اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

رونمایی از خودروی برقی اسپرت تویوتا

در پایان سال ۲۰۲۱، تویوتا با رونمایی از مجموعه کاملی از کانسپت‌های الکتریکی، تقریباً همه را شگفت زده کرد. مدل Sports EV اتفاقا یکی از آنها بود، و اکنون، تکاملی از این خودروی برقی در نمایشگاه موبیلیتی ژاپن معرفی شده است. این خودروی دو نفره که با نام FT-Se شناخته می‌شود، با افتخار برند Gazoo Racing را یدک می‌کشد و نسبت‌های یک خودروی اسپرت موتور وسط را دارد.

این خودرو همچنان رنگ نارنجی با سقف مشکی متضاد را حفظ کرده است. FT-Se به گونه‌ای طراحی شده که ورودی‌های عظیم هوا به همراه آینه‌ها و دستگیره‌ها را در خود جای دهد. ما لزوماً تا آنجا پیش نخواهیم رفت که بگوییم این یک نسخه تقریباً تولیدی از کانسپت اصلی است، به خصوص که تویوتا مشخصات فنی خاصی برای به اشتراک گذاشتن ندارد.

جالب اینجاست که برخی از تصاویر مجاور، این کانسپت را با یک بال ثابت بزرگ ترسیم می‌کنند که نشان می‌دهد تویوتا FT-Se را در یک نسخه پیست‌گرا نیز تصور کرده است. نوارهای نوری کشیده شده هم در جلو و هم در عقب، حس یک خودروی عریض را القا می‌کند.

در این کانسپت با کابین تماما جدیدی روبه‌رو هستیم. فرمان یوغ مانند با چند صفحه نمایش لمسی در کنار هم قرار گرفته‌اند که راننده از آنجا به تمام عملکردهای موجود دسترسی دارد. همچنین یک نمایشگر دیجیتالی کیلومترشمار پهن و مسطح در قسمت بالایی داشبورد، بالای فرمان نصب شده است.

بدون هیچ جزئیات مشخصی از تویوتا، فقط می توانیم امیدوار باشیم که FT-Se روزی به یک مدل تولیدی تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا