اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدر

رکورد فروش برای جگوار مدل  E

به گزارش دنده 6 – جگوار مدل ۱۹۶۱ مدل E در یک حراجی به قیمت ۱.۱۴ میلیون دلار به فروش رسید که این رقم برای این مدل خودرو بی‌سابقه بوده است. کما اینکه در جریان این حراج، برای اولین بار است که یک جگوار مدل E به مشتری فروخته می‌شود.
این جگوار که در حراج لندن به فروش رسید چهارمین مدل رودستر با فرمان سمت راست است.
اولین مالک این رودستر بی‌نظیر، فرانک انگلستان بود که برنامه مسابقه اتومبیل‌رانی اسپورت این برند را در دهه ۱۹۵۰ اجرا کرد و بعداً مدیرعامل این خودروسازی شد.
جالب توجه است بدانید، جگوار دو نمونه اولیه مدل E جاده‌ای ساخت که از آن‌ها برای آزمایش داخلی استفاده کرد. فرانک انگلستان در آن زمان دستیار مدیر عامل شرکت بود و رودستر فرمان راست بعدی با مشخصات تولید را به خود اختصاص داد.  این موضوع باعث شد که این خودرو اولین خودرویی باشد که جگوار به مشتری فروخت. انگلستان همچنین این خودروی خود را خود را به مطبوعات و برای رویدادهای تبلیغاتی قرض داد.
این خودرو طی سال‌های ۱۹۷۵ تا ۲۰۰۲ چندین بار دست به دست شد تا اینکه شرکت خودروهای کلاسیک موتور یک بازسازی اساسی روی آن انجام داد که شامل تعویض یک کاپوت جدید مطابق با مشخصات اولیه بود. البته هنوز موتور خودرو همان است که بود.
این جگوار از یک موتور ۳.۸ لیتری شش خطی با سه کاربراتور SU استفاده می‌کند و ۲۵۶ اسب بخار قدرت دارد. همچنین دارای گیربکس چهار سرعته دستی است.  ترمزهای دیسکی چهار چرخ و سیستم تعلیق مستقل چهار چرخ از ویژگی‌هایی با تکنولوژی بالا بر اساس استانداردهای ۱۹۶۱ بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا