اخبار خارجیاسلایدرکیوسک

زیباترین خودروهای تاریخ به انتخاب دنده 6

در طول تاریخ خودروهای زیبای بسیاری تولید شده‌اند، اما برخی از آنها گویی مجسمه‌های خوش تراشی هستند که نمایان گر هنر طراحی خودرواند و به‌عبارت‌دیگر الهه‌های زیبایی صنعت خودرو به شمار می‌روند.

به گزارش دنده 6 – بر همین اساس من تمام خودروهای زیبای تاریخ را مورد بررسی قرار داده‌ام تا در نهایت شصت خودرو را انتخاب کنم که در طول سه بخش می‌خوانید.

۱.رولزرویس فانتوم I Jonckheere کوپه (۱۹۲۵)

یک کمپانی بلژیکی به نام”Jonckheere Carrossier” که در ساخت اتوبوس و کامیون تخصص داشت بسیار بعید به نظر می‌رسید که چنین شاهکاری خلق کند، اما در کمال تعجب رولزرویس فانتوم I که یک خودروی کبریولت بود را به یکی از بهترین خودروهای لوکس که تا کنون ساخته شده است تبدیل کرد. زیبایی مسحورکننده نمای بیرونی در کنار انجین ۷.۷ لیتری در زیر کاپوت جای هیچ حرفی را باقی نمی‌گذاشت. این خودرو موفق شد جایزه افتخاری “Cannes Concours d’Elegance” در سال ۱۹۳۸ را آن خود کند. خودرو پس از آن راهی ایالات متحده پیدا شد، جایی که یک کارآفرین اهل ساحل شرقی آن را به رنگ طلایی رنگ‌آمیزی کرد و آن را در مراکز خرید به نمایش گذاشت. اما خوشبختانه، خودرو در دهه ۲۰۰۰ بازسازی شد، و امروزه در موزه خودرو Petersen نگهداری می‌شود.

۲. دوزنبرگ مدل J (1928)

دوزنبرگ درست یک سال قبل از سقوط بازار و رکود اقتصادی یکی از گران‌ترین و قدرتمندترین خودروهای لوکس تاریخ خلق کرد، دوزنبرگ مدل J دارای طراحی بی‌نقص و منحصربه‌فردی بود تا جایی که افراد مشهوری مانند آل کاپون، گرتا گاربو، کلارک گیبل و بسیاری از افراد بسیار ثروتمند به خرید آن ترغیب شدند. موتور ۶.۹ لیتری هشت سیلندر آن ۲۶۵ اسب بخار در نسخه معمولی و ۳۲۰ اسب بخار در مدل سوپرشارژ تولید می‌کرد. این خودرو امروزه نیز ارزش خود را حفظ کرده و قیمت برخی از نمونه‌های این خودرو چیزی حدود ۱۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

۳. مرسدس بنز ۷۱۰ SSK Trossi رودستر (۱۹۳۰)

خودرویی که توسط فردیناند پورشه طراحی شده و توسط کنت تروسی “Count Trossi” رئیس آینده فراری خریداری شده است به‌هیچ‌عنوان خودروی معمولی به شمار نمی‌رود. این خودرو در ابتدا برای رقابت در مسابقات ساخته شده بود؛ اما پس از آن کنت به دلیل علاقهٔ زیاد این خودروی سوپر اسپرت کورز و یا سوپر اسپرت کوتاه را خریداری کرد و پس از آن خودرو را به ویلی وایت “Willie White” سپرد تا آن را بازسازی کند، و در طی آن بدنه و پیشرانه شش‌سیلندر خطی ۷.۱ لیتری ۳۰۰ اسب بخاری مورد بازسازی قرار گرفت. این خودرو امروزه یکی از منحصربه‌فردترین خودروهای جهان است و در کلکسیون رالف لورن” Ralph Lauren” قرار دارد.

۴. مرسدس بنز ۵۴۰K اسپشیال رودستر (۱۹۳۶)

خودروی منحصربه‌فرد ۵۴۰K Special توسط فردریش گایگر “Friedrich Geiger” همان کسی که جواهراتی مانند SL Gullwing, مرسدس بنز W113 ملقب به “Pagoda” مرسدس ۶۰۰ لیموزین را طراحی کرده است. از ۵۴۰K Special تنها ۳۲ نمونه ساخته شد. زیبایی این خودرو غیرقابل‌انکار بود و به یک پیشرانه هشت سیلندر خطی ۵.۴ لیتری سوپر شارژر ۱۸۰ اسب بخاری مجهز بود. این خودرو شاید سریع‌ترین در زمان خود نبود؛ اما یکی از بزرگ‌ترین، لوکس‌ترین و گران‌ترین خودروهایی بود که در دهه ۳۰ می‌توانستید بخرید. امروز باید بیش از ۱۱ میلیون دلار برای خرید آن خرج کنید!

۵. بوگاتی تایپ ۵۷SC آتلانتیک (۱۹۳۷)

چرا بوگاتی تایپ ۵۷ اس سی آتلانتیک یکی از گران‌ترین خودروهای تاریخ است؟ خب، اول از همه، این خودرویی است که در سال ۱۹۳۷ توانست به حداکثر سرعت ۱۲۴ مایل در ساعت (۲۰۰ کیلومتر در ساعت) برسد. نکته دوم اینکه تنها در چهار دستگاه ساخته شده که از این تعداد تنها سه دستگاه آن امروزه وجود دارد. موتور ۳.۳ لیتری هشت سیلندر خطی سوپرشارژ آن ۲۲۰ اسب بخار قدرت داشت و بدنه آن از ترکیب آلومینیوم و چوب ساخته شده که به این معناست خودرو بسیار سبک (۹۵۳ کیلوگرم) است. اما از همه اینها گذشته، فقط به آن نگاه کنید: این اوج طراحی “Art Deco” است که فقط دو سال قبل از شروع جنگ جهانی دوم ساخته شده است. بوگاتی تایپ ۵۷ به‌عنوان یکی از زیباترین خودروهایی که تا به حال ساخته شده شناخته می‌شود و می‌توان گفت در بین ۱۰ خودروی برتر تاریخ قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا