اخباراخبار داخلیاسلایدربررسی

از رویای هفت میلیونی تا واقعیت هفتاد میلیونی

عرضه رنو سیمبل در ایران

نسل سوم تندر 90 سرانجام راهی بازار ایران می شود

شکوهی، مدیر بازاریابی نگین خودرو در زمینه عرضه رنو سیمبُل به بازار ایران گفت:” به‌زودی از رنو سیمبُل به‌عنوان یک سدان اقتصادی اروپایی با امکانات فراوان رونمایی خواهد شد و پس از آن شرایط فروش این خودرو با قیمتی در حدود 70 میلیون تومان اعلام خواهد شد.”

رنو سیمبُل خودرویی سدان است که با طول بدنه 4.35 متر و فاصله محوری 2.63 متر، فضای داخلی مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند ضمن آنکه ابعاد بدنه و فضای داخلی آن بزرگ‌تر از رنو کپچر  است. شرکت رنو فرانسه مدل سیمبُل را باهدف پوشش بخشی از نیاز بازار به خودروهای سدان طراحی و تولید می‌کند و در آن تلاش شده با افزودن امکانات رفاهی، طیفی از خریداران را که به خودروهای خانوادگی نیاز دارند و امکاناتی بیش از یک سدان معمولی می‌خواهند به خود جلب کند.

شکوهی در زمینه امکانات رفاهی رنو سیمبُل گفت:” برای ورود به بازار ایران ما مدل فول رنو سیمبُل را در نظر گرفته‌ایم و به این ترتیب این خودرو با بیشترین آپشن‌های رفاهی و با ایمنی بالا روانه بازار ایران خواهد شد.”

رنو سیمبل-2

رنو سیمبُل مجهز به سیستم ترمز ABS و EBD است ضمن آنکه برای آسایش بیشتر در جاده‌ها، به‌طور استاندارد مجهز به کروز کنترل و محدودکننده سرعت نیز شده است. علاوه بر این، سیمبُل با سیستم  تشخیص و هشدار وجود موانع در عقب خودرو عرضه می‌شود تا از این نظر نیز مشکلی در زمینه برخورد با موانع و عابرین وجود نداشته باشد.سیمبُل وارد شده به ایران به‌صورت استاندارد مجهز به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک است که می‌تواند دمای اتاق را با توجه به نیاز سرنشینان به‌صورت خودکار تنظیم کند ضمن آنکه سنسور دمای محیط نیز بر روی این خودرو نصب شده است. به‌علاوه سیستم صوتی سیمبُل نیز کامل است و اطلاعات موردنیاز راننده را از طریق یک صفحه نمایش 7 اینچی لمسی به اطلاع راننده می‌رساند و امکان کنترل آن از طریق دگمه‌های نصب شده پشت فرمان وجود دارد. سیستم صوتی این خودرو قابلیت اتصال به iPod و USB را نیز دارد.

بررسی این خودرو و قیاس آن با رقبا در این بخش از بازار نشان می‌دهد در داخل کابین، رنو تلاش کرده محیطی لوکس‌تر را نسبت به سایر سدان‌های این رده ایجاد کند و به این ترتیب فضای داخلی خودرو ترکیبی از دو رنگ مشکی و کرم است و رنگ کرم صندلی‌ها نیز به بزرگ‌تر نشان دادن فضای داخلی خودرو کمک می‌کند. از سوی دیگر این خودرو به زیر آرنجی در بخش وسط نیز مجهز شده است تا آسایش راننده را افزایش دهد.

رنو سیمبل

هر چهار شیشه سیمبُل برقی است ضمن آنکه شیشه راننده به‌صورت اتوماتیک و تنها با یک‌بار فشردن دگمه عمل می‌کند. به‌علاوه آیینه‌ها نیز در هر دو سمت برقی هستند. در فضای داخلی استفاده از تزیینات کرومی در اطراف خروجی‌های سیستم تهویه و دستگیره درب‌ها باعث می‌شود خودرو در کلاس بالاتر از رقبای خود قرار گیرد.

سیمبُل یک خودروی خانوادگی است و به همین دلیل صندوق عقب آن حجم بالایی دارد و به‌راحتی می‌توان بارهای بزرگ را در آن جای داد ضمن آنکه ارتفاع صندوق عقب نیز بلند است و به این ترتیب می‌توان از آن برای حمل بارهای حجیم نیز بهره برد. صندوق عقب این خودرو 510 لیتر گنجایش دارد اما در صورتی که فضای بیشتری نیاز داشته باشید می‌توانید با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب حجم صندوق را به 1257 لیتر برسانید ضمن آنکه برای ایمنی کودکان، صندلی‌های عقب قابلیت نصب صندلی‌های کودک بر اساس استانداردهای اروپایی را نیز دارند.

در نمای خارجی، سیمبُل سبک طراحی محصولات جدید رنو را دنبال می‌کند و نشان بزرگ رنو بر پیشانی آن نقش بسته است. این خودرو با هفت رنگ مختلف بدنه در ایران عرضه خواهد شد ضمن آنکه به‌صورت استاندارد سیستم روشنایی چراغ‌ها در روز (Day Light)، مه شکن جلو و عقب و رینگ آلومینیومی 15 اینچی بر روی آن نصب خواهد شد.

رنو سیمبل-3

مشخصات فنی مشترک با L90

رنو سیمبُل از موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپه بهره می‌برد که توان تولیدی آن 105 اسب بخار و گشتاور آن 145 نیوتون متر است تا سیمبُل توانایی کافی برای حرکت در مسیرهای شهری، جاده‌ای و کوهستانی را داشته باشد ضمن آنکه حداکثر سرعت این خودرو 175 کیلومتر در ساعت است. یکی از مهم‌ترین مزایای سیمبُل در زمینه راحتی و آسایش در زمان رانندگی، گیربکس اتوماتیک آن است. این خودرو به‌صورت استاندارد از گیربکس چهار سرعته اتوماتیک باقابلیت تعویض دستی دنده‌ها (تیپ ترونیک) بهره می‌برد و به این ترتیب در زمان حرکت در ترافیک شهرها عملکرد بسیار خوبی دارد.

بررسی بازارهای منطقه نشان می‌دهد رنو سیمبُل در کشورهای اطراف رقبایی همچون تویوتا یاریس و هیوندای اکسنت دارد که هر دو مدل نیز در بازار ایران عرضه می‌شوند و این در حالی است که سیمبُل با توجه به امکانات زیاد، قیمتی پایین‌تر از هر دو رقیب خود دارد.

تندر 90 جدید
شکوهی در پایان در زمینه شرایط عرضه این خودرو گفت:” این خودرو با گارانتی 5 ساله یا 150هزار کیلومتری از سوی نگین خودرو به‌عنوان نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران عرضه خواهد شد. قیمت تقریبی این خودرو 70 میلیون تومان است و فروش مشارکتی آن به‌زودی آغاز می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها انجام شده، نخستین نمونه‌های سیمبُل طی سه تا چهار ماه وارد بازار ایران خواهد شد.”

photo_2015-08-08_22-42-04

جمشید حسینی، مدیر عامل نگین خودرو اعلام کرد که قرار است رنو سیمبل در سه تیپ و در بازه قیمتی 67 تا 75 میلیون تومان به بازار عرضه شود. حسینی همچنین اشاره کرد که هم اکنون روند شماره گذاری خودروهای تحویل شده نگین خودرو حداکثر یک هفته است و این شرکت در سال جاری تنها به دنبال فروش نیست و قصد دارد تا 95 درصد رضایت مشتریان را بدست آورد.

photo_2015-08-08_22-42-10
در انتها باید گفت که سیمبل خودرویی شهری و به روز است که از نظر طراحی و فنی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و می‌تواند گزینه مناسب برای افرادی باشد که جهت استفاده خانوادگی و شهری خود قصد دارند خودرویی مطمئن و با برند اروپایی را سوار شوند و کیفیتی بهتر نسبت به رقیبان چینی را زیر دستان خود داشته باشند.

photo_2015-08-08_22-42-16

دنده6 : با توجه به اشتراک فنی سیمبل با تندر 90 اتوماتیک و تفاوت نه چندان زیاد در سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی این خودرو،شاید خرید آن چندان منطقی به نظر نرسد اما از طرف دیگر باید اذعان کرد که دوام خوب و کیفیت بالای این خودرو در کنار گستره وسیع خدمات پس از فروش تندر 90 می تواند دلیل خوبی برای خرید رنو سیمبل باشد که به هرحال خودرو بسیار زیباتری نسبت به تندر 90 به نظر می رسد و خودروییست که می تواند مزیت راندن یک خودرو خاص را با خدمات پس از فروش گسترده یک خودرو تولید انبوه داخلی همزمان داشته باشد.

 

56 دیدگاه

  1. وقتی با قیمت 75 میلیون میشه رنو فلوئنس وارادتی خرید کدوم آدم احمقی میره 70 میلیون پول این ماشین میده؟؟؟؟

    1. اولا” که مودب باشین. دوم اینکه رنو فلوئنس 75 تومنی گیربکس منوال داره و فلوئنس اتومات در پایینترین مدل 100 میلیون تومن قیمت داره در حالی که سیمبل با این قیمت قراره با گیربکس اتوماتیک عرضه بشه

      1. مسلماَ انتخاب های بهتری هم هست….!
        چرا این خودرو منتاژیان ما فقط فکر سودشون هستن….!!!!!!؟

      2. با سلام اقای عزیز انقد با آب و تاب تعریف نکنید این کاشین ال90 فیس لیفت شده هست با کمی آپشن .ترمز عقب کاسه ای -قدرت و گشتاور برابر با ال 90 و….

    2. دقیقا من هم به همین فکر میکردم ولی اینجا ایرانه پول 100 ماه کارمون می شه یه ماشینی که تو خارج از ایران پول 1 ماه کارشونه.

  2. از نظر امکانات دقیقا همون هایی رو داره که دنا داره. و حتی دنا در برخی موارد جزئی امکانات بیشتری ارائه میدهد. اما برتری این رنو با دنده اتوماتیک ان است.

    1. نه دوست عزیز! برتری این خودرو کیفیت اونه چیزی که اختلاف زیادی با دنا یا همون سمند فیس لیفت داره!

    2. دنا پليت و شاسي و قطعات پژو ٤٠٥ داره و فقطاپشن داره خدروي فرانسوي رو با جي مقايسه ميكني برادر من

  3. با تشکر از درج خبر رنو سیمبول در ترکیه و در بورسا مونتاژ و تولید میشه که کیفیت مثال زدنی داره و تفاوت بسیار محسوسی با نمونه های تولیدی پارس و ایران خودرو داره و اصلا قابل قیاس نیست صادرات ترکیه از برند رنو و نیسان به کشورهای رومانی لهستان بوسنی و اتریش و کشورهای اسکاندیناوی و حوزه کشورهای روسیه هست رنو سیمبل وارداتی دارای امکانات پایه خوبی هست اما اصلا خوب قیمتگذاری نشده موتور 105 اسبی برای یک خودروی اتومات زیاد جالب بنظر نمیاد عدم وحود سانروف هم مزید بر علت هست این خودرو در مقابل اکسنت و یاریس اصلا توان مقابله نداره البته در خارج از ایران همونطور که میدونید در این سگمنت پر فروش ترین خودرو و محبوب ترین هیوندایی اکسنت هست کهدبعلت طراحی زیبا تر آپشن های بیشتر و موتور قویتر و گارانتی بهتر در جهان بیشترین فروش دارهددر این کلاس اگه قیمت سیمبول 55 ملیون انتخاب میشد با قطعیت میشد در موردش گفت که بازار خوبی با توجه به وارداتی بودنش در دست میگیره اما قیمت 70 تومان کمی مایوس کننده هست

    1. این مزایا که فرمودید باعث میشه قیمت ماشین نسبت به نمونه مشابه داخلیش، همون تندر 90 خودمون دقیقا دو برابر گرونتر ازآب دربیاد. با این قیمت انتخاب کاملا معقولانه جیلی امگرند هست که تو تمامی موارد برتری های فاحشی نسبت به این ماشین اقتصادی داره. البته همه ی این معضلات در نهایت به خودزنی های خودمون تو صنعت خودرو برمیگرده…

      1. و البته دوستان قیمت این ماشین کمتر از 6 هزار دلاره که با یه حساب دودوتا چهارتا هر دلارش بیشتر از 10 هزار تومن آب میخوره! به این میگن خودزنی!!!

        1. دوست عزیز چرا الکی نظر میدی؟
          قیمت این ماشین تو امارات 38500 درهمه که میشه 10هزارو 500 دلار
          که بدون گمرکی و عوارض دولتی (30٪ ، شماره گذاری و بیمه و …) میشه 36 میلیون که با محاسبه گمرکی و عوارض دولتی میشه 63 تومن مابقی هم واسه گارانتی و سود شرکته

          1. دوست عزیز بهتره قبل از این که بنده رو این چنین به نظر الکی متهم کنید یک مقدار هم با انعطاف و نرمیت برخورد کنید. 6000 دلاری که بنده فرمودم در اصل ارزش Wholesale (فروش عمده) این خودرو هست که که نگین خودرو این قیمت رو پرداخت میکنه و پس از طی مراحل واردات خودرو رو به قیمت 70 ملیون تومن میفروشه. اون 10500 دلاری که شما فرمودید ارزش CIF خودرو هست که الزاما وارت کننده اون رو متحمل نمیشه و میتونه با ترفند هایی تا حد قابل ملاحظه ای اون هزینه رو کاهش بده.
            در ثانی قیمت Retail (خرده فروشی) این ماشین تو بریتانیا که مالیات به نسبت زیادی (فرمودم مالیات و نه گمرک) روی ماشین های مختلف اعال میکنه به خصوص مالیات آلایندگی و دی اکسید کربن خروجی (Emission Tax) که اتفاقا روی این ماشین قابل توجه هست با این حال قیمت خرده فروشی این ماشین تو دیلرشیپ های رسمی رنو تو بریتانیا 5995 پوند هست که اگر شما کمی تو سایت ها سرچ کنید حتی 4599 پوند هم پیدا میکنید اونم با شرایط و اقساط ویژه.

            ثالثا منظور بنده از خودزنی همین عوارض و مالیات ها و گمرکات بیهوده ی داخلی خودمون هست که یه ماشین فرضا 36 ملیونی رو بعد از واردات به 70 ملیون میرسونه. ماشینی که نه نسل قبل، بلکه نسل اولیه اش همچنان در کشور در حال تولیده و اون هم با افت کیفیت بسیار محسوس! این ماشین همون داچیا ساندرو سدان هست که چون ما نسل قبلی رو به اسم تندر در حال تولید داریم کمپانی محترم لطف کرده اند و به اسم رن سیمبل اقدام به واردات اون کردن. خودزنی از نظر من اینه که وقتی یه کمپانی فیسلیفتی رو روی ماشینش انجام میده، ماشین رو با همون قیمت تقریبی عرضه میکنه و نسل قبلی رو از خطوط تولید خارج میکنه درحالی که اینجا به خاطر همون عوارض و گمرکات عجیب و قریب و نبود نظارت کافی روی خودروسازان محترم، اونها همون ماشین نسل قبل رو همچنان تولید میکنن و در عوض برای به روز رسانی هایی که حق طبیعی مشتری هست دوبرابر پول دریافت میکنن. دقیقا مثل ماجرای 206 و 207. و البته در آینده 208. خودزنی یعنی وقتی تندر 90 تولید تو کشور داره تولید میشه، مردم بنده خدا مجبور باشن برای استفاده از نسل جدیدش دوبرابر پول بدن درحالی که خودروساز به سادگی میتونه بروز رسانی رو تو محصولاتش ایجاد کنه.

          2. نظر الکی اینه که یک فرد عادی تو جاهای مختلف دنیا مرسدس GLC300 2016 فول حدود 39900 دلار بخره در حالی که تو کشور ما با این پول در بهترین حالت میشه یه میتسوبیشی لنسر خرید. خواهشا انقدر ساده به هم توپ و تشر نزنید من فقط یه نظر ساده دادم شما به سادگی میتونستی یه دیسلایک بزنی ولی در عوض اینجوری فکر نکرده و از روی تعصبی که روی کلمه ی جیلی به کار بردم این رو گفتید. بله بنده جیلی دارم و با صد تا سند و مدرک میتون ثابت کنم حداقلش اینه که از جدید ترین نسل داچیا ساندرو رومانی به مراتب و با اختلاف فاحش بهتره. بنده با این پول میتونستم تو بازار کشور های عضو WTO به سادگی یه کمری فول بخرم اما به صدقه سر امثال جنابعالی که همینجوری الکی صحبت های بقیه رو رد میکنید همین جیلی نصیبم شده. یه تندر هم دارم. پس به سادگی میتونم در باره ی اختلافات دوتا ماشین نظر بدم

          3. در ترکیه هم قیمت پایه اش 38500 لیره که مدل عرضه شده در ایران فولترین مدلشه. البته امیدوارم نگین خودرو قیمت زیر هفتاد میلیون واسه این ماشین در نظر بگیره تا تعداد بیشتری از مردم توانایی خرید یه ماشین وارداتی اروپایی رو داشته باشن

          4. آقای محسن لطف کردی کلی توضیح دادید ولی آخرش هم خودتون بنا به گفته خودتون فرمودید 5995 پوند که همون 10هزار دلار میشه.دوم وقتی کسی میگه قیمت این ماشین کمتر از 6000دلاره استنباط همه اینه که قیمتی که خریدار میپردازه زیر 6000دلاره و حتی بعید میدونم کسی به فکرش برسه این قیمت مواد اولیه ماشینه.
            خلاصه کلام این ماشین برای کسانی که از مشخصات فنی ال90 خیلی خوششون میامد ولی با ظاهر و امکانات کم اون نمیتونستند کنار بیان ایده اله.بعدشم وقتی یه موضوعی مبتلابه جامعه هست نمیشه فقط در مورد یه ماشین بکارش برد.یعنی وقتی عوارض واردات در ایران قیمت ماشین را 2برابر و حتی گاهی 3برابر میکنه گفتن این که این ماشین در فلان کشور قیمتش نصف ماست هیچ دردی را دوا نمیکنه جیلی هم همین وضعیت رو داره ضمن اینکه کیفیتشم به پای ال90 نمیرسه و یه سری ایرادهای ذاتی هم داره .بله حساسیت شما کاملا بجاست چرا که همین سیمبل رقیب سرسخت جیلیست .در واقع جیلی هیچ شانسی در برابر سیمبل نداره.

          5. داداش تو از کدوم شرکت پول میگیری که همه ماشینا رو میگی ارزونه قبل از تحریما ب ام و 320 با گمرک بالای 100 درصد 74 تومن بود کمری 50 تومن حالا میگی این. به قیمته واقعا برای خودم متاسفم که با بعضی افراد تو یه کشور زندگی میکنم بهت پیشنهاد میکنم بری کره شمالی به گروه خونیت خوب میخوره

          6. تو از کدوم شرکت پول میگیری که میگی ماشین تو ایران به قیمته 36 ضرب در 1.4میشه 50 من واقعا متاسفام که با امثال تو تو یه کشور زندگی میکنم بهت پیشنهاد میکنم بری کره شمالی زندگی کنی خوب به گروه خونیت میخوره

        2. این همه زحمت کشیدید تایپ کردید که بگید ماشین چینی خودتون جیلی خوبه!؟ شما که انقدر سرتون تو حساب کتابه بگید جلیران چه سود تپلی تو فروش جیلی میکرده که 15 تا 26 میلیون تخفیف گذاشته رو مدلهای 2014 خودش!؟ همه گرون میدن جیلی ارزون میده!؟ بیشترین تخفیف رو گذاشته رو ماشیناش تا رو دستش نمونه! آخه تبلیغاتم حدی داره!

          1. خیر بنده همین اردیبهشت گذشته یک جیلی فول شرکتی با گیربکس دستی رو به قیمت 59 خریدم. و البته خودم هم به نحوه ی قیمت گذاری غیر منطقی و ناعادلانه ی جیلیران اعتراض دارم. اونها هم مثل نگین خودرو، و چه بسا بدتر فقط از روی انحصار ایجاد شده قیمت گذاری میکنن و خوب این قطعا ظالمانه است.

            اتفاقا از نظر من جیلی کف استاندارد و کیفیتی هست که یک اتوموبیل باید داشته باشه و هیچ چیزی به عموان فخر و … اصلا و ابدا نداره. و البته اگر لطف میفرمودید عرایضی رو که بنده به قول شما “این همه زحمت کشیدم و تایپ کردم” رو مطالعه مینمودید، متوجه عرض بنده میشدید که من نه تنها از داشتن این جیلی راضی نیستم، بلکه به وضعیت امروز که باعث میشه با 87 ملیون پول تنها یک تویوتا کرولا 2008 ارزان سازی شده ی چینی نصیب مردم بشه معترضم. این پول اصلا پول کمی نیست. همون قدر که 70 ملیون پول کمی نیست. اوضاع طوریه که مردم بینوا با 70 ملیون پول، به جای جدیدترین مدل گلف و فوکوس و اپتیما و … مجبورند یک ماشین اقتصادی تولید اروپای شرقی سوار بشن. و باز هم ما راضی میشیم و میشینیم تعری میکنیم که این ماشین اقتصادی اروپای شرقی دوبرابر قیمت واقعی اش برچسب قیمت خورده چون پیچ گوشتی ترکیه ای پیچ هاش رو سفت کرده و … و من بی نوا هم بلافاصله بعد از این که لب به کوچکترین انتقادی باز کنم تعدادی میان و سریع هزار جور تخریب میکنن انگار کمپانی رنو ارث پدرشونه.

            حالا چند کلمه با زبون خودتون صحبت کنم، عزیز من همین رنو مزخرفه، جیلی من هم از اون مزخرف تر. تا وقتی امثال من و شما بشینیم صب تا شب سر یه چیز احمقانه مثل این رنو ی دوزاری سر هم دیگه رو بکنیم همین آشه و همین کاسه. شما هم برو باز خوشحالی کن که آخ جون رنوی درجه سه ی اقتصادی منتاژ ترکیه با دوبرابر ارزش میاد، بعد سوار نشده و ندیده چنان به به و چه چه کنیم که درست مثل همین جیلی مزخرف کمپانی بیاد منت سر ما بذاره و قیمتش رو بکنه 90 ملیون.

            بعد رییس شرکت تولید کننده بیاد تو تلوزیون ملت رو خوار و خفیف فرض کنه و با پررویی تمام بگه مردم با 20 ملیون پراید هم از سرشون زیاده. تولید کننده ای که سالی 22 هزار نفر!!! از مردم مارو سینه ی قبرستون میکنه. بعد شما بشین از چهارتا تیکه آهن پاره تعریف کن که ملت هیچی نداری مثل رومانی ساختن و از اون سر دنیا به پول خون من و شما فرستادنن اینجا.

            والسلام!!!

          2. عزیز اولا اینکه چند کلمه با زبون خودتون باهاتون صحبت کنم لحن محترمانه ای نیست شما بفرض دکتر نیستین بقیه زیردست شما که حالا بخواین با زبون ما صحبت بکنید یا نکنید پس مراقب حرفاتون باشید فکر نکنم جالب باشه من الان بگم حالا کمی با زبون خودتون باهاتون صحبت میکنم!
            دوما داستان اینجوری نیست که فقط شما میفهمین و بقیه مردم نفهمن و شما الان اومدین ارشادشون کنین! نخیر از من و شما بهتر میدونن جریان چیه ولی چه ربطی به بحث این ماشین داره!؟ به به و چه چه!؟ کی همچین کاری کرده!؟ شما کامنتارو انگار درست نمیخونی!؟ این ماشینو دارن گرون میدن بقیه ماشینا ارزونن!؟ هیوندا ، کیا ، تویوتا و … تو ایران داره ارزون فروخته میشه!؟ جیلی اشغال چینیو دارن ارزون میدن!؟ همه مثل هم یکی دزدتر از اون یکی ولی خواهشا دایه عزیز تر از مادر نشو واسه بقیه اینجام حق و حقوق ملتو نمیدن که شما بخوای بگیری یا نگیری اگه نسبت به قیمت ماشینها معترضی مطلب جدیدی نیست تازه شدی مثل من و بقیه مردم پس جوری صحبت نکن که انگار بقیه نمیدونن داستان چیه و شما میدونی!

            والسلام!

    2. به عقیده من سیم بول ماشین خوبی میتونس باشه اگر میبود..
      در کل به قول دوست فهیم و ارزشمند پدالیه خودم جناب آقای استاد ارجمند مهندس دکتر احمد باگری یا همون احمت باکیری ، این خودرو اگر در حد لامبورقینی هارتاپورته میبود میتوان گفت به هر حال بهتر از تیراختور میشد آما در کول آزوربایجان بدون تیراکتور مومکن بود تیراکمون بزند..

      با سپاس،
      دوستدار شما سکینه حشمتی حشم دره از حشمت آباد. ملقب به آما کیک رویس رویز .
      تو پرانتز جهت اطلاع دوستان عزیزی که تمایل دارند زن ارزان و صیغه ای بگیرند ، بنده مدت ۴۰ سال است که در ظرف ترشی خوابیده ام اما همچنان منتظرم.
      یاشاسخین ازوربایوزان.

  4. از سوی دیگر این خودرو به زیر آرنجی در بخش وسط نیز مجهز شده است تا آسایش راننده را افزایش دهد /:
    هر چهار شیشه سیمبُل برقی است ضمن آنکه شیشه راننده به‌صورت اتوماتیک و تنها با یک‌بار فشردن دگمه عمل می‌کند /:

    من حرفی ندارم راستش. چیزایی که جناب شکوهی مدیر بازاریابی نگین خودرو از اونها به عنوان آپشن های یه ماشین با قیمت 70 میلیون نام میبره نشونگر دیدگاه این عزیزان نسبت به مصرف کننده ایرانیه.
    البته درسته که ارز ما ضعیفه و عوارض و گمرکات هم مزید بر علته ولی یه خودروی رومانیایی (این ماشین در اصل تولید داچیای رومانی هست و از لحاظ فنی از طرف رنو ساپورت میشه) که در ترکیه مونتاژ میشه و در اروپا نقش پیکان رو داره 70 میلیون باید به مصرف کننده ایرانی قالب بشه ؟
    70 میلیون معادل 30 هزار دلاره یعنی قیمت یه هیوندای آزرا در کشورهای مجاور
    هر چیزی یه حدی داره /:

  5. واقعا به عنوان يك ماشين براي اين برهه از زمان بيريخته هم طراحي داخل هم خارج واقعا طراحاش وقتي طرح رو اماده ميكردن تو چه فازي بودن! نه وجدانا؟

    1. عزیزم، اگه دقت کرده باشی، شاسی و اتاق این ماشین همون ال 90 (ال ممد!!!) هست و ابعادش و قالب درهاش و بقیه کاملا یکیه. فقط یه فیس لیفت ماجور روش انجام دادن!!
      حالا شما که با سلیقه هستش و فازت متفاوته، بگو چجوری میتونستن ال 90 بیریخت رو از این تمیزتر از آب در بیارن؟!!!

  6. قیمت منطقه ازادش ۳۵تومنه.میخوام یکی بخرم.پس قیمت ملیش همون ۷۰تومن در میاد.حداقل میتونم بگم نگین خودرو گرون فروشی نکرده.ولی خوب ۳۵میلیون اضافی داریم از جیب مبارک میریزیم به جیب دولت بابت عوارض وگمرک و…اخه چرا

  7. واقعا چرا ما باید دو برابر ارزش واقعی یک خودرو پرداخت کنیم؟ اگه تعرفه های گمرکی برای خودروهای بالای 150 میلیون تومان حذف بشه میتونیم سانتافه رو به قیمت حدود 90 میلیون خریداری کنیم که این قیمت تهدیدی هم برای تولیدات داخلی محسوب نمیشه و چینی ها هم بساطشون رو جمع میکنند.

  8. اصلا 70 تومن نمیارزه. ضمن اینکه یکی از دوستان گفت فلوئنس گیربکس دستی داره. خب داشته باشه! من نمیدونم چرا همه فکر میکنن گیربکس اتومات بهتر از دستیه. با 70 تومن رنو فلوئنس بسیار بهتر از سیمبله. ضمنا توان سیمبل 105 اسبه که حتی 2 اسب کمتر از تندره و این یعنی چندان جالب نیست!. در کل بیش از 60 تومن بهیج وجه نمیارزه.
    بنظرم ساندرو با 40 تومن- سیمبل 60- کلیو 70 تومن باشه میتونه فروش خوبی کنند.

    1. اقا رامتین تندر 90 هم 105 اسبه درواقع احتمالا همون موتور گیربکس تندر روشه. در مورد گیربکس اتوماتم به هر حال گرونتر از نمونه دستیه و برای کلان شهرهایی ازجمله تهران نعمت بزرگیه! درباره قیمت بنظر منم نهایت 60 میارزه

  9. در پی عزم مردم جهت نخریدن خودرو داخلی که بطور گسترده در شبکه های اجتماعی باعنوان

    ��خودرو صفر ممنوع��

    انتشار یافت و باعث کاهش قیمت بازار خودروهای داخلی و خارجی شد ،

    یکی از مدیران صنعت خودرو دریک برنامه رادیویی در توهینی آشکار به شعور مردم گفت;
    که مردم فکر میکنند اگر خودرو نخرند ، بعدا میتوانند بنز ۲۰ میلیونی سوار شوند!

    این تمسخر مشتری که جایگزین مشتری مداری در صنعت خودر داخلی شده است
    عزم مردم را تا کاهش واقعی قیمت محصولات ایرانخورو و سایپا جزم کرده و همچنان به نخریدن خودرو صفر ادامه میدهند.

    منتشر کنید تا نتیجه نهایی حاصل شود.

  10. سلام دوستان.
    من نمیدونم چرا اینقدر داخلش بی ریخت طراحی شده!!!
    البته خیلی سعی کردن نسبت به ال 90 متحولش کنن ولی بازم خیلی بی ریخته.
    نمایشگاه مرکزی نگین خودرو این مدل رو رونمایی کرده.
    و صد البته تزئینات و طراحی داخلی مدلی که در ایران اومده با عکس فوق کمی متفاوته. در عکس بالا دریچه های وسط گرد هستن و جنس پلاستیک دورشون ماته و هماهنگ با بقیه داشبورده . ولی در مدلی که به ایران اومده دریچه ها مستطیل هستن و یه پلاستیک براق دورش رو گرفته که خیلی جلف شده و از تو عکس داد میزنه چقدر نامرغوبه. و در ضمن یه ال سی دی هم زیرش نصب شده که هیچ هماهنگی با خطوط اطراف و قالب کلی داشبورد نداره، انگار که اضافه ست و اصلا قرار نبوده ال سی دی نصب بشه اونجا. این خودرو قراره از لحاظ قیمتی با جیلی و جک رقابت کنه. صد البته کیفیت موتور و فنی بهتری نسبت به رقبای چینیش داره ولی زیبایی هم فاکتور مهمی در انتخاب خودروست که از این حیث از دو رقیب فوق عقب می مونه.
    در کل بنده که خیلی ناامید شدم.
    ضمناً تصاویر کاملی از مدل نمونه که در نمایشگاه مرکزی نگین خودرو به نمایش گذاشته شده در سایت خودرو بانک موجوده.
    با تشکر از دنده 6 و سپهر عزیز.

  11. ابشناش منو کشته چهار شیشه برقی شیشه راننده اتومات اینه برقی. ای خاک…
    البته چنتا ابشن کم گفته چراغ داخل صندوق موکت صندوق. چراغ داخل کابین
    وای اجب ماشینی 100تومن می ارزه بریم بخریم تموم میشه یا میشه130تومن

  12. سلام دوستان.
    من نمیدونم چرا اینقدر داخلش بی ریخت طراحی شده!!!
    البته خیلی سعی کردن نسبت به ال 90 متحولش کنن ولی بازم خیلی بی ریخته.
    نمایشگاه مرکزی نگین خودرو این مدل رو رونمایی کرده.
    و صد البته تزئینات و طراحی داخلی مدلی که در ایران اومده با عکس فوق کمی متفاوته. در عکس بالا دریچه های وسط گرد هستن و جنس پلاستیک دورشون ماته و هماهنگ با بقیه داشبورده . ولی در مدلی که به ایران اومده دریچه ها مستطیل هستن و یه پلاستیک براق دورش رو گرفته که خیلی جلف شده و از تو عکس داد میزنه چقدر نامرغوبه.
    و در ضمن یه ال سی دی هم زیرش نصب شده که هیچ هماهنگی با خطوط اطراف و قالب کلی داشبورد نداره، انگار که اضافه ست و اصلا قرار نبوده ال سی دی نصب بشه اونجا.
    یه سری دکمه هم روی فرمون اضافه شده که به بدترین شکل ممکن طراحی شده.
    این خودرو قراره از لحاظ قیمتی با جیلی و جک رقابت کنه. صد البته کیفیت موتور و فنی بهتری نسبت به رقبای چینیش داره ولی زیبایی هم فاکتور مهمی در انتخاب خودروست که از این حیث از دو رقیب فوق عقب می مونه.
    در کل بنده که خیلی ناامید شدم.
    ضمناً تصاویر کاملی از مدل نمونه که در نمایشگاه مرکزی نگین خودرو به نمایش گذاشته شده در سایت خودرو بانک موجوده.
    با تشکر از دنده 6 و سپهر عزیز.

  13. قیمتش یک مقدار زیاده. حساب کنید نسبت به تندر 90 اتومات آپشنهای اضافه ای که داره شامل کروز کنترل مانیتور سنسور پارک عقب تهویه اتوماتیک سیستم محدود کننده سرعت دیلایت روکش چرمی غربیلک فرمان و چراغ راهنما روی آینه های جانبی است که سرجمع قیمتشون به 5 میلیون نمیرسه. فرض کنید به خاطر وارداتی بودن و نداشتن اشکالات مونتاژی هم دو سه میلیون توجیه اضافه قیمت داشته باشه و دو سه میلیون هم به خاطر فیس لیفت در ظاهر و داشتن قیافه بهتر ارزش بالاتر داشته باشه برای دو سال گارانتی بیشتر نسبت به خودروهای داخلی هم فرض کنیم باز دو سه میلیون توجیه برای اضافه قیمت داشته باشه. سرجمع حساب کنید تا حدود 12-13 میلیون تومان باید گرانتر از تندر 90 اتومات باشه یعنی در حدود 60 میلیون باید باشه نه اینکه مدل پایه اون بشه 67 و مدل فولش بشه 75 میلیون. تازه اینها با فرض قیمت مناسب برای تندر 90 اتومات در حدود 47.5 است که اینهم باز جای سوال داره. نسخه فول اپشن این ماشین 42.5 هزار درهم توی امارات قیمت داره که در حدود 38 تا39 میلیون میشه. یعنی قیمت 75 برای مدل فول توی ایران در حدود 2 برابر قیمت امارات میشه. جالبه که به طور مثال جک جی 5 توی امارات گرانتر از این خودرو هست و توی ایران زیر 60 میلیون ارایه میشه. درسته که توی ایران مونتاژ میشه ولی مگه چقدر اختلاف بین نمونه مونتاژ و وارداتی وجود داره؟
    به نظر من اگه کسی به هر دلیل نخواد سراغ ماشین های چینی با این پول بره باز هم خرید رنو فلوئنس دنده ای که تا چند روز پیش 75 میلیون توسط نگین خودرو ارایه میشد منطقی تره. درسته که گیربکسش دستیه ولی در عوض موتورش خیلی قویتره، قیافه به روزتری هم داره. گیربکسش هم 7 دنده است و نه 4 دنده و فرمان برقی هم داره. حدود 5 میلیون هم روی اون خرج کنی امکانات خوبی میشه داخلش بگذاری که کمی حالت لوکس هم بگیره.

  14. به نظر من شرکت نگین خودرو خیلی کم قیمت گذاری کرده. این خورو راحت تا 120 میلیون جا داره. میتونه با هیوندای الانترا و کیا سراتو رقابت کنه. همون آرم رنو خودش 40 میلیون میارزه!!! تازه وارداتی هم هست که اینم خودش یک آپشن خاص ـه. آپشن دیگه که دوستان نگین خودرویی یادشون رفت، وجود چراغ راهنما روی آینه های بغل ـه که این دیگه واقعاً لوکسسسسسسس و خاصـــــــــــــه. آدمُ یاد بنز میندازه.
    دستشون درد نکنه که با 75 میلیون ناقابل این امکانات رو در اختیار ما قرار میدن!

  15. تشابه اين خودرو با بنز اس 500 . هر دو 4 چرخ دارن. بدنه دارن. فرمان دارن . موتوردارن. آينه بغل دارن. بوق دارن. صندوق عقب. و … بنابراين براي فروش تا 3 ميليارد تومان جاداره

  16. دوستان جهت اطلاعتون واردات جیلی تمام شده و از این به بعد خودروی جیلی وارد نخواهد شد و برای تامین قطعات به مشکل خواهید خورد .

  17. الکی خوشیم-فکر میکردیم خودرو های خوش نام و مدلهای تاپشون رو دوباره- میتونیم زیر 100 میلیون ببینیم- با این اوصاف همچنان خودروهای چینی خواهند تاخت-شرایط و امکانات این خودرو در حد جک و لیفان و ام وی ام هم نیست- اونوقت 75 میلیون- خوب اختلاف قیمت زیادی با هم دارند-اگر فلوینس یا مگان اوتومات به قیمت حدود 80 بود اونموقع میشد گفت بخت چینی ها کم شده- ولی اینقدر اختلاف قیمت زیاده که اثری نداره- این خودرو اگر حدود 50 بود میتونست بازار خوبی داشته باشه و کمی بازار چینی هارو اذیت کنه-

  18. نگين خودرو هم به نظر مياد كه ميخواد گرونفروشي كنه ، نخريد تا مجبور بشن سودشون كم كنن، و قيمت بيارن پايين ، حالا نوبت شركتهاي وارد كننده خودروهاست كه با خريد نكردن خودروهاشون از طرف مصرف كننده ها ، قيمتهاشون درست كنن ،

  19. با درود
    با اینکه اتوموبیل های مورد علاقه برای نگهداری واستفاده قبل از سال 1980 هستنند ولی این رنو قیمت بسیار بالایی دارد عم قیت مدل
    Buick Verano باقیمت پایه 79798000 برای علاقه مندان اتوموبیل های جدید فکر کنم دوستان هم با من هم نظر باشند کع بیوک از نطر کلاس و کیفیت بسیار بلاتر از رنو قرار دارد
    به دوست عزیز کوروش وقتی من نیم بریتانیای نیم ایرانی هستم خواستاراید بگویم مدیریت بریتانیای بی نطیر نیست پس حس وطن پرستی ام چه میشود
    با سپاس
    دوستدار شما
    اما کیت رویس

  20. آخه خودشون حقوق ماهی دویست سیصد میلیونی می گیرن این براشون پولی نیست.
    یادمه مازراتی قسطی میداد (باشعار فروش ویژه) 100 تومن ماهی.

  21. بلی سرانجام بجز واردات سطحی و بازار سنجی کپتئور و 208 و 307 و 3001 و سلریو و سوئیفت و از نیسان آلتیما و نیسان جوک بصورت محدود و در یک برهه زمانی مانند آنچه در سالهای پیش وجود داشت (ورود 407 و کیزاشی و سیترین سی 5 و نیو سی 5 و آیودی a4 و فی آت سیه نا و ورنای اتومات و نیسان تیه نا..) و چندین و چند مدل چینی و برند جدید مانند همین بی وای دی یل همان (باآآید) و در آینده گاج و گریت وال اتومات حرکتی مثبت در شرف انجام نیست و دلخوشی به ارائه کیفیت بهمراه مدل جدید واهی و بدور از من طق است همانطور که آقایان قبل گفتند اگر قرار بود حالی به ملت غیور بدیم ما دست اندرکاران گدا پرور پیش ازین میدادیم پس منتظر اشکودای 45 ملیونی و فولکس جتا 70 ملیونی تیگوان 90 ملیونی و هندا فیت 60 ملیونی نباشید

  22. من فلوئنسE4فول گرفتم فکرمیکنم باتوجه به قیمت وامکانات فراوان وکیفیت بینظیر بهترین ماشین رنوباشه .همچنین نسبت به رقباش مثل کرولا که گیربکسش قدیمی ومزخرفه گیربکس cvt داره وامکانات بسیارکاملی داره که همه کاربردی هستن.کیفیت کابین عالی وخیلی جاداره .درموردگیربکسcvt مطالعه کنیدخیلی باگیربکسهای قدیمی فرق میکنه.

  23. این ماشین 40 م هم نمی ارزه….اگه مردم به نخریدن ماشین ادامه بدن مجبورن که قیمتا رو بیارن پایین…اخه چرا انقدر گرون مگه سر گردنه است؟؟؟

  24. دوستان واقعا این ماشینه تو سال 2015 ؟ دست مردم برسه 2016 .2017 خدا میدونه . و مطمعن باشید با این سرعت پیشرفت خودرو ها و اضافه شدن اپشن ها این خودرو تا سال دیگه مثل این میمونه بری به پیکان وانت بواس بزنی . بری تو شهر. چرا نباید دست به دست هم بدیم تا مجبور شن خودرو روز رو به قیمت واقعی بدن دست ما. تویوتا کمری در کانادا قسطی میدن 7 ساله ماهی 550 دلار

  25. رنو سيمبل چيزي نيست جز همان L90 كه فقط اتاقش عوض شده و بدليل اجحافي كه در اين كشور سالهاست در فروش خودرو به ملت مي شود بايد اينقدر گران خودرو بخريم البته وقتي ملتي اين ظلم را براحتي قبول مي كند و با بي تفاوتي پايمال شدن حقوقش را نظاره مي كند وضعيت همين است تا كي بايد با عوارض زياد و بي منطق واردات خودرو از خودرو ساز هاي بي لياقت دولتي حمايت شود ؟و در عوض به مردم براي سوار شدن خودرو مناسب اجحاف شود. اگر خودرو ساز هاي ما بعد از پنجاه سال سابقه هنوز نمي توانند ويا بهتر بگوييم نميخواهند با خودرو سازهاي دنيا رقابت كنند بهتر است درِ اين كارخانه هاي بي ارزش را گل بگيرند و در زمين هايشان شلغم بكارند كه مفيد تر است .خدا لعنت كند كساني كه به اين مردم اجحاف مي كنند و بي كيفيت ترين خودرو ها البته با قيمت خودرو هاي خوب و با كيفيت را لياقت مردم ايران ميدانند.

  26. دوستان این ماشین باید بجای ال 90 اتومات وهم قیمت با اون باشه اما اونوقت کی ال 90 میخره .بهمین خاطر وبدلایل دیگه که خودتون بهتر میدونیدگرون میفروشن

  27. سلام
    در اینکه قیمت این ماشین بال است شکی نیست ولی دوستان یک سری به چیتگر بزنند ببینید اصلا خودروهایی چینی دست دو رو کسی سراغش میره یا نه
    آگه تولید کننده های داخلی ما به خودشون زحمت میدانند و گیربکس اتوماتیک خوب هم رو ماشین ها نصب میکردد دیگه نیازی به این ماشین ها نبود
    در خصوص خود این ماشین موتور و گیربکس اون هم که همان ال ۹۰ که تو ایرانی ها خیلی خوب جواب داده ولی شرایط ایرانه که بجای اینکه نمونه داخلی ارتقا پیدا کنه باید نسل جدید نمونه خارجی رو دو برابر خرید
    هر چی باشه از چینی ها سر تره

  28. نگین خودرو خیلی شرکت بد قولیه. الان دوماهه که می خواهد سود مشارکت بده ولی امروز و فردا می کنه. به نظرم بهتره دیگه شماها گولشو نخورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا