اخباراخبار خارجی

رونمایی از مک لارن 720S در نمایشگاه خودرو ژنو

کمپانی انگلیسی مک لارن از سوپر اسپرت جدیدی به نام مک لارن 720S (McLaren 720S) در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی به عمل آورد. این سوپر اسپرت که طراحی جذاب و خیره کننده ای دارد، از نمای جلو کاملا تغییر کرده و درب های آن به سمت بالا باز می شود. 720S که با کد P14 شناخته می شود، جانشین مدل 650S به حساب می آید که سه سال پیش در همین نمایشگاه معرفی شد. این سوپر اسپرت از شیوه نام گذاری نسل قبلی پیروی می کند، یعنی قدرت موتور مک لارن 650S برابر 650 اسب بخار و قدرت موتور مک لارن 720S معادل 720 اسب بخار است.

 

در فضای داخلی 720S شاهد طراحی جدید کابین هستیم که در آن کنسول میانی به سمت راننده متمایل شده است. از موارد جالب در کابین، می توان به نشان دهنده دیجیتال جدید اشاره کرد که صفحه نمایش تاشونده راننده (Folding Driver Display) نام داشته و پشت فرمان واقع شده است. این سیستم از دو طریق مختلف اطلاعات لازم را در اختیار راننده قرار می دهد:

  • حالت صفحه نمایش کامل (Full Display Mode) : در این حالت یک صفحه نمایش بزرگ در اختیار راننده قرار می گیرد که شبیه به سیستم کابین مجازی آئودی (Audi Virtual Cockpit) بوده و عقربه های دیجیتالی دارد که اطلاعاتی همچون دور موتور، سرعت، مصرف سوخت، وضعیت دنده و حالت سیستم تعلیق را نشان می دهد.
  • حالت صفحه نمایش باریک (Slim Display Mode) : در این حالت صفحه نمایش بزرگِ پشت فرمان جمع می شود و جای آن را یک صفحه نمایش کوچک می گیرد که فقط اطلاعات مهمی مانند وضعیت دنده، سرعت و دور موتور را روی نواری باریک نمایش می دهد. مک لارن می گوید این حالت مناسب افرادی است که می خواهند تمرکز بیشتری روی جاده داشته باشند و یا صفحه نمایش بزرگ و شلوغ را نمی پسندند.

علاوه بر این صفحه نمایش تاشونده، در کابین 720S شاهد یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی هم برای سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی (infotainment) هستیم.

مک لارن مدعی است که 720S نسبت به 650S از نظر راندمان آیرودینامیکی دو برابر بهتر شده و نیروی رو به پایین (downforce) در آن 50 درصد بیشتر شده است. در این سوپر اسپرت جدید، دیگر خبری از ورودی های هوای کناری مشهور مک لارن نیست و خط سقف 720S به جهت بهره مندی آن از شاسی فیبر کربنی جدیدی به نام مونوکِیج 2 (Monocage II) با مدل 650S تفاوت زیادی دارد. 720S از یک موتور 8 سیلندر V شکل جدید بهره می برد که 4.0 لیتر حجم داشته و به دو توربو شارژر مجهز است. موتور ذکر شده که با کد M840T شناخته می شود، می تواند 720S را ظرف مدت 7.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت رسانده و زمان 400 متر 720S رقم 10.3 ثانیه (0.1 ثانیه سریع تر از 650S) اعلام شده است. مک لارن مدعی است که با تغییرات اعمال شده در توربوشارژر های این موتور، توربو لگ نسبت به نسخه های قبلی کاهش یافته است. همچنین ترمز این مدل هم نسبت به 650S ارتقا یافته و از کالیپر ترمز های سبک تر و دیسک ترمز های کربن-سرامیک بهره می برد که می تواند این سوپر اسپرت زیبا را در عرض 4.6 ثانیه و مسافت 117 متر از سرعت 200 کیلومتر بر ساعت به توقف کامل برساند. یکی دیگر از سیستم های جدید بکار رفته در 720S، سیستم کنترل شاسی پویشگرای 2 (Proactive Chassis Control II) است که از طریق سنسورهای متعدد، شرایط جاده و لاستیک ها را تحلیل کرده و بسته به آن میزان ضربه گیری سیستم تعلیق را تنظیم می کند.

 

طرح مک لارن 720S می تواند سرآغازی برای سبک طراحی جدید مک لارن در محصولات آینده این کمپانی بریتانیایی باشد. انتظار می رود تا سال 2022، مک لارن 15 محصول جدید را معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا