروی کاملا فیک با نازلترین کیفیت و تست نشده در هیچ آزمون و مجله و نهاد معتبری را بعنوان یک خودروی شیک و با کلاس و قابل قبول بپذیرند در واقع حتی چینی سواران خود میدانند با چه معضلی روبرو هستند اما خود را با این حکایت دروغین راضی میکنند بهر حال آینده همه چیز را مشخص میکند از تعطیلی خط مونتاژ برلیانس تا ارزان شدن انواع و اقسام چینی ها

    1. ممکنه در سال ۹۶ این اتفاق بیفته!
      افت قیمت چینی ها هم هست و پیش بینی نمی‌خواد حتی برای آسا!
      اما خودرو فیک و بی‌کیفیت و تست نشده اشتباهه!
      هم‌کیفیت داره هم نو مجله های مختلف اماراتی٬ برزیلی ٬ روسی و… تست ماشین های چینی هس و تو همین سایت های ایرانی ترجمشون هس!

    2. شما چه کاره ای که تحلیل اقتصادی می کنی ؟ بنده با چندین سال سابقه اقتصادی نه با حدث بلکه با یقین خدمتتون عرض می کنم حضور چینی ها روز به روز در این بازار بیشتر میشه و اتفاقا مشتریان بیشتری خواهند داشت …

  14. هیچکس مخالف پایین اومدن قیمت خودرو نیست .بنده نیز با وجود اینکه ضرر زیادی متقبل میشم ولی با این حال با توجه به اینکه در صورت ارزانی خودرو انتخابهای بهتری رو پیش رو دارم از پایین اومدن قیمت خودرو استقبال میکنم.ولی متاسفانه افرادی که این تصور را دارن اشتباه محض میکنن و پیشبینی اشتباهی میکنن.تصور من اینه که امسال بازار خودرو متعادل شده و شرکتها داخلی بدون پایین آوردن قیمتهابا شرایط فروش متنوع به رقابت با یکدیگر میپردازن .پس دوست عزیزی که یکسال صحبت از پایین اومدن شدید قیمتها میکنی .بر اساس پیشبینیهای بی اساس که هیچگونه بار کارشناسانه نداره قیمتهارو نمیتوان پایین آورد.بازم بشما توصیه میکنم مطالعتو بیشتر کن وبر اساس شرایط بازار پیشبینی کن نه بر اساس چیزی که دلت میخاد

    1. آقا شما که بسترن دارید لطفا بفرمایید کولر ماشین شما آیا خنکی و پرتاب ماشینهای دیگه رو داره؟من حدود چند ماه میشه بسترن دارم و در جنوب زندگی میکنم اصلا از وضعیت خنکی فاو راضی نیستم هوای گرم اینجا با کولر این ماشین همخونی نداره لطفا راهنمایی کنید

  15. جناب سانمارتین دقت کن پایین همه مطالبت لایکهای منفیت خیلی بیشتر از لایکهای مثبتته .این یعنی اینکه اکثریت مردم با نظرات مبتکرانه شما مخالفن.پس چرا اصرار داری جهت مخالف آب شنا کنی .بنظر من این دو تا دلیل داره یا دوست داری نظر همرو بخودت جلب کنی و دیده بشی که این مسئله باید روانکاوی بشه یا اینکه از جایی خط میگیری .دوست محترم بازار خودرو در ایران انحصاریه و دست افراد و نهادهای با نفوذیه که منافع خود را به منافع من و شما ترجیح میدن.با حلوا حلوا کردن شما دهن مردم شیرین نمیشه.شما درک درستی از موقعیت کشور نداری .تو این مملکت چی ارزون شده که این بار دومش باشه.اگر منظور اون چندتا خودرو مثل چانگان و زوتی سایپاست که ارزون شده بدلیل این بوده که قیمت گذاریشون اشتباه بوده و مردم ساده ما با اعتماد به سایپا سرشون کلاه رفته والان به قیمت واقعی رسیدن .اینجا ایرانه و واقعیتها شیرین نیست

  16. صد در صد بازار دست چینی ها خواهد بود
    آپشن های بروز و قیمت پایین یعنی برد چینی ها.
    ایران خودرو و سایپا؛ ماشینهای جدید اروپایی را با آپشنای ابتدایی با قیمت گزاف به هم میهنان عزیز خود ارائه خواهد کرد..

  17. قیمت چینیها نسبت به کیفیتشون خیلی زیاد و بالاست و همین الان هم بازار را باختن چون رفتن تو رنج 50 تا 90 میلیون که ظرف یکسال آینده ماشینهای خوبی به بازار خواهد آمد و همین الانم ماشینهای خوبی مثل سراتو و فلوئنس و لنسر و تیوولی در این رنج قیمت تولید میشن.چین اگر ماشینهای 20 تا 40 میلیون با کیفیت تولید کنه میتونه بمونه که این بازه هم متعلق به سایپا و ایران خودرو هست.

    1. قیمت ماشین های وطنی با توجه به کیفیت هاشون خیلی خووبه؟ شما قیمت جهانی ماشین هایی که نام بردیو با قیمت داخل حساب کن بعد ببین می صرفه یا نه!!!سراتویی مه سایپا داره می زنه که اکثر آپشن ها هم بر داشته 90 تومن می ارزه الان؟؟لنسر چی؟؟ اون می ارزه؟؟فلوئنس که حتما می ارزه؟نه؟؟؟ چین اگه تو خدرو سازی هیچی نداشته باشه اقلا از ایران سال ها جلو افتاده.

  18. آخه انسان عاقل یا شایدم آغل …تا حالا چی تو این مملکت ارزون شده که کارشناسی میفرمایید؟؟؟؟؟؟در بهترین و رویایی ترین حالت قیمتا ثابت میمونه تا تورم مهار شه و قدرت خرید مردم افزایش پیدا کنه که بعید میدونم ولی ایشالا که بشه و اما در مورد ماشین هم باید بگم به نظرم هیچ ماشینی تو مملکت ما به قیمتش نمی ارزه حتی اون خوباش ..ولی یکی از دوستان حرف قشنگی زد و منم کاملا باهاش موافقم که آدم هرچی داره مهم اینه بتونه ازش لذت ببره ولطفا هیچکسو عشق چینی و آشغال سوار و فیک پسند و….. خطاب نکنید .هرکسیم هر خریدی بکنه به خودش ربط داره چه میخاد اروپایی یا چینی یا …… باشه دمشم گرم و مبارکشم باشه .

    1. سلام دوست عزیز
      درسته اینجا سایت ماشینه اما واقعا مشعوف شدم از این ادبیات و لحنتون که انقدر زیبا بود و این طرز فکرتون نشون میده انسان متمدن و با شخصیت و با فرهنگی هستید که برای اندیشه و انتخاب دیگران احترام قائلید به جرات میگم این یکی از بهترین نظراتی بود که در طی این دو سال در دنیای مجازی خوندم واقعا میشه ازش کلی درس گرفت

  19. در ضمن به اسم بی ربط من توجه نکنید . ((قابل توجه مدیران خودرو )) که نوشتم اشتباه شد و از کامنت قبلی که انتقاد کرده بودم مونده.

  20. آقای کاوه خان بنده به هیچ عنوان مغلته نکردم و واقعیتهارو که امثال شما چشماتونو بستین و دوست ندارید ببینید بیان کردم.
    اگر شما ماشین خوبی نخریدی دلیل نمیشه همه ماشینارو بد بدونی.خیلی از هموطنان ما از ناچاری مجبور به انتخاب خودروی چینی می شوند .مثال میزنم تا ذهن بسته شما یک مقدار باز بشه:طرف 58 میلیون پول داره و تا الانم بالای 15 سال انواع محصولات ویران خودرو را سوار شده و با کمی پس انداز میره جک جی 5 میخره که اتوماته اتاقش بزرگه گارانتی داره و صفره .چون قدرت انتخابه غیر چینی نداره.پس شما هستی که بدون اینکه بتونی ماشینی با این قیمت که قدرت خرید اکثر دوستاران اتومات سوار است توصیه کنی چرند میفرمایی و مغلته میکنی.امثال شما درک درستی از وضعیت جامعه و اقتصاد کشور و وضعیت خودرویی حاکم ندارن.مطالعه کن عزیزم.

  21. در حال حاضر با کامنت شهرام موافقم که صحبت ایشان من بارها در کامنت های قدیمی اعلام کردم چین در حالی به رنج قیمت های 50 تا 200 ملیون پا گذاشته که خودرو های کیفی و دارای کلاس و اسلوب دقیق مهندسی با بازخورد خوب مشتریان در این رنج وجود داره مانند کیا سراتو هیوندای النترا تویوتا کرولا تویوتا راو 4 رنو مگان رنو سافران مگان جدید یا همون فلوئونس و در میان چینی ها ام جی gs و ام جی gt و ام جی 6 پس فقط افراد بخصوصی حاضر میشن 90 ملیون بابت خودروی کم عرض و ضعیف چری تیگو 5 که بسیار ضعیف تر از جک اس 5 هست پول پرداخت کنند من در میان چینی ها شرکت جی ای سی تقریبا و نه 100%بیشتر میپسندم چون بهر حال اسلوب طراحی و قدرت کافی همراه با گشتاور برای خودروهاش به ارمغان آورده اگه قرار باشه 100 ملیون بابت چینی پرداخت کرد با آینده کیفی و کمی و بازار دست دوم افتضاح به سراغ کره ای ها و ژاپنی ها رفتن منطق بیشتری داره اما بازهم میگم سلیقه ای هست و هرکسی بنا به سلیقه خودش به سمت چینی ها میرود

  22. با سلام.من بعد از چند سال هنوز با خودرو های چینی نتونستم کنار بیام.وای تنها خودرو چینی که دیدم و از نطر من به نصبت قیمتش ارزش خرید داره لیفان 820.البته این حرفو هوایی نمیزنم.هم باهاش رانندگی کردم هم تحقیقو این که شبیه بقیه اسباب بازی های چینی نیست.

  23. دوستان من 80 میلیون پول دارم لطفا راهنمایی کنید که با این پول سوناتای 2009 یا 2010 تمیز بخرم یا همین لیفان 820 به نظرتون آیا لیفان 820 در برابر سوناتا ارزش خرید دارد؟

    1. اگر این مقدار پول در بساط دارید با توجه به سلیقه و ام انات و کیفیت اقدام به خرید کنید
      لیفان شرکتی گمنام در سراسر جهان است و تنها کشورهای توسعه نیافته و جهان چندمی مانند ایران و زیمباوه چاد لیبی و آذربایجان و قزاقزستان و مصر و تونس موریتانی حاضر به خرید این محصول آنهم به نازلترین قیمت هستند حال آنکه برند های برتر ژاپنی و کره ای که هم بلحاظ کیفیت و کمیت و قابل اعتماد بودن شهره آفاق هستند گزینه های مناسبتری برای خرید هستند در این رنج رنو فلوئنس تیوولی سراتو و النترا و کرولا در مدل های کم کارکرد وجود دارند که از هر لحاظ کفه ترازو را سنگین تر میکنند

  24. یکی از دوستانم سوناتا 2007 خرید که بنده هم سوارش شدم و از تمیزی و سواری بیصدا ماشین با کیلومتر 180هزار تعجب کردم.تقریبا یه سه ماهی ماشینو داشت تا این که ماشین یاتاقان زد و نزدیک به 8 میلیون خرج گذاشت دست راننده.میخام بگم تون دوستانی که اصرار به خرید خودرو دست دوم دارند ریسک اینجور هزینه هایی رو هم بجون میخرند.پس معقول نیست با 70میلیون ماشینی بخری که به مثال هندوانه در بستت.

  25. من خودم یه برلیانس 320 دنده ای خریدم 45 میلیون و با این قیمت واقعا ازش راضیم ولی فکر میکنم کیفیت چینیها دیگه از اینی که برلیانس هست بهتر نمیشه. چون جک و بسترن هم سوار شدم همه در همین حد هستند. به نظرم خودروی چینی دیگه بیشتر از 45-50 میلیون دیگه اصلا خریدش توجیهی نداره. الان اینا رو باید 2 برابر پولشونو بدی و کلا از نظر تکنولوژی و ماهیت و اصالت در حد همون خودروی 45-50 میلیونی چینی هستند. به نظرم خرید هیچ کدام اصلا منطقی نیست.

  26. سلام
    متاسفانه تا اسم ماشين چيني مياد همه ميگن اه اه و پيف…اين در حاليه كه اصلا سوار خودرو چيني نشدند..من زياد براي ماشين هاي چيني تحقيق و سوار شدم و در مورد 820 براتون ميگم
    ليفان 820 موتور كمري 2008 با گشتاور قابل قبول تر ارائه شده..درست موتور 2004 هست و حدود 160 اسب بخار توليد ميكنه طراحي موتور قديمي ك نه ولي بهينه تر ميشد ارائه بشه…گيربكس با موتور هماهنگه دنده ها خوب و بدون ضربه به كابين عوض ميشه..كولر ليفان تو 620 خوب نبود ولي 820 متوسط ب سمت خوبه و كابين و خنك ميكنه…هندلينگ خودرو به لطف رينگ 16 اينچي بسيار عاليه و تو دست انداز جاده اصلا كابين تكان نميخوره.. از لحاظ صداي موتور من تا دور موتور 6000م ك فشار اوردم صداي موتور عادي مياد و هو هو نداره..در كل 83ميليون ميارزه .اينكه اسا يا ليفان چنتا نكته…اسا خودروي اسپرت و باارتفاع كم هست ولي ليفان خانوادگي تر و بزرگ تر ك حجم صندوق ار سوناتا بزرگ تر هست و برا مسافرت عاليه .. ب شخصه بخام تو رنج 80 ميليون ماشين بخرم مطمئنن اول ليفان 820 .. جك اس 5…سراتو…جيلي و سپس اسا

    1. اسم سراتو رو كه طراحش پيترشراير، طراح اسبق اءودى بوده، كنار اين چينياى اشغال ميارى . يه چراغش به كل خودروسازاى چينى ( ليوان- جك و لوبياى سحراميز و …) مي ارزه. شما مثل اينكه بعد پرايد سوار ليفان شدى برات كويت بوده…
      🙂

      1. باباتوهم چه تازه به دوران رسیده ایی هستی یعنی سراتوسایپاواست اینقدجذابه خخخخ??????ظاهراتوازپیکان پیاده شدی

    2. واقعا نظرتون خیلی قرض ورزانه بوده بسترن خیلی به مراتب از820وتمامی محصولات یکبارمصرف لیفان وجک بهتره وکم مصرف تروپرقدرت ترلیفان باموتوردوهزارچهارصدسی سی صدپنجاه هفت اسب بخارقدرت تولید میکنه ولی بسترن با هزارهشتصدسی سی حجم صدچهل دواسب بخاریه تناسب بگیرمتوجه میشی کدوم بهتره تازه ازبسترن صدپنجاه کیلوسنگین تره یکی دوثانیه گازخلاصم میخوره همین لیفان داره ادایه کمری رودرمیاره کمری باهمون حجم صدهشتادپنج اسب بخارقدرت تولید میکنه این کجااون کجا ضمنا شماسواربسترن شدین من باهردوشون رانندگی کردم لیفان به خواب بسترن هم نمیادتازه بسترن جادارترازلیفان لشه پراستهلاک شیک بودن بسترن دیگه جای خودشوداره پس سیعی نکنین بیخودی شایعه پراکنی وسیاه نمایی کنین مشخه که شماباکرمان موتوریه سرسری دارین مردم ماخوش بختانه خودشون اگاه هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا